پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۶۳۹
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
چهارهار را می‌توان بعنوان یکی از قطب‌های کشاورزی جنوب کشور در نظر گرفت که علاوه بر تولید محصولات باغی گرمسیری، بخشی از صیفی مورد نیاز شهروندان در زمستان را تامین می‌کند. با بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل، بخش زیادی از مزارع صیفی و سبزی، زراعت پائیزی، باغات گرمسیری، حوزه آبزی پروری و سیلات، دام و طیور شهرستان چابهار در خسارت شده و برآورد خسارت صد‌ها میلیارد تومانی می‌شود.
شعار سال: نورالدین میرلاشاری افزود: پس از کاهش بارندگی ها، کارشناسان جهاد کشاورزی به مناطق آسیب دیده شهرستان اعزام و در حال بررسی آخرین وضعیت خسارت وارده به کشاورزان هستند.

وی تصریح کرد: متاسفانه راه دسترسی به بسیاری از مزارع و باغات هم‌چنان مسدود است و نمی‌توان برآورد دقیقی از حجم خسارات وارده داشت، اما آنچه مسلم است برآورد ریالی حجم خسارات بالغ بر صد‌ها میلیارد تومان است.

میرلاشاری عمده این خسارات به بیش از ١٢ هزار هکتار باغات و اراضی زراعی آبی و دیم کشت پیاز، گوجه فرنگی، هندوانه، یونجه، بادمجان و سورگوم و ماش اعلام کرد و گفت: به بیش از ٢٠٠ هکتار سیستم‌های نوین آبیاری، سیل بند‌های حفاظتی مزارع و باغات، ١۵٠ کیلومتر انتقال آب بالوله و کانال آبیاری عمومی، بندسار‌ها و جاده‌های دسترسی به مزارع و جایگاه‌های سنتی دام نیز خسارت شدید وارد شده است.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۱۱۷۹۳۷۷، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین