پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
رمز ارز‌ها بشدت سقوط کرده و استخراج بیت کوین و سایر رمز ارز‌ها دیگر صرفه اقتصادی چندانی برای مالکان خاص مزارع رمز ارز نداشته و ماینر‌ها خاموش شده اند. این اتفاق یعنی آزادی حدود پنج هزار مگاواتی ظرفیت برق کشور. حال توانیر بشکلی کاملا خاموش، این ظرفیت را به حساب عملکرد مطلوب خودش می‌خواهد بگذارد، بحث دیگری است. اما روی سخن ما به اقای حمید مرادی مدیر مهندسی و نظارت دیسپاچینگ ملی است که مهندس جان، اینقدر جوش نزن. شما آب هم بخورید، هستند رسانه‌هایی که وفق وظیفه مندی قانونی و حرفه‌ای شان، رصدتان می‌کنند و نمی‌گذارند انحرافات احتمالی از حدی خاص بیشتر شود. منتظر دریافت توضیحات شیرینت هستیم.
شعار سال: حمید مرادی مدیر مهندسی و نظارت دیسپاچینگ ملی بیان داشته است که تقاضای مصرف امروز در زمان اوج مصرف به ۶۳ هزارو ۲۰۰ مگاوات خواهد رسید. او افزوده، میزان تقاضای مصرف امروز و دیروز نسبت به مدت مشابه هفته گذشته ۴ تا ۵ هزار مگاوات کمتر بوده که علت این اتفاق کاهش دمای هوا در این هفته است. مدیر مهندسی و نظارت دیسپاچینگ ملی بیان داشته اند که اگر مشترکین برق میزان مصرف خود را مدیریت کنند، می‌توان سهم تقاضا برای مصرف را کاهش داد و از بروز محدودیت جلوگیری کرد.
تعداد بازدید : 8

اما بنظر می‌رسد که کاهش میزان مصرف، ارتباط چندانی به دمای هوا نداشته و ناشی از افت قیمت بیت کوین و سایر رمز ارز‌ها و خاموش کردن ماینر‌ها و ازاد سازی ظرفیت شبکه باشد. بنظر شما مدیر مهندسی و نظارت دیسپاچینگ ملی، از این واقعیت بی خبر است؟!

لازم به توضیح است که با توجه به اینکه فرکانس متمرکز شبکه به عنوان یکی از شاخص‌های پایداری و تعادل بین میزان تولید و مصرف برق می‌باشد، کنترل فرکانس شبکه به مرکز ملی دیسپاچینگ سپرده شده است. دیسپاچینگ ملی مسئولیت برنامه‌ریزی، هدایت و کنترل شبکه سراسری تولید و انتقال صنعت برق را به منظور هماهنگ نمودن تولید با میزان مصرف با در نظر گرفتن امکانات و ظرفیت‌های انتقال عهده‌دار می‌باشد. اهم وظایف دیسپاچینگ ملی عبارت است از:
- پیش‌بینی نیاز مصرف در مقاطع سالانه، ماهیانه، هفتگی، روزانه و لحظه‌ای
- برنامه‌ریزی و هماهنگی تولید مولد‌های نیروگاهی شبکه با توجه به معیار‌های اقتصادی
- حفظ ایمنی و پایداری شبکه تولید و انتقال
- بهره‌برداری بهینه و اقتصادی از منابع تولید و انتقال
- نظارت بر عملکرد دیسپاچینگ مناطق

ابزار مرکز کنترل ملی جهت تثبیت فرکانس شبکه، مدیریت تولید واحد‌های بزرگ می‌باشد. سیستم دیسپاچینگ ملی با نصب تجهیزات اسکادا در نیروگاه‌های بزرگ، ضمن قرائت تولید هر واحد و وضعیت آن‌ها با استفاده از نرم‌افزار‌های کنترل واحد‌های تولید، به صورت دستی و یا خودکار، بار واحد‌ها را برای حفظ پایداری و فرکانس شبکه کنترل می‌نماید. بدین منظور لازم است که کلیه نیروگاه‌ها و پست‌های توزیع برق با این مراکز ارتباط داشته و اطلاعات آن‌ها دریافت گردد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین