پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۲۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸
ناظر گمرکات استان خوزستان به اشاره به تکلیف منطقه آزاد برای آماده سازی زیرساخت‌های گمرکی گفت: در صورت مهیا بودن شرایط استاندارد زیرساخت‌های لازم، گمرک آمادگی لازم جهت استقرار کامل در گیت‌های منطقه آزاد اروند را دارد.
شعار سال: بهروز قره بیگی در گفتگو با خبرنگار یک رسانه افزود: گمرک خوزستان آمادگی لازم از نظر نیروی انسانی و امکانات برای حضور در منطقه آزاد اروند را دارد.

وی افزود: در صورتیکه حداقل شرایط استاندارد و زیر ساخت‌های لازم مهیا گردد گمرک در اسرع وقت آمادگی لازم جهت استقرار کامل در گیت‌های منطقه آزاد اروند را دارد.

قره بیگی بیان داشت: براساس ماده ۲ قانون امورگمرکی، گمرک مسئول اعمال حاکمیت دولت در اجرای قانون امور گمرکی وسایر قوانین مربوط به صادرات، وارادت، عبور (ترانزیت) کالا و وصول حقوق و عوارض گمرکی، مالیات‌های مربوطه ومجری اخذ الزامات فنی و تسهیل تجارت است.

ناظر گمرکات استان خوزستان بیان داشت: در همین راستا گمرک به عنوان مجری قوانین و مقررات تجاری کشور پس از مهیا بودن و آماده شدن زیر‌ساخت های لازم برای حضور مؤثر توسط دستگاه‌های متولی که در قوانین متعدد به آن اشاره و تکلیف گردیده، آمادگی لازم دارد.

وی ادامه داد: این تکالیف در قوانینی از جمله ماده۱۲ قانون امور گمرکی مصوب مجلس شورای اسلامی، ماده ۸ آیین نامه اجرای قانون امور گمرکی و موارد متعدد سایر قوانین از جمله قانون حمل و نقل وعبور کالا‌های خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی و آیین نامه اجرای آن بعلاوه مصوبات ابلاغی از طرف هیئت دولت، دستگاه‌های متولی زیر‌ساخت در مرز‌های کشور مکلف به ایجاد شرایط استقرار گمرک در مبادی رسمی، ورودی و خروجی می‌باشد.

قره بیگی بیان داشت: گمرک آمادگی دارد تا در کنار اجرای صحیح و درست قوانین و مقررات ابلاغی مرتبط بر این اساس، امکان ارائه خدمات به تجار کشور و فعالان اقتصادی استانی، فرامنطقه‌ای و تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا میسر گردد.

وی ادامه داد: نکات قابل توجه در خصوص منطقه آزاد اروند نیز این است که بر همین اساس بایستی شرایط و امکانات زیرساختی لازم در مبادی ورودی و خروجی فراهم تا امکان استقرارکامل گمرک به منظور اجرای قوانین و مقررات مربوطه میسر گردد.

ناظر گمرکات خوزستان بیان داشت: یکی از اولین شرایط استقرار گمرک در مبادی ورودی و خروجی اعم از مناطق آزاد و ویژه محصور نمودن کامل محدوده قانونی مناطق و همچنین ایجاد گیت‌های استاندارد از نظر کنترلی و نظارتی، شبکه‌های رایانه‌ای و... است.

این مقام مسئول اضافه کرد: هم‌چنانکه در قوانین و مصوبات دولت نیز تصریح شده به میزانی از محدوده مناطق که محصور گردد و شرایط وامکانات فراهم شود قابل عملیاتی شدن خواهد بود و در منطقه آزاد اروند به میزان شرایطی که ایجاد گردیده گمرک و برخی از دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی، در گیت‌های منطقه آزاد مستقر شده است.

قره بیگی تاکید کرد: بر همین اساس در همان محدوده اقدامات و کنترل‌های لازم را با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و مراجع قضایی معمول می‌دارد.

ناظر گمرکات خوزستان تصریح کرد: حسب بازدید‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته از طرف مسئولان استانی و کشوری و تاکید دولت خدمتگزار و انقلابی طی چند ماهه اخیر برخی از مشکلات و کمبود‌ها در حال رفع می‌باشد، اما استقرار کامل گمرک در گیت‌های منطقه آزاد و امکان توسعه اقتصادی و رونق معیشت مردم منطقه و رضایت مندی خدمت گیرندگان و فعالان اقتصادی با تکمیل شرایط میسر خواهد شد.

وی اظهار داشت: از جمله موارد محصور نمودن کامل منطقه، ساخت و تجهیز محل استقرار گمرک در کلیه گیت‌ها، جداسازی مسیر کامیون‌ها از سواری‌ها، امکانات مخابراتی و ارتباطی برای رصد و تفکیک کالا‌های اظهاری منطقه آزاد از کالا‌های سرزمین اصلی و سایر موارد بعلاوه تامین نیروی انسانی مناسب است.

قره بیگی تاکید کرد: در صورت فراهم شدن این شرایط، گمرک در کوتاهترین زمان ممکن آمادگی لازم جهت استقرار کامل در گیت‌ها برای نظارت بر جابه‌جایی کالا‌های ویژه مناطق آزاد را خواهد داشت.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری مانا، تاریخ انتشار:۵ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۹۳۲۰۰، www.mana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
0
0
معلوم نیست این مناطق آزاد کی قراره به هدفی که براشون در نظر گرفته شده برسن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین