پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
در حالی وزیر بهداشت به جای پرداختن به روند پیگیری پروژه های درمانی، سخنان سیاسی عجیبی را که در حوزه تخصصی او نیست مطرح می کند که روند اجرای طرح های ناتمام در شهرستان ها و خصوصاً ساخت بیمارستان روانسر تاکنون به یک سرانجام قابل قبولی نرسیده است.
شعارسال: در حالی که در دولت یازدهم تبلیغات فراوانی در حوزه عملکرد وزارت بهداشت می شود، اما به نظر می رسد رسیدگی به روند ساخت برخی پروژه در شهرستان ها چندان مطلوب نیست.

این در حالی است که وزیر بهداشت اخیرا در اظهار نظر های غیر تخصصی به حوزه های غیر از بهداشت اظهار نظر کرده است. او گفته است که خودشیفتگی مسئولان کار دست مردم می‌دهد در کشور ما هر کسی اظهار نظری دارد مثلاً‌ یکی سردار علم بوده، نوحه می‌خواند و رئیس‌جمهور و مسئولان را زیر سؤال می‌برد دیگری می‌شود سردار حرم و در همه حوزه‌ها اظهار نظر می‌کند؛ یکی نیز سردار قلم بوده و در همه حوزه‌ها حرفی دارد.

پروژه بیمارستان 32 تختخوابی روانسر از معدود دلخوشی های مردم شهرستان روانسر است که چندین سال مردم را دلگرم نگهداشته تا روزی روزگاری این مردم صاحب بیمارستان شوند.

این پروژه در سفر هیئت دولت دهم به استان کرمانشاه به تصویب رسید که از همان ابتدای کار بسیاری از مشکلات را با خود به همراه دید. با پیگیری های نعمت الله منوچهری نماینده دور گذشته مردم پاوه و اورامانات بعد از ممانعت های کارگروه در کمیسیون 215 مجلس شورای اسلامی در سال 93 در صحن علنی مجلس مطرح شد و در ردیف بودجه ی سال [93] قرار گرفت.

پس از مطرح شدن پروژه بیمارستان روانسر در صحن مجلس این نوید به مردم داده شد که پروژه مذکور تا پایان سال 95 به بهره برداری می رسد و مردم شهرستان روانسر صاحب بیمارستان می شوند.

اما همانطور که ذکر شد مشکلات از همان ابتدای کار گریبان گیر بیمارستان روانسر بود و این بار زمین اهدایی اختصاص یافته با مشکل تغییر کاربری همراه شد که طی جلسات مکرر و پیگیرهای صورت گرفته در اواخر خرداد ماه سال 94 موافقت ضمنی جهت تغییر کاربری زمین بیمارستان اخذ شد اما با توجه به اینکه زمین اهدایی در مسیرجاده کنار گذر شهرستان قرار گرفته بود این بار منع هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی تمامی رشته ها را پنبه کرد.

پس از ممانعت های صورت گرفته برای زمین اهدایی اینبار پیدا کردن زمین برای بیمارستان اصلی ترین دغدغه شد تا پس از بررسي هاي لازم، زمين جنب ناحيه كارگاهي (پشت پاسگاه پليس راه روانسر- پاوه ) مورد موافقت قرار گرفت و در نهايت پس از انجام امورات اوليه مقرر شد مراسم كلنگ زنی احداث و آغاز به كار بيمارستان روانسر در تاريخ 5-6-94 با حضور رضایی بابادی استاندار پیشین استان و جمعي از مسئولين استاني و محلي انجام شود که متاسفانه زارعين و كشاورزان روانسری ادعاي مالكيت بيش از 10 هزار متر را داشتند كه با مراجعه افراد به استاندار مانع از مراسم کنگ زنی بیمارستان شدند.

بعد از گذشت 11 روز مشکل تغییر کاربری و معارضین زمین بیمارستان روانسر حل شد و با حضور رضایی بابادی استاندار استان، نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان، کلنگ احداث بیمارستان 32 تختخوابی روانسر در شهریور ماه سال 94 به زمین خورد.

اکنون پس از گذشت بیش از یک سال از مراسم کلنگ زنی، شنیده ها و شائبه هایی در خصوص بیمارستان روانسر به گوش می رسد که چندان قابل قبول نیست.

خبرنگار سراب روانسر برای بررسی آخرین وضعیت بیمارستان شهرستان روانسر به سراغ حسین ویسمرادی فرماندار شهرستان و دکتر نوری ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان رفته است تا بیشتر در خصوص این موضوع شفاف سازی شود.

حسین ویسمرادی فرماندار شهرستان روانسر در گفتگو با خبرنگار سراب روانسر مشکل اصلی به تعویق افتادن ساخت بیمارستان روانسر را در عدم تغییر کاربری زمین دانست و عنوان کرد: در ابتدای کار زمینی که بصورت اهدایی از سوی یکی از خیرین شهرستان در مجاورت جاده کنار گذر شهرستان واگذار شد فرصت دوساله مجوز کمیسیون را از دست داد.

وی ادامه داد: بعد از عدم موافقت حوزه عمرانی، شهرسازی و جهاد کشاورزی برای تغییر کاربری، بلافاصله زمین محل جدید پلیس راه معرفی شد که متاسفانه این زمین هم با مشکلات خاص خود چند مدتی فرصت ساخت و ساز را هدر داد و مهلت مجوز کمیسیون ۲۱۵ در نیمه اول آذر ماه سال 94 به پایان رسید و بایستی مجدد مطرح و مجوز صادر شود.

ویسمرادی با اشاره به اینکه یک و نیم میلیارد اعتبار اولیه برای بیمارستان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: بنا به کمبود اعتبار در حال حاضر ساختمان اولیه (تحت عنوان ساختمان اداری) ساخته می شود که خود بیمارستان در چند فاز اورژانس، ساختمان اداری، بهداشت و درمان و چندین واحد سویت اقامتی می باشد.

.

دکتر نوری ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر به خبرنگار سراب در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان 32 تختخوابی روانسر از پایان اعتبار مجوز کمیسیون 215 بیمارستان روانسر خبر داد.

وی تصریح کرد: ساخت این بیمارستان با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 928 میلیون ریال بعنوان پیش پرداخت به شرکت پیمانکار آغاز شده و در مرحله ی ساختِ قسمت ساختمان اداری است و تا تمدید مجوز کمیسیون 215 بایستی منتظر ماند.

وی اضافه کرد: تمدید مجوز کمیسیون 215 بیمارستان روانسر، پیگیری مستمر نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی و ریاست دانشگاه علوم پزشکی را می طلبد.

با این تفاصیل بهتر است مسئولین وزارت بهداشت و شخص وزیر به جای پرداختن به موضوعات غیر مرتبط با حوزه کاری خود، اولویت نخست خود را اجرا پروژه هایی مانند بیمارستان روانسر بداند که سال هاست مردم منتظر افتتاح آن هستند.

شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سراب روانسر، تاریخ انتشار: 15 آبان 1395، کدخبر: 291447، www.sarabravansar.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
هر کسی وظیفه خودشو مسیولیت خودشو بدونه اینطوری نمیشه قبل اینکه بیان پستی رو به دست بگیرن اول باید چند جلسه براشون توضیح بدن که وظیفشون چیه به هر کاری رسیدگی میکنن جز کار خودشون م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین