پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۲۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
فرمانده مرزبانی انتظامی کشور مدعی شده است که، یکی از برنامه‌های مهم مرزبانی انسداد کامل مرز‌های کشور است. نامبرده بیان داشته است که امیدواریم در یک بازه زمانی ۳ تا ۵ ساله در برنامه هفتم توسعه کشور بتوانیم انسداد مرز‌های کشور را پیش از گذشته تقویت کنیم.
شعار سال: سردار احمدعلی گودرزی در حاشیه بازدید از پاسگاه مرزی کوزه‌رش در هنگ مرزی سلماس با تشریح اقدامات فرماندهی مرزبانی انتظامی در سال جاری، گفت: در یک ماه گذشته پنج تُن و ۸۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در درگیری مرزبانان با سوداگران مرگ در مرز‌های خشکی و دریایی، استان‌های مرزی جنوب شرق به خصوص سیستان و بلوچستان کشف شده است.

وی با بیان اینکه مرزبانان در هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر با تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی هوشمند و روحیه وصف ناپذیر مشغول حراست و نگهبانی از مرز‌های کشور هستند، ادامه داد: در برخی مرز‌ها به دلیل بارش سنگین برف برخی جاده‌های مرزی پوشیده از برف و با دمای بیش از ۱۵ درجه زیر صفر هستند این درحالی است که مرزبانان با روحیه وصف ناپذیر مشغول صیانت از مرز‌های کشور بوده و توانسته‌اند از ورود مقادیری سلاح و مهمات قاچاق به کشور جلوگیری کنند.

کشف ۱۴ هزار و ۶۲ رأس دام قاچاق در مرز‌های کشور

گودرزی از کشف ۱۴ هزار و ۶۲ رأس انواع دام سبک و سنگین قاچاق طی یک ماه گذشته در مرز‌های کشور خبر داد و گفت: متأسفانه به دلیل اختلاف قیمت در کشور‌های همسایه در روز‌های اخیر شاهد تشدید قاچاق دام، روغن و برخی کالا‌های مورد نیاز کشور هستیم که با دلاورمردی مرزبانان به صورت شبانه روزی از این اقدامات جلوگیری می‌شود.

فرمانده مرزبانی انتظامی با اشاره به کشف بیش از ۲.۵ میلیون لیتر سوخت قاچاق در سال ۱۴۰۱، افزود: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۲.۵ برابر شده و معادل ۲۶۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

دستگیری بیش از ۲۱ هزار قاچاقچی و متجاوز مرزی در فروردین ماه

گودرزی کشف بیش از ۱۷۲ هزار قلم انواع لوازم آرایشی، ۲۸۷ دستگاه ماینر با رشد ۳۵ برابری را از دیگر اقدامات مرزبانی کشور در یک ماه گذشته برشمرد و گفت: در این مدت ۲۱ هزار و ۵۷۳ قاچاقچی، متجاوز و متردین غیرمجاز مرزی دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

تا سه سال آینده طرح انسداد کامل مرز‌های کشور اجرایی می‌شود

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم مرزبانی انسداد کامل مرز‌های کشور است، ادامه داد: امیدواریم در یک بازه زمانی ۳ تا ۵ ساله در برنامه هفتم توسعه کشور بتوانیم انسداد مرز‌های کشور را پیش از گذشته تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه انسداد مرز در هر کشوری تأثیر به‌سزایی در تولید امنیت پایدار دارد، تصریح کرد: در کشور ما چند سالی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت عزم خود را جزم کرده‌اند که انسداد مرزها، معابر نفوذی، خلاء‌های مرزی، احداث پایگاه‌ها، برجک‌ها و راه‌های مرزی تقویت شود.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی مرزبانی، گودرزی اظهارکرد: در این راستا می‌طلبد که تجهیزات و امکانات مهندسی و زرهی در مرزبانی افزایش پیدا کند و در بحث انسداد مرز‌ها به ویژه در حوزه الکترونیکی و اپتیکی و عمود پروازها، هلی شات و پهباد‌ها که می‌توانند در پایش مرز‌ها تأثیر بسزایی داشته باشند، تقویت شود.

وی با تاکید بر انسداد مرز و بکارگیری از تجهیزات هوشمند اظهار کرد: اعتبارات خوبی در این راستا در نظر گرفته شده است که اگر محقق شود هم در حوزه الکترونیکی و اپتیکی و هم در حوزه اشراف و تسلط اطلاعاتی در مناطق مرزی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۴۰۱۰۲۰۴۰۱۷۹۶، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
0
0
با انسداد مرزها امیدواریم که جلوی قاچاق هم گرفته بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین