پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۰۶۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
جت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری یادداشتی با عنوان «شهیدمطهری، از فلسطین تا کربلا» می‌گوید که شهید مطهری، بیشترین مطالب را درباره ابعاد مختلف حماسه حسینی نوشته و گفته و آثار ایشان، منبع بسیار غنی برای آشنا ساختن نسل‌های کنونی و آینده با فلسفه قیام امام حسین علیه السلام و نهضت عاشورا است. امتیاز مهمی که آثار شهید مطهری در زمینه حماسه حسینی بر آثار دیگران دارد، این است که ایشان مطالب زیادی علیه خرافات و دروغ هائی که مداحان و منبری‌های کم سواد به وقایع عاشورا اضافه کرده اند گفته و نوشته است. این مطالب هم اکنون در فضای مجازی دست به دست می‌شوند، ولی رسانه ملی از پخش آن‌ها بشدت خودداری می‌کند چنانکه گوئی اصولا چنین متفکر بزرگی در عصر ما وجود نداشته و یا درباره حماسه حسینی اظهار نظری نکرده است!.
شعار سال: حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری یادداشتی با عنوان «شهیدمطهری، از فلسطین تا کربلا» اینگونه آورده است:

رادیووتلویزیون جمهوری اسلامی، سال هاست که در روز‌های نزدیک به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در آستانه روزقدس، جملاتی را از شهیدمطهری با صدای خود ایشان در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و ضرورت مبارزه با اشعالگران این سرزمین اسلامی پخش می‌کنند که انصافا کار درستی است. آرمان فلسطین، یک آرمان اسلامی است و استفاده از افکار بلند شهیدمطهری برای تشریح آن و ترغیب عموم مسلمانان به حمایت از این آرمان، لازم است.

مشابه این اقدام رادیووتلویزیون برای انتشار افکار شهیدمطهری در زمینه حماسه حسینی در ایام عاشورا مورد انتظار است، ولی متاسفانه رسانه ملی از این اقدام بسیار لازم خودداری می‌کند.

شهیدمطهری، بیشترین مطالب را درباره ابعادمختلف حماسه حسینی نوشته و گفته و آثار ایشان، منبع بسیار غنی برای آشنا ساختن نسل‌های کنونی و آینده با فلسفه قیام امام حسین علیه السلام و نهضت عاشوراست.

امتیاز مهمی که آثار شهیدمطهری در زمینه حماسه حسینی بر آثار دیگران دارد، اینست که ایشان مطالب زیادی علیه خرافات و دروغ هائی که مداحان و منبری‌های کم سواد به وقایع عاشورا اضافه کرده اند گفته و نوشته است. این مطالب هم اکنون در فضای مجازی دست به دست می‌شوند، ولی رسانه ملی از پخش آن‌ها بشدت خودداری می‌کند چنانکه گوئی اصولا چنین متفکر بزرگی در عصر ما وجود نداشته و یا درباره حماسه حسینی اظهارنظری نکرده است!.

علت این اجتناب شاید این باشدکه مطالب شهیدمطهری درباره تحریفات عاشورا دقیقا با آنچه صداوسیمای جمهوری اسلامی در ایام عاشورا از مداحان پخش می‌کند در تضاد است. صداوسیمانه تنها به توصیه اکید امام خمینی که بر ادامه عزاداری‌های سنتی اصرار داشتند عمل نمی‌کند، بلکه عزاداری‌ها را به کمک مداحان جدیدالولاده به صورت صنعتی درآورده و با ترویج مطالب خرافی و خواب و خیال‌های جعل شده توسط آنان در جهت خلاف مسیر موردنظر شهیدمطهری که مبارزه با تحریفات عاشورا بود حرکت می‌کند.

این روش رسانه ملی که مبتنی برسطحی سازی عزاداری‌های حسینی و تهی ساختن آن از محتوای حماسی است، قطعا میان نسل‌های آینده با محتوای نهضت حضرت اباعبدالله الحسین فاصله خواهد انداخت و این، خطرناک‌ترین ضربه ایست که می‌توان به نهضت عاشورا واردکرد. رسانه ملی باید برای دورساختن از این خطر از نهضت عاشورا، با افکارشهیدمطهری درباره کربلا نیز همانند افکار ایشان درباره فلسطین همراه باشد.

مسیح مهاجری

۱۵مرداد۱۴۰۱

شب تاسوعای حسینی سال۱۴۴۴
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری شفقنا، تاریخ انتشار:۱۵ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۱۴۲۲۲۵۰، www.fa.shafaqna.com
 
 
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین