پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
سال ۲۰۱۷ بود که بیت‌کوین تا ۲۰ هزار دلار رشد کرد و بسیاری از سرمایه‌گذاران را پولدار کرد. وقتی بیت‌کوین در اوج قیمت بود خیلی‌ها به بازار جذب شدند. اما بیت‌کوین در همان سال از ۲۰ هزار دلار تا ۳ هزار دلار در سال ۲۰۱۸ رسید. این یعنی ریزش ۸۰ درصدی بیت‌کوین. در زمان ریزش ۸۰ درصدی بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷ برخی از مدیران سرمایه‌گذاری و کسانی که مقدار زیادی ارز دیجیتال خریده بودند خودکشی کردند. اما آن‌ها نمی‌دانستند که در کمتر از ۳ سال بیت‌کوین از سه هزار دلار به ۶۹ هزار دلار می‌رسد.
شعار سال: سقوط بیت‌کوین به ۳۰ هزار دلار سقوط بورس در مردادماه سال ۹۹ را تداعی می‌کند. در چنین شرایطی برخی از سرمایه‌گذاران مبالغی را از دست می‌دهند که زندگیشان را تغییر می‌دهد. اگر در چنین شرایطی قرار دارید احتمالا احساس درماندگی می‌کنید. احتمالا فکر می‌کنید که راه برگشتی ندارید، اما این پایان ماجرای رمزارز‌ها نیست.

سال ۲۰۱۷ بود که بیت‌کوین تا ۲۰ هزار دلار رشد کرد و بسیاری از سرمایه‌گذاران را پولدار کرد. وقتی بیت‌کوین در اوج قیمت بود خیلی‌ها به بازار جذب شدند. اما بیت‌کوین در همان سال از ۲۰ هزار دلار تا ۳ هزار دلار در سال ۲۰۱۸ رسید. این یعنی ریزش ۸۰ درصدی بیت‌کوین. بیت‌کوین بعد از این ریزش تا سال ۲۰۲۰ بین ۴ تا ۱۴ هزار دلار نوسان کرد و بعد پرواز بیت‌کوین شروع شد.

جالب اینجاست که در زمان ریزش ۸۰ درصدی بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷ برخی از مدیران سرمایه‌گذاری و کسانی که مقدار زیادی ارز دیجیتال خریده بودند خودکشی کردند. اما آن‌ها نمی‌دانستند که در کمتر از ۳ سال بیت‌کوین از سه هزار دلار به ۶۹ هزار دلار می‌رسد.

فردا را ندیدم، اما بیت‌کوین ۶۹ هزار دلاری را چرا…

در بازار‌های مالی همیشه تاریخ تکرار می‌شود. بار‌ها پیش آمده که آن‌هایی که ضرر زیادی کردند خودکشی کردند، اما بعد‌ها ثابت شده که آن‌ها همانطور که برای ورود به بازار عجله کردند برای خودکشی هم عجول بودند. بیاید ماجرا را با یک داستان شروع کنیم. فردی که سال‌ها پیش تمام دارایی خود را در بازار رمزارز‌ها به دلیل ریزش زیاد بازار از دست داد در توئتیر خود داستان خودکشی خود را نوشت.

«افسردگی عمیقی داشتم.» او با این جمله روایت خود را شروع کرده بود. او تمام دارایی خود را در بازار رمزارز‌ها از دست داده بود و دیگر حتی قادر نبود به روابط اجتماعی خود ادامه دهد. چون احساس سرخوردگی می‌کرد.

«من بعد از این شکست به طرز مضحکی به زندگی نگاه می‌کردم و قصد داشتم تا به این سفر پایان دهم. یک نیستی بی‌نهایت در انتظارم بود و تنها فرصت در زندگی‌ام، پایان دادن به آن بود.» این فرد اقدام به خودکشی کرد، اما به طرز معجره‌آسایی بعد از ۳ روز از خواب بیدار شد و چند سالی هم با افسردگی جنگید.

در همین سال‌ها که او مشغول جنگ با سگ سیاه افسردگی بود بیت‌کوین کم کم اوج گرفت و به ۶۹ هزار دلار رسید. او فردا را ندید، اما بیت‌کوین ۶۹ هزار دلاری را چرا…

چرا شکست می‌خوریم؟

مسئولیت اعمال آدمی همیشه بر عهده خودش است. اینکه چرا ما در بازار‌های مالی شکست می‌خوریم همیشه دلایل واحدی ندارد، اما در رابطه با آن آدم‌های معمولی که پولشان را در بازار خاکستر می‌کنند داستان همیشه یکی است.

بیشتر آن‌هایی که سرمایه کلان در بازار رمزارز‌ها از دست می‌دهند هیچ چیزی از بازار نمی‌دانند. هیچ چیز از خوی وحشی این بازار که با کسی شوخی ندارد. علاوه براین اکثر قریب به اتفاق مردم در سقف قیمتی خرید می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود که زیان آن‌ها دوچندان شود. دقیقا زمانی مردم به یک بازار جذب می‌شوند که سود زیادی حاصل کرده و همین می‌شود که همگی در سقف قیمتی خرید می‌کنند.

تا به حال به این فکر کردید که اخبار بازار‌ها همیشه وقتی به گوش شما می‌رسد که از قافله عقل ماندید. دقیقا همین جاست که باید صبور باشد تا بازار به شما فرصت ورود بدهد نه اینکه از ترس جاماندن از بازار سریع هرچه دارید و ندارید در بازار قمار کنید.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از تجارت نیوز، تاریخ انتشار:۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر:، tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین