پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۳۳۱
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
یک نقل قول از آیت‌الله علوی گرگانی: آن‌هایی که با یک پست و مسئولیت در انقلاب سقوط کردند، ظرفیت نداشتند، اما آیت‌الله خامنه‌ای همچنان بالا می‌رود چرا که ظرفیتش را دارد
شعار سال: محمدعلی سافلی، خبرنگار و فعال رسانه‌ای نوشت:

یک_ از در حسینیه که وارد شدیم جا خوردیم. تنها پشت میز کوچکی نشسته بود و پیش از ما سلام داد. کیفم را دم در گذاشتم که داخل شوم، اما فرمود وسایلتان را هم داخل بیاورید.

در محضرش نشستم، اما همچنان استرس داشتم؛ نه از اینکه مرجع تقلیدی را از نزدیک می‌بینم که پیشتر چنین دیدار‌هایی دست داده بود بل از این حجم عدم تکلف و ساده‌زیستی در تحیر بودم. پیرامون ولایت‌فقیه چند سوال پرسیدم. با روی گشاده و لبی خندان جواب داد و بر لزوم اطاعت از رهبری تاکید داشت.

یادم هست فرمود: "من به همینجا که رسیدم برایم بس است و از خدا خواستم من را بالاتر نبرد، چون ممکن است ظرفیتش را نداشته باشم، اما آیت‌الله خامنه‌ای همچنان بالا می‌رود چراکه ظرفیتش را دارد. آن‌هایی که با یک پست و مسئولیت در انقلاب سقوط کردند، ظرفیت نداشتند. "

دوم_ دیدار بعدی یک سال بعد دست داد. زمانی که برای درخواست ارسال پیام بمناسبت تدفین شهید گمنام در دانشگاه به بیوت برخی از علما رفتم. تنها مرجعی که شخصا ملاقات کردم آیت‌الله علوی گرگانی بود. مطلب را خدمتشان گفتم؛ فرمود تاکنون برای هیچ مراسمی پیامی صادر نکردم و از این کار معذورم. با خنده گفت: " اگر یک جا پیام بدم دیگه گیر میفتم"! در آخر التماس دعا داشت و اینکه در تشییع شهید فراموشش نکنیم.

سوم_ دیدار بعدی بهمن‌ماه سال ۹۵ بود. همان آیت‌اللهِ بی تکلف و ساده زیست را این بار در مقام خبرنگار ملاقات کردیم. توفیقی بود که هرچند مختصر خاطراتی از امام رحمه الله را از زبان او بشنویم و ثبت کنیم. سخن که به رهبر انقلاب رسید همچون چند سال قبل محکم و انقلابی از ولایت دفاع کرد و گفت: "خون شهدا و جانبازان به‌راحتی به دست نیامده که هرکس بنشیند انقلاب یا رهبری را تضعیف کند. "

امروز آن مرجع بصیر که وجه ممیزه‌اش تواضع و انقلابی بودن، بود به ملکوت اعلا پیوست تا در این ایام همنشین مولایش صاحب‌الزمان شود.
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی روزنامه فرهیختگان
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین