پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۶۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
بعد از تصویب تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی و اصل ۴۴ در محور‌های هفتگانه در آبان ۱۴۰۰، بررسی تحقیق و تفحص از پست بانک (بررسی وضعیت ساختاری و عملکردی) در دستور کار کمیسیون اقتصاد برای روز دوشنبه قرار گرفته است. برخی از منتقدین مدیرعامل فعلی، نامبرده را جزو بازماندگان مدیریتی دولت قبل می‌دانند و ضرورت کنار رفتن او را مطرح نمود و برخی دیگر، در خصوص سناریوی قانع سازی کمیسیون توسط مدیرعامل صحبت می‌کنند. گروهی هم پای قنبری ممان و ارتباطات او را به میان آورده و حاشیه گویی‌های در این خصوص بیان داشته اند.

شعار سال:بر اساس دستور کار هفته جاری کمیسیون اقتصادی مجلس در روز دوشنبه ۳۱ مرداد ماه مقرر شده است که تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از بررسی ساختار و عملکرد پست بانک ایران و همچنین بررسی عملکرد پست بانک ایران در شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان، مورد بررسی قرار گیرد.

بررسی تقاضای نمایندگان برای تحقیق و تفحص از ساختار و عملکرد پست بانک
در ۱۸ آبان ۱۴۰۰ نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی و بانک‌های واگذار شده بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی موافقت کرده بودند. محور‌های هفتگانه تحقیق و تفحص مصوب از بانک‌های دولتی و بانک‌های اصل ۴۴ در سال پیش شامل مورد زیر بوده است:

۱-بررسی عملکرد بانک‌های دولتی و اصل ۴۴،

۲-چرا بانک‌ها به مصوبات مجلس از قبیل برنامه ششم و قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و شورای پول و اعتبار عمل نمی‌کنند

۳-بررسی عملکرد بانک‌های دولتی و بانک‌های اصل ۴۴ در اجرای قانون مبارزه با پولشویی

۴-بررسی عملکرد این بانک‌ها در اعطای وام قرض الحسنه ازدواج به جوانان

۵-بررسی عملکرد این بانک‌ها در اعطای انواع تسهیلات به افراد حقیقی و حقوقی و همچنین پیگیری وصول معوقات و مطالبات

۶-بررسی عملکرد این بانک‌ها در کاهش نقش بنگاه‌داری بانک‌ها و حمایت از تولید ملی

۷-بررسی نقش این بانک‌ها و شرکت‌های تابعه در التهابات بازار مسکن، بورس و ارز

لازم به توضیح است که عملکرد بهزاد شیری مدیرعامل برجای مانده از دولت روحانی در نظام بانکداری کشور در دولت سیزدهم، مورد انتقاداتی چند قرار گرفته است. شنیده شده که در سال ۱۳۸۴ دکتر حسنعلی قنبری ممان رئیس هیئت مدیره پست بانک گویا همشهری آقای بهزاد شیری از آب درآمده و شائبه‌هایی برای ارتقا آقای شیری در سال ۸۷ به عضویت هیئت مدیره بانک سپه در این خصوص وجود دارد. همچنین گفته می‌شود که دکتر قنبری ممان که در سال ۹۷ با حمایت و موافقت دکتر دژپسند و دولت قبلی به ریاست هلدینگ سرمایه گذاری امید بانک سپه می‌رسد، بشکل مستقیم و غیر مستقیم مسیر مدیرعاملی بهزاد شیری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه، در دولت فعلی نیز که جناب قنبری عزل گردیده، جناب شیری ایشان را به ریاست هیات مدیره صرافی بانک قرار داده تا با حمایت جناب قنبری، که گویا داماد جناب دکتر ف. ر نیز هستند، تثبیت شوند.

لازم به توضیح است که پاراگراف آخر متن حاضر، صرفا بر اساس شنیده‌های غیر رسمی بوده و نباید مبنای قضاوت در خصوص عملکرد و رویه ارتقا افراد قرار گیرد. منتظر دریافت اطلاعات تکمیلی در این خصوص هستیم. همچنین از آقایان دکتر قنبری ممان و بهزاد شیری، درخواست توضیحات تکمیلی و اصلاحی داریم.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
1
0
واقعا چه اتفاقات محیر العقولی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین