پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۷۸۷۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از دانش‌آموزان و خانواده‌ها در پوشش فروش سوالات امتحانی هشدار داد.
شعار سال: سرهنگ داوود معظمی گودرزی با بیان اینکه افراد سودجو از هر فرصتی برای رسیدن به مقاصد شوم خود استفاده می‌کنند، گفت: در فصل امتحانات ممکن است برخی افراد سودجو با ترفند‌هایی مانند فروش سوالات امتحان نهایی نسبت به کلاهبرداری از دانش آموزان و خانواده‌هایشان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این افراد با ایجاد درگاه‌های جعلی فروش، اقدام به فیشینگ می‌کنند، اظهار کرد: ممکن است افراد سودجو با طرح قیمت‌های بسیار ارزان برای فروش سوالات اقدام به هدایت کاربران به صفحات جعلی و از این طریق حساب بانکی آن‌ها را خالی کنند. همچنین ممکن است در مواردی سوالات تقلبی را به دانش آموزان فروخته و این افراد با این تصور که سوالات را دریافت کرده‌اند، از مطالعه باقی موارد خودداری کرده و در امتحانات دچار مشکل شوند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: در مواردی هم این احتمال وجود دارد که افراد سودجو اقدام به انتشار فایل‌هایی در فضای مجازی کرده و ادعا می‌کنند که حاوی سوالات امتحانی است، اما این فایل‌ها در واقع حاوی بدافزار بوده و پس از دانلود و اجرا، اطلاعات شخصی کاربران را به سرقت می‌برد.

سرهنگ گودرزی اظهار کرد: در همین راستا هشدار ما به تمامی دانش آموزان و خانواده‌های آنان این است که به هیچ عنوان فریب چنین ادعا‌هایی را نخورند، چرا که اساسا احتمال نشت سوالات امتحان بسیار پایین است و افرادی هم که چنین ادعایی می‌کنند، ادعایشان کذب است و قطعا هدفشان سودجویی و کلاهبرداری است. همچنین شهروندان می‌توانند هرگونه اطلاعاتی از این دست را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع همکاران ما رسانده تا اقدام لازم صورت پذیرد. همچنین می‌توانند هر گونه اعلام رضایت و پیشنهاد از عملکرد همکاران در مجموعه فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی را از طریق سامانه ۱۹۷ اطلاع رسانی تا در بهبود عملکرد و افزایش رضایتمندی شهروندان از مجموعه فراجا اثر داده شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۴ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۷۶۶۹۳۸، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
0
0
رفتن 14 هزار تومان دادم سوالات پیام نور رو بگیرم. پولم رو بالا کشید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین