پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۰۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن درباره مذاکرات با شرکت ساختمانی ترکیه‌ای اظهار داشت: یکی از بزرگترین شرکت‌های ساختمانی ترکیه وارد ایران شده تا در صورت توافق در صنعتی سازی مسکن در ایران مشارکت داشته باشند.

شعار سال:یاسر امامی با اشاره به کسری مسکن در کشور اظهار داشت: طبق مطالعات انجام شده در سراسر کشور با کسری حدود 700 هزار واحد مسکونی مواجه هستیم.
 
وی افزود: سالانه خانه اولی‌ها به این 700 هزار کسری واحد مسکونی اضافه می‌شوند و یکی از راه‌های جلوی کسری مسکن و جبران آن طرح نهضت ملی مسکن است.
 
مدیر عامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن تاکید کرد: البته باید توجه داشته باشیم که با کند شدن سرعت نرخ رشد جمعیت ممکن است در حدود دو دهه آینده تقاضا برای مسکن کمتر شود.
 
وی از ورود یک شرکت ساختمانی بزرگ ترکیه‌ای به بازار مسکن خبر داد و گفت: دولت تصمیم گرفته که از توان شرکت‌های ساختمانی چینی و ترکیه‌ای در ساخت و ساز مسکن در کشور استفاده کند و معتقدم ورود شرکت‌های خارجی در بازار مسکن باعث ارتقای فناوری ساخت خواهد شد و آن را یک فرصت برای بازار مسکن و صنعت ساختمان می‌دانم.
 
امامی افزود: می‌توانیم با مشارکت شرکت‌های خارجی صنعتی سازی مسکن و ساختمان در کشور را رواج دهیم و این مشارکت را از طریق تهاتر نفت دنبال کنیم در این صورت در شرایط تحریمی خواهیم توانست تکنولوژی ساخت را ارتقا دهیم که به دنبال آن مدت  زمان اجرای پروژه‌ها و قیمت تمام شده آن کمتر می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن درباره مذاکرات با شرکت ساختمانی ترکیه‌ای اظهار داشت: یکی از بزرگترین شرکت‌های ساختمانی ترکیه وارد ایران شده تا در صورت توافق در صنعتی سازی مسکن در ایران مشارکت داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه بر خلاف عده‌ای ما با حضور شرکت‌های خارجی به ویژه صنعتی سازی صنعتی سازان در ایران موافقت داریم گفت: باید به یاد داشته باشیم که 15 سال پیش یک شرکت ترکیه‌ای دانش قالب تونلی را وارد کشور کرد و طرح مسکن مهر را با آن دانش ساختیم به طوری که 800 واحد در این قالب 18 ماهه به پایان رسید بنابراین ورود شرکت‌های خارجی در ساخت و ساز مسکن باعث ارتقای تکنولوژی خواهد شد و در نهایت باعث کاهش قیمت تمام شده خواهد شد.
 
امامی درباره قیمت تمام شده ساخت مسکن اظهار داشت: قیمت تمام شده هر متر مربع بجز قیمت زمین و اخذ پروانه و انشعابات بین هفت تا هشت میلیون تومان است که به این رقم قیمت زمین پروانه عوارض انشعابات و ... اضافه می‌شود.
 
وی با اشاره به سهم این شرکت از ساخت نهضت ملی مسکن گفت: طبق دستور وزارت راه و شهرسازی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن 1200 واحد مسکن در اندیشه 600 واحد در شهرکرد 600 واحد در شیراز و 600 واحد در اراک باید مسکن نهضت ملی بسازد که بخشی از این واحدها در قالب مسکن ملی ساخته شده و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
وی گفت: البته قیمت هر متر مربع نهضت ملی مسکن طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی چهار تا پنج میلیون تومان است.
 
امامی درباره فروش متری مسکن اظهار داشت: فروش متری مسکن هفته گذشته در جلسه کمیته فقهی مسکن دوباره مطرح شد و تصمیات در این باره گرفته شد.
 
وی گفت: فروش متری مسکن از سال گذشته مطرح شد و هفته گذشته هم در کمیته فقهی جلسه نهایی درباره آن نهایی شد و امیدواریم ابتدای سال آینده فروش متری مسکن اجرا شود.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ، تاریخ انتشار: اسفند 1400، کدخبر: ، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
0
0
در هر جایی خوبه که سعی کنیم چیزای جدید یاد بگیریم.اینجا هم برای ساخت مسکن.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین