پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۹۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان به بهانه آنچیزی که «سرکوب زنان و معترضان» در ایران نامیده شده بیان کرد که آلمان از توقیف دارایی‌ها و ممنوع الورودی «افراد مسئول در سرکوب‌ها» اطمینان حاصل خواهد کرد. نامبرده مدعی شده که آلمان، فرانسه، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا و جمهوری چک ۱۶ پیشنهاد برای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران ارائه داده‌اند. قرار است وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) درباره تحریم‌های جدید تصمیم گیری کنند. برخی از تحلیل گران، تشدید تحریم‌ها علیه ایران را با دو نگاه فشار بر ایران برای پذیرش برجام در اواسط آبان ماه ۱۴۰۱ و ایجاد گشایش برای تامین انرژی اروپا، مورد بررسی قرار داده اند.کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران نیز پیرو این تحریم ها، بیان داشت که غرب با استاندارد چندگانه به مسئله حقوق بشر نگاه می کند. اگر دغدغه واقعی حقوق بشر وجود دارد، چرا گروه منافقین با 17 هزار ترور منجر به فوت شهروندان ایرانی، در اروپا مستقر بوده و مورد حمایت غرب هستند.

شعار سال: «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با روزنامه بیلد تاکید کرد که برلین در تدارک برای تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا علیه تهران است. علت پرداختن و گرایش آلمان به تشدید تحریم علیه ایران، بحث حقوق بشر در ایران و نادیده گرفتن حقوق زنان ، مطرح شده است. وزیر خارجه آلمان پیشتر هم از مقامات ایران خواسته بود به اعتراضات به مرگ «مهسا امینی» گوش دهند و مدعی گردیده بود که زنان در ایران برای حقوق انسانی اولیه خود اعتراض می‌کنند. این مقام آلمانی در ادامه اظهارنظر‌های مداخله جویانه کشور‌های غربی درباره ایران، بار دیگر حمایت خود از اغتشاشات در ایران را اعلام کرد.آنالنا بائربوک در این خصوص بیان داشته است که «به مردم ایران می‌گویم که ما در کنارتان هستیم و در کنار شما خواهیم ماند».

ادعای اعمال تحریم های جدید توسط آلمان و اتحادیه اروپا علیه ایران

به گفته او، آلمان درصددتوقیف دارایی‌ها و ممنوع الورودی «افراد مسئول در سرکوب‌ها» در جمهوری اسلامی ایران است. همچنین یک منبع در وزارت خارجه آلمان هفته گذشته خبر داد که شش کشور ، آلمان، فرانسه، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا و جمهوری چک ،۱۶ پیشنهاد برای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران ارائه داده‌اند. قرار است وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) درباره تحریم‌های جدید تصمیم گیری کنند.

برخی از تحلیل گران، این ژشت حقوق بشری آلمان و پنج کشور اروپایی دیگر را نوعی دیکته غیرمستقیم آمریکا برای تشدید فشار منجر به افزایش تمایل ایران به توافق در برجام و همچنین بسترسازی برای کاهش بحران زمستانه انرژی در اروپا ، ارزیابی کرده اند.

کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به تحریم‌های به‌اصطلاح حقوق بشری علیه برخی افراد و نهاد‌های ایرانی، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: "در حالی که اتحادیه اروپا حقوق میلیون‌ها ایرانی را در اثر اجرای تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه رژیم آمریکا به‌طور گسترده نقض کرده و به تروریست‌هایی که دست شان به خون ۱۷۰۰۰ ایرانی بی‌گناه آلوده است، پناه داده و از آن‌ها حمایت می‌کند، متأسفانه ژست حمایت از حقوق بشر به خود گرفته و حافظان امنیت مردم ایران در برابر اغتشاشات مورد حمایت غرب را تحریم می‌کند! "

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
0
0
جالبه . اول آمریکا. بعد کانادا و الان هم آلمان و اتحادیه اروپا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین