پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۶۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
آیتی نماینده ادوار مجلس گفت: امروز خواسته‌های مردم بسیار روشن است و دولت باید بر اساس آن‌ها گام بردارد. آیا امروز خواسته‌های مردم حیوانات خانگی، روسری و حجاب است. امروز خواسته مردم معیشت و امنیت‌شان است، کم کردن جرم و جنایت در فضای زندگی مردم، تامین مسکن و تسهیل ازدواج، آموزش و پرورش، بهداشت و بیمه رایگان است.

شعار سال: مهدی آیتی درباره این‌که این روز‌ها به جای این‌که به مسائل اقتصادی و معیشتی پرداخته شود به مسائلی ورود می‌شود که اولویت نیست و التهابات اجتماعی را افزایش می‌دهد، گفت: دولت به جای این‌که مسائل ساختاری و زیربنایی کشور را حل کند؛ کار‌های روبنایی می‌کند. مانند بحث مقابله با سگ‌گردانی و بی‌حجابی که هیچ مشکلی از معیشت، اقتصاد و خدماتی که باید به مردم داده شود، حل نمی‌کند. دولت در پایین‌ترین سطح مدیریت خودش در حرکت است. شما به ادارات، پیشخوان‌های دولت و میز خدمت بروید با این که می‌گویند اکرام ارباب رجوع باید صورت گیرد و یا دولت الکترونیک است، اما کو اکرام و دولت الکترونیک؟ کاغذ بازی، دیوان سالاری، پارتی بازی و صف‌های طولانی بیشتر شده است و دولت نمی‌تواند آنطور که شایسته است، به مردم خدمات دهد.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: کجا دولت توانسته است مشکل ترافیک و آلودگی هوا را حل کند. کجا دولت توانسته است روی نرخ‌ها و تورم نظارت داشته باشد و کنترل کند؟ کجا دولت توانسته وضعیت آموزش و پرورش را بهبود بخشد؟ کجا دولت توانسته است مشکلات بهداشت و درمان را حل کند؟ کجا دولت توانسته است معظلات یارانه‌ها را از میان بردارد؟ کجا دولت توانسته است ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی را کم کند؟ آیا طلاق، تصادفات جاده‌ای، سرقت، قتل و فساد کمتر شده است؟ خیر نشده است. آمار‌ها نشان می‌دهد مسائل در همه حوزه‌ها رو به افزایش است. پس دولت مدیریت چندان موفقی نداشته است.

آیتی ادامه داد: در نتیجه دولت همان کاری را انجام می‌دهد که شهرداران انجام می‌دهند یعنی به جای اینکه مشکلات زیرساختی و زیربنایی مردم را حل کند و یک رفاه و آسایش نسبی به وجود بیاورد و مردم یک نفس راحت در این فضای پر فشار شهری بکشند، می‌آید انگشت می‌گذارد روی حواشی. این‌ها دیگر عوام فریبی است. این‌ها کار‌هایی است مردم را ناراضی‌تر می‌کند. مردم هوشمند و هوشیار هستند مردم بین کسی که خدمت به آن‌ها می‌کند و راست می‌گوید با دیگران تفکیک قائل هستند.

وی یادآور شد: همین اقدامات را آقای احمدی‌نژاد انجام می‌داد؛ او می‌خواست مردم را با کار‌های روبنایی و پوپولیستی فریب دهد. مردم فهمیدند احمدی‌نژاد یک فریبکار است. کسی است که شعار‌های زیبا می‌داد، اما در عمل در دولتش ۸۰۰ میلیارد دلار که در تاریخ این کشور چنین درآمدی نبوده است، نابود شد. دولت نباید کار‌های روبنایی و پوپولیستی کند باید به مردم توجه داشته باشد که خواسته‌هایشان چیست.
این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: امروز خواسته‌های مردم بسیار روشن است و دولت باید بر اساس آن‌ها گام بردارد. آیا امروز خواسته‌های مردم حیوانات خانگی، روسری و حجاب است. امروز خواسته مردم معیشت و امنیت‌شان است، کم کردن جرم و جنایت در فضای زندگی مردم، تامین مسکن و تسهیل ازدواج، آموزش و پرورش، بهداشت و بیمه رایگان است همان چیز‌هایی که در قانون اساسی نوشته شده است. چهل و چند سال از انقلاب گذشته است کدام بند از قانون اساسی اجرا شده است. اکثر اصول قانون اساسی که درباره حقوق مردم است روی زمین مغفول و معطل مانده است. کجا دولت‌ها توانسته‌اند این کار‌ها را انجام دهند. کجا دولت توانسته این را در آمار و ارقام داشته باشد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مردم سالاری آنلاین، تاریخ انتشار:۶ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:169957، www.mardomsalari.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
0
0
در حال حاضر که مشکل شده حجاب خانوما یا هر چی که مربوط به زنانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین