پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۷۵۰۲۱
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به خواسته نمایندگان مجلس برای اخذ مالیات بر ارزش افزوده از مناطق آزاد تاکید کرد: طبق طرح و پیشنهاد نمایندگان مناطق آزادی که تراز مثبت دارند، همچنین فاصله از سرزمین اصلی هستند و محدوده فنی کنشی شده‌اند مشمول این مالیات بر ارزش افزوده نخواهد شد.
شعار سال: علی اوسط اکبری مقدم در نشست خبری درباره وضعیت ساخت راه‌آهن رشت- کاسپین - بندر انزلی گفت: راه آهن انزلی حلقه مفقوده کریدور شمال جنوب است که راه‌آهن سراسری ایران را به دریای خزر متصل می‌کند.

وی با بیان اینکه راه‌آهن قزوین - رشت سه سال قبل به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: از رشت به سمت انزلی دو قطعه به طول ۳۷ کیلومتر است که از رشت به پیربازار و از این منطقه به کاسپین امتداد دارد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی ادامه داد: ابتدا قرار بود راه‌آهن از رشت به بندر انزلی ساخته شود، اما به دلیل مسائل زیست محیطی و اینکه بخشی از این خط آهن باید از داخل مناطق مسکونی عبور می‌کرد امکان اتصال راه‌آهن به انزلی در کوتاه‌مدت میسر نشد.

اکبری مقدم با بیان اینکه خط آهن رشت - کاسپین در حال حاضر ۶۸ درصدی خط آهن رشت - کاسپین تصریح کرد: حدود شش ماه است که این پروژه متوقف شده است و در حال حاضر شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل مسئولیت احداث این پروژه را برعهده دارد.

وی ادامه داد: امیدوارم راه آهن رشت- کاسپین نیمه اول سال ١۴٠١ به تکمیل برسد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به دو کریدور ایران و روسیه که از انزلی عبور می‌کند، خاطرنشان کرد: ایران از طریق روسیه به دو کریدور نوستراک و چین، قزاقستان، ایران دسترسی دارد. در کریدور چین، قزاقستان، ایران مسیر بندر اوکتائو قزاقستان تا کاسپین هفتصد کیلومتر است و کشتی‌ها این مسیر را طی ۵۰ ساعت طی می‌کنند.

وی افزود: بندر کاسپین یک بندر نسل سومی نوپا است و این بندر از اواخر سال ۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و تلاش شده کریدور چین، قزاقستان ایران را با محوریت این بندر فعال شود به طوریکه از سال ۹۷ تا کنون نیز ۱۱ هزار جی‌ای یو کالا وارد این بندر شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه کریدور نوستراک چندان فعال نیست، ابراز داشت: تلاش بر فعال‌سازی این کریدور است چراکه از این مسیر به اوراسیا متصل می‌شویم.

اکبری مقدم درباره آزادسازی سواحل سواحل انزلی که دستور رئیس‌جمهور بوده و مشکلاتی در این زمینه وجود پیش آمد، بیان کرد: یک بحث تجارت چمدانی را ما در این منطقه داریم. آزادسازی سواحل در دو حوزه در منطقه آزاد انزلی مطرح شد که با جدا کردن فن‌های این حوزه ارتباط مستقیم بین تجارت و ساحل برقرار شد.

وی اضافه کرد: از این‌رو برای جلوگیری از قاچاق و استفاده مطلوب مردم از سواحل از نیرو‌های حراستی، مرزبانی و سیستم الکترونیکی استفاده کردیم.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به خواسته نمایندگان مجلس برای اخذ مالیات بر ارزش افزوده از مناطق آزاد یادآور شد: باید در این باره با نمایندگان مجلس وارد مذاکره شد، اما طبق طرح و پیشنهاد نمایندگان مناطق آزادی که تراز مثبت دارند، همچنین فاصله از سرزمین اصلی هستند و محدوده فنی کنشی شده‌اند مشمول این مالیات بر ارزش افزوده نخواهد شد.

اکبری مقدم درباره میزان فروش اراضی منطقه آزاد انزلی عنوان کرد: در حالی که در دوره گذشته ١۴٠٠٠ اراضی منطقه آزاد انزلی (دو زمین و هفت هزار متری) به فروش رفته بود در این دوره ١۶٠٠ متر زمین را واگذار کرده‌ایم. سال گذشته از محل عوارض کالا‌های تجاری درآمد‌های ما ۷۰ میلیارد تومان بود که امسال به بالای ۹۰ میلیارد تومان افزایش یافته است در حوزه فروش اعیان نیز منطقه آزاد غرفه‌های تجاری را واگذار می‌کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۰۷۶۲۵، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین