پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۶۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
مدیر هماهنگی و نظارت بر عملیات شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ضمن انتقاد از مصرف بالای بنزین در خودرو‌های تولید داخل و تأکید بر ضرورت اصلاح این روند، گفت: اگر قرار باشد با همین رویه پیش برویم، احتمال واردات بنزین برای سال آینده دور از ذهن نیست.
شعار سال: سعید مداح مروج، مدیر هماهنگی و نظارت بر عملیات شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ متوسط مصرف بنزین معادل ۷۶ میلیون لیتر در روز بوده که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۸۶ میلیون لیتر در روز رسیده است.

وی افزود: متوسط مصرف بنزین در ماه جاری به حدود ۱۰۲ میلیون لیتر در روز رسیده؛ اما به طور کلی در سال جاری از ابتدای سال تاکنون متوسط مصرف بنزین در حدود ۹۶ میلیون لیتر در روز بوده است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر عملیات شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: به دنبال اصلاح و مدیریت مصرف بنزین هستیم و قرار نیست که واردات بنزین داشته باشیم؛ چراکه اگر قرار باشد مصرف به همین روال افزایش پیدا کند، وارد جاده بی پایانی می‌شویم؛ بنابراین باید زیرساخت‌ها اصلاح شود و خودرو‌ها متناسب با استاندارد روز دنیا تولید شوند.

وی ادامه داد: متوسط مصرف خودرو‌ها در داخل نزدیک سه برابر مصرف استاندارد جهانی است؛ درحالی که خودرو‌های ما باید در هر ۱۰۰ کیلومتر ۴ لیتر مصرف بنزین داشته باشند، در حال حاضر خودرو‌های ما ۱۰ تا ۱۲ لیتر مصرف بنزین دارند.

مداح مروج با بیان اینکه "اگر شرایط مصرف بالای خودرو‌های داخلی اصلاح شود و ناوگان حمل و نقل شهری و مترو توسعه پیدا کند، نیازی به واردات بنزین پیدا نمی‌کنیم"، گفت:، اما اگر قرار باشد با همین رویه پیش برویم، احتمال واردات بنزین برای سال آینده دور از ذهن نیست؛ این اتفاق امسال رخ نخواهد داد، چرا که ذخایر خوبی در بحث بنزین داریم؛ ولی ممکن است سال آینده شاهد واردات بنزین باشیم.

مدیر هماهنگی و نظارت بر عملیات شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی در خصوص آمار تولید بنزین گفت: باتوجه به اینکه در حال حاضر تعمیرات تاسیسات و برخی پالایشگاه‌ها را در دست اجرا داریم، متوسط تولید حدود ۹۵ میلیون لیتر در روز است و زمانی که دوره تعمیرات به پایان برسد، این عدد به حدود ۱۰۲ میلیون لیتر در روز می‌رسد.

وی افزود: می‌توان گفت اگر روند مصرف بنزین به همین‌حالت پیش برود، اکنون میزان تولید و مصرف بنزین در حالت سر به سر قرار دارد.

مداح مروج با بیان اینکه "وضعیت عرضه گازوئیل خوب است و اکنون تولید نفت‌گاز استاندارد یورو ۴ در حدود ۴۴ میلیون لیتر در روز است"، گفت: تا پایان سال جاری حدود ۱۶ میلیون لیتر نفت‌گاز استاندارد هم توسط پالایشگاه اصفهان تولید می‌شود و تولید پالایشگاه تبریز نیز طی چندماه آینده از ۲.۵ به پنج میلیون لیتر خواهد رسید و از پایان سال جاری کل مصرف نفت‌گاز کشور در بخش حمل‌و نقل که حدود ۵۵ تا ۶۰ میلیون لیتر در روز است، با نفت‌گاز یورو ۴ تامین می‌شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۲۲ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۷۲۷۶۲۱، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
0
0
جالب بود برام از این حجم مصرف غیر عقلانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین