پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۷۶۵۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
داستان جالبی داریم. از یکطرف مصوب می کنیم که ارز نامحدود می تواند همراه مسافر خارجی وارد کشور شود و از طرف دیگر به قوانین و مقررات پولشویی می خواهیم وفادار باشیم. دوگانه جالبی که بدلیل شرایط خاص اقتصادی- سیاسی کشور امکان تحقق دارد اما در حوزه مصوبات قانونی، با پارادوکس مواجه هستیم.

شعار سال: گمرک کشور در ششم فروردین ماه۱۴۰۱ طی بخشنامه‌ای به گمرک‌های اجرایی در رابطه با ورود ارز همراه مسافر شاخص‌هایی را به عنوان مصادیق ظن به پولشویی اعلام و مورد تاکید قرار داد. این در حالی است که با تطابق این بخشنامه با مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در رابطه با ورود نامحدود ارز ، اختلافاتی فاحش قابل مشاهده است. رضا گلی، مدیرکل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک ایران، از لغو بخشنامه گمرک در ۱۷ فروردین ماه خبر می دهد .

این مقام مسئول در گمرک ایران در این رابطه توضیح داده است که، بعد از آنکه گمرک بخشنامه را صادر کرد، بانک مرکزی در هفتم فروردین ماه در این خصوص طی مکاتبه‌ای با گمرک ایران، مواردی را اعلام نمود که لازم شد جهت روشن شدن وضعیت نحوه اجرای مصوبات مربوطه و دستورالعمل بانک مرکزی و چگونگی کنترل ارز همراه مسافر بدون محدودیت، هماهنگی لازم با بانک مرکزی انجام شود. لذا بخشنامه گمرک لغو گردید. این بخشنامه در شرایطی لغو شده که جریان صدور و چرایی لغو آن و آنچه که از سوی بانک مرکزی به گمرک اعلام شده، ابهاماتی چند باقی مانده است.

لازم به توضیح است که در مهرماه ۱۳۹۷ و به دلیل شرایط ارزی کشور طی مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی دولت مقرر شد ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت و مطابق با ضوابط و مقررات بانک مرکزی و مقررات مبارزه با پولشویی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مجاز باشد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
0
0
خیالتون راحت شد که محدودش کردند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین