پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۷۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس در خصوص سیل در استان سیستان و بلوچستان، می‌گوید که بحث سیلاب فصل مونسون در جنوب سیستان و بلوچستان، توالی‌اش به قدری زیاد است که کاملا قابل پیش‌بینی است. متاسفانه سازمان مدیریت بحران، هیچ آمادگی در خصوص این اتفاقاتی که دیگر استثنا نیستند و تبدیل به قاعده شده‌اند، نداشت.
شعار سال: معین‌الدین سعیدی در مورد سیل در استان سیستان و بلوچستان، بیان کرد: «ما هم در طوفان سال ۹۸ و هم در طوفان گونو، در هر کدام بالغ بر یک میلیارد متر مکعب آب را از رودخانه باهو از دست دادیم که به دریای عمان ریخت. بحث سیلاب فصل مونسون در جنوب سیستان و بلوچستان، توالی‌اش به قدری زیاد است که کاملا قابل پیش‌بینی است. یعنی در این زمان، هر سال پیش‌بینی می‌شود که چنین روندی را داشته باشیم. در چنین شرایطی وقتی توالی دارد تکرار می‌شود، مسئولین چه در حوزه سازمان مدیریت بحران و چه در حوزه وزارت نیرو و دیگر دست اندرکاران، باید آمادگی لازم را داشته باشند.»

نماینده مردم چابهار در مجلس ادامه داد: «متاسفانه سازمان مدیریت بحران، که به جای مدیریت بحران ما شاهد بحران مدیریت در این مجموعه عریض و طویل هستیم، هیچ آمادگی در خصوص این اتفاقاتی که دیگر استثنا نیستند و تبدیل به قاعده شده‌اند، نداشت و از آن مهم‌تر، چون رودخانه‌های ما لایروبی نمی‌شوند، منجر به خسارات بسیار زیاد به منازل، باغات و مزارع شده است. افزون بر این در نظر بگیرید که در رودخانه‌ای با پهنای کوچک، هر سال از این مسیر، یک میلیارد متر مکعب آب به دریا می‌ریزد، آن هم در استانی که پایین‌ترین میزان منابع آبی پایدار را دارد. در حالی که این آب می‌تواند زندگی و معیشت صد‌ها هزار انسان را تامین کند.»

سعیدی افزود: «آیا درست کردن حتی یک بند لاستیکی کار شاقی است که تا کنون تدبیری از سوی وزارت نیرو و امور آب اجرایی نشده است؟ مجموع این موارد را که کنار هم بگذاریم، نحوه واکنش ارکان دولت نسبت به سیلاب‌ها در استان سیستان و بلوچستان، ما را به این نتیجه می‌رساند که بنا بر پاک کردن صورت مسئله است نه حل آن.»

وی همچنین در ارزیابی خود از نحوه مدیریت پس از بحران از سوی مئولین مرتبط این استان، گفت: «مجموعه فرمانداری‌ها و استانداری سیستان و بلوچستان ورود خوبی داشته و سعی کرده‌اند اقلام مورد نیاز مردم به نوعی تامین شود؛ اما به شدت دچار فقر مطلق ماشین‌آلات عمرانی هستیم و طبیعتا دست مسئولین در این زمینه بسته است؛ بنابراین انتظار داریم که این مجموعه، مخصوصا مدیریت بحران، در جنوب استان تقویت شود. خواسته مشخص ما این است که با توجه به اینکه این بحران‌های طبیعی هر از چندگاهی در جنوب استان سیستان و بلوچستان اتفاق می‌افتد، ضرورت دارد که ساختار سازمان مدیریت بحران در جنوب استان هم مستقر شود.»


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار:۸ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۶۸۸۰۵۰، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
0
0
وقتی مدیریت بحران میدونه میخواد سیل بیاد آمادگی نداره و نمیتونه مدیریت کنه، وای به حال این که در جریان اون اتفاق نباشه!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین