پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۵۹۰
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
بشکل ملموس از پنجم نوروز شاهد تصویرسازی‌های اختلاف افکن بین شهروندان ایرانی-افغانی بوده ایم. تصویر سازی که با طراحی نوعی بازی الاکلنگی دامن زده شد و باعث قلیان نوبتی هیجانات شهروندان ایرانی و افغان شده است. مرحله بعدی بازی با صحبت‌های علی الظاهر نسنجیده برخی از مقامات افغان (بعضا هدایت شده و تحریک گردیده)، آغاز گردید و حمله ساختگی به سفارت ایران در افغانستان را در بر داشت. کل داستان علی الظاهر با بی طرفی رسانه‌های معاند و خبرگزاری‌های بین المللی روبرو است. اما داستان تصویر سازی‌های حرفه‌ای، حرف دیگری برای گفتن دارد. در چنین میدان نیرویی، «بهادر امینیان» سفیر ایران در افغانستان بجای تشکیل اتاق فکر و صحبت‌های تحلیل شده، اقدام به استفاده از عبارات کلیشه‌ای نظیر " منافقین به‌دنبال تیرگی روابط کابل-تهران هستند " کرده است. سوال اینجاست که جمهوری اسلامی ایران، تا چه زمانی باید هزینه این نوع کم تجربه گی‌ها و شعارگرایی‌ها را بدهد؟ تا کی شهروندان ایران اسلامی، باید تقبل کننده هزینه ناتوانی‌ها و نادانی‌های برخی از مدیران ارشد دولتی باشند. آقای امنینیان، هشدار می‌دهیم که با قید فوریت نیاز به تشکل اتاق فکر و لایه یابی و لایه شناسی جریان ایجاد شده و تدبیر گرایی مرحله‌ای و چند عاملی برای حل مشکل دارید. صدور این هشدار برای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را هم بر خود لازم می‌دانیم. هنوز داستان کم کاری‌های سفیر در اوکراین و ویترین چینی‌های دقیقه نودی داستان، یادمان هست.
شعار سال: آقای بهادر امینیان گفت: اعضای گروهک تروریستی منافقین هستند، به‌صورت سیستماتیک سرگرم تولید این گونه ویدیو‌ها هستند. هدف از این کار مختل ساختن روابط کابل و تهران است.

به گفته سفیر ایران در افغانستان، «ما یک گروهی داریم بنام سازمان منافقین که چند هزار نفر فقط کلیپ تولید می‌کنند، علیه جمهوری اسلامی ایران. این‌ها در افغانستان هم فعالیت می‌کنند.»

او گفت: که بدرفتاری با مهاجران افغانستان سیاست جمهوری اسلامی ایران نیست و تاکید کرد که در حال حاضر سفارت افغانستان در تهران در همکاری با حکومت سرپرست افغانستان فعالیت می‌کند.

سفیر ایران در افغانستان بر آشتی ملی در افغانستان تاکید کرد و گفت که با این کار جلوی مهاجرت‌های گسترده گرفته خواهد شد. امیدواریم که مسائل افغانستان حل شوند، در اینجا یک آشتی ملی بوجود آید و همه اقوام خودشان را در حکومت شریک بدانند.

این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: حکومت ایران حاضر است برای رسیدگی به بحران اقتصادی با افغانستان در بخش‌های گوناگون همکاری کند و افغانستان را برای رسیدن به خودکفایی کمک نماید تا به گفته وی شهروندان افغانستان مجبور به ترک کشورشان نشوند.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۱۰۹۰۴۰، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین