پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۷۵۶۰۳
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
گویا بازار مسکن، بازار تافته جدابافته است. نرخ بطری شیر بالا و پائین برود، ده تا وکیل و وصی پیدا می‌کند. انگاه بازار اجاره مسکن، فاقد هرگونه ساماندهی است. چرا نباید با زوم بندی شهری و سطح بندی چند گانه کیفیت واحد مسکونی، اقدام به تعیین دامنه قیمتی برای اجاره شود؟
شعار سال: جمعیت مستأجران ایران به هفت میلیون خانوار رسیده است و با وجود آنکه نظام قیمت‌گذاری و تعرفه گذاری در بسیاری از کالا‌ها و خدمات چه ضروری و چه غیر ضروری جاری است، اما هنوز مسکن با وجود آنکه از ضروری‌ترین نیاز‌های جامعه است، کاملا رها و بی قانون است.

بیش از یک قرن است که قانونگذاران جرات و جسارت قانونگذاری در بخش مسکن را ندارند. ماکان هم عرف را مطابق میل خود تعیین کرده اند و هم از تصویب لوایح قانونی جلوگیری کرده اند.

بازار مسکن ایران از وحشی‌ترین بازار‌های جهان است و یک فروشنده قادر است تا قفل شدن کامل این بازار و صنعت ساختمان قیمت‌ها را بالا ببرد و قیمت پیشنهادی خود را از صبح تا بعد از ظهر ۱۰۰ درصد، هزار درصد، یک میلیون درصد و ... بالا ببرد. بدون آنکه مرتکب گرانفروشی شده باشد.
آوارگی و فلاکت مستأجران هم به هیچ مسئولی ربط ندارد!

اینگونه اداره کردن بازار مسکن و این کارنامه، شرم آور است.

بحران مسکن، بحران‌های اجتماعی مثل طلاق، تجرد، فساد و... را تشدید کرده است و هیچ کس پاسخگو نیست.
حتی نمایندگان مردم!

آن‌ها نماینده مالکان هستند، اما هیچ کس قشر عظیم مستاجر را نمایندگی نمی‌کند.
 
مجید گودرزی
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی مستاجران ایران
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین