پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۴۳۶
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
جمهوری اسلامی ایران در فعالیتی متقابل، اقدام به بروز رسانی لیست مقامات آمریکایی تحریم شده توسط ایران کرده است. هرچند این عمل را می‌توان نوعی مقابله به مثل قلمداد کرد، اما باید بشدت بر کم اثر بودگی آن اذعان داشت. برای افزایش اثرگذاری‌ها لازم است، اقدامات قضایی- حقوقی در سطوح بین المللی (در سرفصل‌های نختلف نظیر جنایت جنگی علیه بشریت، جنایت بر علیه شهروندان ایرانی، مباحث حقوق بشری و.)، اقدامات دیپلماتیک با تاکید بر چندجانبه گرایی‌های قابل دنباله گیری در سطح کشور‌های هم سو و سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای، توسط دستگاه‌های مختلف کشور، دنباله گیری شود.
شعار سال: در این بیانیه، وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه»، به ویژه مواد ۴ و ۵، جرج ویلیام کیسی فرمانده سابق ستاد مشترک آمریکا و فرمانده سابق نیرو‌های چندملیتی در عراق، جوزف وتل فرمانده سابق سنتکام، آستین اسکات میلر فرمانده سابق نیرو‌های آمریکایی در افغانستان، جو لیبرمن رئیس گروه اتحاد علیه ایران و رابرت توریسلی سناتور سابق و وکیل گروهک تروریستی منافقین را به دلیل اقدامات تروریستی، ترویج و حمایت از تروریسم و نیز نقض فاحش حقوق بشر، تحت تحریم‌های مندرج در قانون فوق قرار می‌دهد.

طبق بیانیه دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، اشخاص مذکور را به دلیل، سازماندهی، اِعمال و تشدید اقدامات زورمدارانه یک جانبه (تحریم‌های جنایتکارانه) آمریکا علیه ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران به دلیل مانعت از دسترسی آنان به دارو، خدمات و تجهیزات پزشکی به ویژه در شرایط ناشی از بیماری کووید-۱۹ و نیز محروم نمودن آنان از حقوق بنیادین خود، زندگی میلیون‌ها ایرانی، تامین مالی و حمایت از گروه‌های تروریستی و اقدامات تروریستی و همچنین حمایت از اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی در منطقه به ویژه علیه ملت فلسطین، در این فهرست قرار داده است.

پیش‌تر سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه روز ۳۰ دی ۹۹ از تحریم ۹ مقام ارشد فعلی و سابق ایالات متحده نیز از سوی ایران خبر داده بود.

دونالد ترامپ، مایک پومپئو وزیر خارجه، مارک اسپر وزیر دفاع سابق، کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع، استیون منوچین وزیر خزانه‌داری و جینا هسپل رئیس آژانس مرکزی اطلاعات (سی‌آی‌ای) از مقامات آمریکایی هستند که، ایران آن‌ها را تحریم کرد.

همچنین آذر پارسال، کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: بیش از ۲۰ نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکایی که ناقض حقوق بشر هستند در لیست تحریمی ایران قرار گرفتند.

انتشار لیست مقامات تحریم شده آمریکایی کافی نیست، اقدامات حقوقی و دیپلماتیک کجاست؟

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۱۰۶۷۳۹، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین