پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۷۸۲۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ سه نفر از جمله دو کودک در روستای سلوربازار از توابع شهرستان دشتیاری در یک هوتگ غرق شده و جان خود را از دست دادند. هویت این کودکان مریم هوت فرزند عبدالباسط، رقیه هوت فرزند امجد و یاسمین هوت فرزند بهرام عنوان شده است. گفته می‌شود «یاسمین» معلم این دو کودک بوده که بدنبال سقوط دانش آموزانش به داخل هوتگ، برای نجات دادن آن‌ها شتافته است. بدنبال این حادثه معلم این دانش آموزان نیز در هوتگ غرق شده و جان خود را از دست داده است. سوال اینجاست که پیام وزیر آموزش و پرورش در این خصوص چرا صادر نشده؟ چرا مدیر کل استان سیستان و بلوچستان به وظایف قانونی و اخلاقی و حرفه‌ای خود برای صدور پیام تسلیت و دلجویی اقدام نکرده است؟
شعار سال: روز شنبه ۲٤ اردیبهشت ماه ١٤٠١ سه نفر از جمله دو کودک در روستای “سلوربازار” از توابع شهرستان دشتیاری در یک هوتگ غرق شده و جان خود را از دست دادند. هویت این کودکان “مریم هوت” فرزند عبدالباسط، “رقیه هوت” فرزند امجد و “یاسمین هوت” فرزند بهرام عنوان شده است.

گفته می‌شود یاسمین معلم این دو کودک بوده که بدنبال سقوط دانش آموزانش به داخل هوتگ، برای نجات دادن آن‌ها شتافته است. بدنبال این حادثه معلم این دانش آموزان نیز در هوتگ غرق شده و جان خود را از دست داده است.

هوتگ به گودال طبیعی یا دست‌ساز انسان گفته می‌شود که برای جمع‌آوری آب باران در مناطقی که از شبکه آبرسانی و لوله‌کشی محروم هستند، مردم و حیوانات بصورت مشترک از آب آن استفاده می‌کنند.
 
غرق شدن یک معلم و دو دانش‌آموز در یک هوتگ در بلوچستان + پیام وزیر آموزش و پرورش کجاست؟
 
 
بخشدار بخش پلان شهرستان دشتیاری گفت: معلم و دو دانش آموز از اهالی روستای سلوربازار دشتیاری در هوتک (گودال حفر شده برای ذخیره آب آشامیدنی و مصرفی روستاییان) غرق شدند.
 
مهرداد آرام گفت:حوالی ساعت ده صبح امروز مادری به اتفاق فرزندانش برای تفریح به حوالی هوتک در روستای سولوربازار یکی از روستا‌های منطقه شهرستان از توابع دشتیاری رفته بود که در لحظات آخری برای شستن دست وصورت وبرگشت به منزل دچار لیز خوردگی، می‌شوند.

مهرداد آرام گفت: یاسمین حوت معلم فداکار این روستا برای نجات غرق شدگان دل به آب می‌زند ومادر ویکی از فرزندان را نجات می‌دهد ومجدد وارد آب می شود که دونفردیگه را نجات دهد که متاسفانه نفس کم میارد وخودش هم غرق می‌شود.

او گفت:مریم ورقیه دو دختر ۶ و ۸ ساله به همراه آموزگارروستا یاسمین حوت جان خود را ازدست می‌دهند.

بخشدار بخش پلان شهرستان دشتیاری گفت: این روستا ۱۰۰ خانوار باجمعیت ۳۴۰ نفری در ۵ کیلومتری پلان قراردارد و از آب لوله کشی سالم وبهداشتی برخورداراست.

به گفته او بیشتر هوتک‌های عمومی فنس کشی شده اند، ولی بعضی از هوتک‌ها خصوصی از یه شخص می‌باشد ومتولی فنس کشی خود طرف می‌باشد، ولی اقدام خاصی انجام نگرفته ودرروستا‌های دیگر تمامی دهیاران را مکلف کردیم که این کار را انجام بدهند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری کولبر نیوز، تاریخ انتشار:۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ......... ، www.kolbarnews.com / باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۱۳۵۳۷۹، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
0
0
بچه ها چه گناهی کردن که باید قربانی بی مسئولیتی یک سری از افراد بشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
0
1
معلوم نیست چندمین بچه و یا چندمین مادر یا معلمی بودن که تو این هوتگ ها غرق شدن و کسی به فکر نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین