پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۰۸۹
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵
وزیر راه و شهرسازی گفت: در سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی به جز سهم استان از بودجه جاری کشور، امسال حدود ۶ هزار میلیارد تومان برای سرعت بخشیدن به ساخت راه‌های این استان در نظر گرفته شده است.
شعار سال: رستم قاسمی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت هفت هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در گلبهار مشهد در جمع خبرنگاران افزود: با این عدد می‌توان بخش زیادی از مشکلات حوزه حمل و نقل و جاده‌های خراسان رضوی را که بسیار پرتردد است، برطرف کرد.

وی افزود: موضوع دیگری که مورد توجه است مساله نهضت ملی مسکن است که بر اساس آمار بیش از ۳۸۰ هزار نفر در این استان ثبت نام کرده‌اند که بخش قابل توجهی از آن‌ها حتما در این نهضت حضور خواهند داشت.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های جدی وزارت راه و شهرسازی نهضت ملی ساخت مسکن است. هرچند که ساخت چهار میلیون مسکن طی چهار سال رقم بزرگی محسوب می‌شود، اما طی مدت‌زمان فعالیت دولت کنونی تا امروز در شهر‌ها و استان‌های مختلف شاهد شروع پروژه‌های متعدد و گوناگونی در این بخش بوده‌ایم.

وی گفت: ما برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن از اشکالات و معایب طرح مسکن مهر عبرت گرفته و با برطرف‌سازی مشکلات آن، مردم شاهد بهبود کیفیت واحد‌های مسکونی خواهند بود.

قاسمی گفت: زمین یکی از مباحث مهم مطرح شده در طرح نهضت ملی مسکن است. قانون طرح جهش تولید مسکن مبتنی بر ساخت چهار میلیون مسکن به همراه چهار میلیون قطعه زمین دولتی است، یعنی زمین در این طرح به نوعی رایگان محاسبه شده است.

وی درباره راه‌اندازی قطار سریع‌السریع گلبهار خراسان رضوی هم ادامه داد: همکاران ما پیش‌بینی‌های لازم را در این رابطه کرده‌اند، اما نیاز است که موضوع به طور دقیق‌تر مورد بررسی قرار گرفته و سپس اعلام شود.

معاون وزیر و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید کشور هم گفت: توجه به مساله ایمنی و امنیت در شهر‌های جدید و ایجاد زیرساخت‌ها برای توسعه و جذب جمعیت در شهر‌های جدید لازم و در دستور کار ما است.

علیرضا جعفری افزود: گلبهار به عنوان یکی از شهر‌های جدید کشور در مقایسه با دیگر شهر‌های جدید از ظرفیت بیشتری برای رشد و توسعه برخوردار است. اکنون بالغ بر ۶۰ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در شهر گلبهار متقاضی شده اند و به منظور رفع نیاز آنان امروز عملیات ساخت هفت هزار و ۱۷۹ واحد مسکونی کلنگ‌زنی شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده تا پایان فروردین ماه جاری ساخت ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سطح کشور آغاز شود، افزود: در طرح نهضت ملی مسکن فقط تولید مسکن هدف نیست بلکه ما به دنبال زیست مطلوب اسلامی هستیم که این موضوع نیازمند خدمات زیربنایی، سکونت مطلوب و توجه به فضای اجتماعی و عمومی شهری است.

رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز چهارشنبه دهم فروردین ماه ۱۴۰۱ در نخستین سفر استانی خود در سال جدید وارد استان خراسان رضوی شدند.

سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در خراسان رضوی روز پنجشنبه نیز ادامه داشت.

رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی، نفت و نیز معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری همراهی می‌کنند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۷۰۱۵۱۳، www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین