پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
رئیس جمهور ترکیه از سیاست های آمریکا در قبال تحولات سوریه و روند استرداد «فتح الله گولن» توسط واشنگتن انتقاد کرد.

شعارسال: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه از سیاست های آمریکا در مورد سوریه و روند استرداد «فتح الله گولن» انتقاد کرد و گفت: در مورد این موضوعات با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و جو بایدن، معاون وی گفتگو کردیم. اما این کشور در ارزیابی این مسائل موفق نبود که این امر موجب ناراحتی ما نیز شده است.

اردوغان با اشاره به عدم استرداد فتح الله گولن که دولت ترکیه جریان منسوب به وی را پشت پرده کودتای نافرجام ماه جولای این کشور می داند در پاسخ به مجری برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه سی بی اس در مورد اینکه آیا وی معتقد است که آمریکا رابطه ای با وقوع کودتای نافرجام داشته است؟، گفت: ما نمی توانیم بگوییم این یا آن دیگری اقدام مذکور را انجام داده است، اما مردم به این شکل ارزیابی می کنند. این فرد چرا در کشور شما است؟ تا زمانی که این فرد در کشور شما حضور دارد، دیدگاه مردم و دولت ترکیه به این شکل خواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه همچنین با اشاره به اختلاف آنکارا و واشنگتن در مورد کمک تسلیحاتی آمریکا به ی پ گ تصریح کرد: از یک گروه تروریستی دیگر به دلیل این که با داعش مبارزه می کند، نمی توانید دفاع کنید. نمی شود بین گروه های تروریستی به عنوان خوب یا بد تمایز قائل شد، در این مورد نتوانستیم با آمریکا به توافق برسیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگر مجری برنامه مبنی بر این که گسترش روابط با روسیه و اعلام همبستگی این کشور با شما پس از حادثه کودتای نافرجام، آیا به معنای آن است که شما در مورد روابط خود با آمریکا و ناتو بازنگری انجام می دهید؟ خاطرنشان کرد: چنین چیزی وجود ندارد. هم اکنون ما گام های خود را مطابق با محورهای اصلی تأسیس سازمان ناتو بر می داریم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 1آذر1395، کدخبر: 3830394: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین