پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۵۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
وزیرکشور با تأکید بر اینکه «جابجایی 2 میلیون نفر در دو هفته‌ کار ساده‌ای نیست»، گفت: متأسفانه به نیروی انتظامی حمله و جسارت شد و با سنگ و چوب به آنان حمله شد اما با این حال با خویشتن‌داری اوضاع را کنترل و ساماندهی کردیم.

شعارسال: روز سه‌شنبه (2 آذرماه) عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در نشست خبری خود که در محل وزارت کشور برگزار شد، در پاسخ به سؤالی درباره عملکرد وزارت کشور در برگزاری مراسم اربعین، اظهار کرد: بنده به نمایندگی از دستگاه‌های متعدد باید توضیح کامل‌تری نسبت به این مسأله بدهم، منتقل و جابه‌جا کردن بیش از دو میلیون نفر در بازه زمانی دو هفته‌ای کار ساده‌ای نیست.

وی ضمن قدردانی از دولت عراق جهت همکاری با وزارت کشور، گفت: امسال بیش از دو میلیون و ١٠٠ روادید صادر شد. بیش از ١٠ هزار اتوبوس فقط برای حمل و نقل زوار و بیش از ٢٣٠ هزار پارکینگ تعیین کردیم و یک میلیون و ٦٢٠ هزار زائر تاکنون وارد کشور شده‌اند و هیچ مورد ترافیکی تاکنون گزارش نشده است.

وزیر کشور ادامه داد: در زمینه امنیت با همکاری دولت عراق تا الان یک مورد مشکل امنیتی در اربعین نداشتیم و این تأمین امنیت کار ساده‌ای نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه «یکی از مشکلاتی که مواجه شدیم بحث حضور افرادی بود که بصورت غیرمجاز و بدون داشتن روادید در مرزها حضور داشتند»، گفت: ما این عشق به اباعبدالله را ستایش می‌کنیم، اما هیچ پیش‌بینی برای این حجم حضور غیرقانونی نشده بود اما این حجم از افراد هم کنترل شدند. فشار زیادی در مرزها بود؛ خانم، مرد جوان، کودک و پیر در منطقه بودند اما ما وظیفه داشتیم مانع خروج این افراد بدون روادید بشویم.

وی در این باره اضافه کرد: در این مسأله متأسفانه به نیروی انتظامی حمله و جسارت شد و با سنگ و چوب به آنان حمله شد اما با این حال با خویشتن‌داری اوضاع را کنترل و ساماندهی کردیم. برخی جاده‌ها به سمت مهران را بستیم تا جلوی فشار را بگیریم. برای این جمعیت پتو و غذا فرستادیم.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: درباره مسائلی که برخی رسانه‌ها درباره ساماندهی زائران در مرزها مطرح کردند، مسائل اینگونه نبوده است. کشاندن اختلافات جناحی و سیاسی به این مسائل گناه نابخشودنی است. عرصه تعاملات سیاسی خیلی وسیع است و نباید مسائل سیاسی را وارد اعتقادات مردم کرد.

وزیر کشور ادامه داد: از مردم‌ استان‌های خوزستان و ایلام به ویژه استان ایلام که بیشترین ترددها از این مناطق انجام شده، تشکر می‌کنیم. بیش از ٥٠ درصد زوار از مرز مهران جابه‌جا شدند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره حوادث مشهد و اینکه «چرا این حساسیت‌ها در مورد آلودگی هوا و مشکلات زائران در ورود به کشور عراق برای وزارت کشور وجود ندارد؟»، اظهار کرد: هر موردی مسئولی دارد، همه اینها باید در جایگاه خودش بررسی شود. در بحث رکود ما شرایط خاصی داریم؛ الان دولت توانسته رکود منهای ٥/٨ را به منفی ٤/٤ برساند. نگاه دولت ترجیح امری بر امر دیگر نیست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 2آذر1395، کدخبر: 161442: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین