پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۱۲۱
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹
هنوز مدت زمان زیادی از قطع تک درخت نخل ساحل درک نمی‌گذرد که خبر به آتش کشیده شدن استراحتگاه بین راهی در نوار ساحلی چابهار به گوش می‌رسد. سوال اینجاست که با این نوع تعصبات، چگونه می‌توان گردشگری در سیستان و بلوچستان را رونق بخشید؟
شعار سال: طاهره شهرکی شامگاه چهارشنبه در گفتگو با یک رسانه با تاکید بر لزوم پیگیری این موضوع از طریق مراجع قضایی افزود: در این استراحت‌گاه بین راهی، نمازخانه و بازارچه عرضه محصولات بومی و محلی که توسط بانوان سرپرست خانوار و جوانان هنرمند روستایی تولید می‌شد به آتش کشیده شده است. این مکان تنها زیرساخت موجود برای رفاه گردشگرانی که قصد بازدید از جاذبه‌های زیبا و منحصر به فرد چابهار تا گواتر را داشتند، بود که شامل استراحتگاه سرویس بهداشتی، نمازخانه و مکان‌های برای عرضه تولیدات مردم محلی بود.

شهرکی با بیان اینکه چنین افرادی یقینا مخالف توسعه و ایجاد اشتغال برای مردم روستا‌ها هستند، گفت: این کمپ استراحت‌گاهی توسط سازمان منطقه آزاد چابهار برای استراحت مسافران، شهروندانی که در مسیر سواحل شرقی چابهار تردد می‌کنند و همچنین گردشگرانی که از اقصی نقاط ایران و دیگر کشور‌ها برای دیدن جاذبه‌های گردشگری سواحل مکُران به این منطقه می‌آیند احداث شده بود.

وی از مردم محلی در خواست کرد که ضمن صیانت از جاذبه‌های گردشگری و زیرساخت‌هایی که برای رونق صنعت گردشگری و کسب و کار آن‌ها احداث شده کوشا باشند و برای شناسایی این افراد کمک کنند تا دیگر شاهد چنین وقایع ناخوشایند و تلخی در این سرزمین زیبا و مردمان فرهنگ دوستش نباشیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: حتما امسال یک کمپ استراحت‌گاهی در شأن مردم بومی و گردشگران توسط سازمان منطقه آزاد چابهار در همین محل طراحی و احداث خواهد شد.

وی اضافه کرد: افرادی که چنین کار ناشایستی را انجام دادند هم بدانند که ۲۵ نفر که نان اور خانواده بودند مستقیما در این مکان مشغول به کار بودند وبیش از ۵۰۰ نفر از فعالین بومی حوزه گردشگری از جمله لیدر‌های محلی گروه‌های موسیقی بلوچی، تولیدکنندگان صنایع دستی و ... در فصل گردشگری از محل همین استراحت‌گاه، کسب درآمد داشتند و مخارج خود و خانواده‌شان را تامین می‌کردند.

شهرکی تصریح کرد: محصولاتی همچون صنایع دستی و سوغات بومی محلی بیش از ۱۰۰ خانواده در این محل به گردشگران عرضه می‌شد.

وی گفت: این استراحت‌گاه که به «کمپ کوه‌های مریخی» معروف است در ۳۰ کیلومتری شرق چابهار و در جوار یکی از زیباترین جاده‌های ساحلی کشور احداث شده بود و در فصل گردشگری روزانه بیش از ۲ هزار رهگذر در این محل استراحت و از جاذبه‌های طبیعی آن محدوده بازدید می‌کردند.

فیلم قبل از آتش‌سوزی
تعداد بازدید : 6


فیلم آتش‌سوزی
تعداد بازدید : 2
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۷۲۶۸۴۳، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین