پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۴۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
سیل شهر‌های بندرعباس، اهواز و بندر کنارک را محاصر کرده، نیرو‌های شهرداری تهران و هلال احمر راهی این شهر‌ها شدند، اما خبری از ستاد بحران نیست.
شعار سال: استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، فارس، کرمان، هرمزگان و بوشهر درگیر حوادث جوی هستند؛ در ۲۴ ساعت گذشته خبر‌های مختلفی از محاصره شهر‌ها بواسطه وقوع سیل منتشر شده است موضوعی که سازمان هواشناسی چندین بار نسبت به وقوع آن هشدار داد، اما ...

فیلم و عکس‌های منتشر شده از شهر‌های جنوبی به ویژه بندرعباس و کنارک که در شبانه روز گذشته در بالاترین میزان مواجهه با سیل به دلیل پیشروی آب دریا قرار داشتند نشان می‌دهد، تراژدی تکراری که هر ساله در فصل زمستان در استان‌های جنوبی اتفاق می‌افتد و قرار نیست تمام شود.

البته این همه ماجرا نیست به گفته پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در فارس ۱۶ شهر متأثر از این حوادث بودند و متأسفانه دو نفر بر اثر سیل جان باختند؛ در کرمان هم همین شرایط است و تعدادی از شهرستان‌ها به دلیل بارندگی و سیل دچار مشکل شدند.

شهرداری و هلال احمر در راه استان‌های جنوبی
در بندرعباس شرایط بحرانی‌تر است و هلال احمر به ساکنان خانه‌های محصور شده در آب امداد رسانی کرد و شرایط در میناب طوری است که هلال احمر مجبور شد با بالگرد‌های به کمک مردم برود؛ در بوشهر، سیستان و بلوچستان و کنارک هم خودرو‌هایی که به دلیل سیل دچار مشکل شده بودند نیز رها سازی شدند، اما خطر سیل به دلیل تداوم شرایط جوی همچنان استان‌های جنوبی را تهدید می‌کند.

از سوی دیگر جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از حضور نیرو‌های آتش‌نشانی و پسماند شهرداری تهران برای کمک به مردم سیل زده کنارک خبر داد و گفت که سازمان آتش‌نشانی با یک دستگاه خودرو نورافشان، یک دستگاه جرثقیل، یک دستگاه رولاف، دو خودرو کاپرا و یک دستگاه سمند با ۱۷ آتش‌نشان همچنین دو پمپ فوق سنگین، دو دستگاه پمپ نیمه سنگین و ۱۰ دستگاه پمپ سبک و تجهیزات لازم جهت آبکشی و عملیات آبگرفتگی خود را تجهیز و به سمت کنارک حرکت کردند.

سازمان پسماند هم با دو دستگاه خودرو کمرشکن و دو دستگاه خودرو حرفه‌ای جنتکس با هشت نیرو به سمت کنارک حرکت کردند و نیرو‌ها پس از رسیدن به کنارک با هماهنگی نیرو‌های محلی کار امدادرسانی را آغاز می‌کنند.

جنوب ایران در سیطره سیل؛ ستاد بحران کجاست؟

سیل آمد، راه‌ها بسته شد

ماجرای بحران سیل در هرمزگان از پیشروی آب دریا و محاصره منازل گذشته و محمد خزایی، رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان در گفتگو با خبرنگاران گفت که ۱۰ راه اصلی و روستایی استان مانند جاده‌های اصلی جاسک به بشاگرد، بندر خمیر به بندرلنگه از آبنما کنف، بندر چارک به بندر آفتاب، میناب به سه راهی چاه شیرین، بندرعباس به جلابی، جاسک به سیریک، و رودان، بندرعباس به کهنوج و سه راه روستایی رویدر به کهورستان، تنگ دالان دشت جیهون بستک و لبنی سیریک بسته شده است و تا فروکش کردن آب رودخانه‌های فصلی امکان بازگشایی جاده‌ها وجود ندارد.

تنها کاری که ستاد‌های مدیریت بحران در شهر‌ها و استان‌های سیل زده انجام داده اند اعلام تعطیلی مدارس در بندرعباس و میناب بود!
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رسانه مستقل تحلیلی خبری دیدار، تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۱۱۷۷۶۲، www.didarnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
0
0
تنها کاری که از دستشون بر میومده همین بوده که مدارس رو تعطیل کنن. توقع زیاد نباید داشته باشین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
0
0
بیشتر مواقع یکه همچین اتفاق هایی میفته ستاد مدیریت بحران از دسترس خارج میشه و آمادگی لازم رو ندارن...دلیل این که چرا آماه نیستن بماند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین