پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۴۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
چنان از وضعیت بی کیفیتی خودرو گلایه می‌کند، تو گویی ایشان از مریخ تشریف آورده اند؟ حضور نمایندگانی امثال شما در مجلس باعث ایجاد و دامن زدن به این وضعیت شده جناب فیروزی. دو اهرم قانونگذاری و نظارت را در اختیار دارید، چه کاری جلو برده اید جز برای باد چماق کشیدن (یک ضرب المثل گیلانی است و به معنای داد و فریاد کردن بدون وجود نقشه راه و کار بدون عمل)! بخشی از این تقصیر را هم باید در شورای نگهبان با تائید صلاحیت‌ها جستجو کرد. بخش دیگر این داستان در فساد فرهنگی و اخلاقی مردم (در معنای عام) و گرایش به محافظه گرایی، منفعت و دلال صفتی جستجو کنید. بخش دیگر داستان را ضعف و بعضی انحرافات بنیادین در نهاد‌های نظارتی و بازرسی ببینید. انتصابات دولت و نوع اعمال شایسته سالاری که به ابتذال کشیده شده است. در آخر هم نهاد‌های امنیتی را نمی‌توان بی تقصیر در این داستان دانست.
شعار سال: حجت الله فیروزی عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص روند افزایشی قیمت خودرو گفت: به صورت طبیعی بعد از هر سال که افزایش حقوق و دستمزد و حامل‌های انرژی در قانون بودجه را داریم، افزایش قیمت خودرو هم یکبار در سال قابل دفاع است.

وی افزود:، اما این سرعت از افزایش قیمت خودرو به صورت مکرر و در حد فاصل زمانی کوتاه با شرایط کیفیت پایین نه قابل دفاع و نه قابل توجیه است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به رویکرد دولت و مجلس برای مهار قیمت خودرو در بازار اظهار داشت: تکلیف مجلس و تدبیر دولت سعی بر واگذاری سهم دولتی از خودروسازی به بخش خصوصی است.

فیروزی اذعان کرد: واگذاری سهم دولتی از خودروسازی به بخش خصوصی باعث رقابت کیفی خودروسازان می‌شود و از آن جایی که بخش‌های خصوصی به دنبال منافع خود هستند، سعی بر مدیریت قیمت تمام شده خودرو و کاهش هزینه‌های آن را دارند که سبب مهار قیمت خودرو می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب مجوز واردات مدیریت شده خودرو از سوی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: مجلس مصوبه‌ای صادر و تصویب کرد که در حال حاضر در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است.

وی بیان کرد: اولین جلسه از بررسی مجمع تشخیص تشکیل شد که در صورت تصویب این مصوبه از سوی این مجمع اقدام به واردات مدیریت شده خودرو خواهیم کرد، به گونه‌ای که هم به تولید داخل ضربه وارد نشود و هم مطالبات مردم پاسخ داده شود.

فیروزی درباره نقش موثر شرکت‌های دانش بنیان در کیفیت و اقتصاد صنعت خودروسازی گفت: ورود دانش بنیانی‌ها به صنعت خودروسازی می‌تواند فضای بی رمق و سنتی این صنعت را تغییر دهد.

وی اضافه کرد:مهم‌ترین ظرفیت ورود شرکت‌های دانش بنیان در صنعت خودرو بخش قطعه سازی است؛ خودروساز‌ها با استفاده از نوآوری و ایده‌های ناب و به روز مجموعه‌های دانش بنیان می‌توانند به سمت ساخت قطعه‌های استاندارد و کیفی و ضوابط روز حرکت کنند.
تعداد بازدید : 7

خودروسازی ما پس از ۶۰ سال به کجا رسیده!؟

 تفاوت عمده صنعت خودروسازان ایران با دنیا؟

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۸۳۵۰۶۰، www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
0
0
طفلک داره نقد می کند، شما هم اونو نقد می کنید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین