پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۸۲۸۷۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶
بررسی‌ها نشان می دهد که ۸۸ نفر از پرسنل پست بانک با دارا بودن مدارک تحصیلی دیپلم و پائین‌تر از آن در سطوح مدیریتی و تخصصی مشغول به فعالیت هستند که باید از آن به عنوان برگی متفاوت از تاریخ نظام بانکی و اداری یاد کرد. نکته ابهام آورتر ماجرا توضیحی است که مدیران پست بانک در خصوص ترکیب نیروی انسانی خود بیان داشته اند. “پست بانک با به کارگیری نیرو‌های جوان و تحصیلکرده در کنار افراد شایسته و با تجربه توانسته است تیمی قوی و متخصص برای دستیابی به اهداف سازمان گردآوری نماید”!
شعار سال: ذبح تخصص در سال‌های گذشته در برخی سازمان‌های دولتی و خصوصی مسائل زیادی را رقم زد، اما بی شک مهمترین نتیجه‌ای که استفاده از مدیران غیرمتخصص یا کم تخصص در بخش‌های مختلف دارد انتقال و القای حس یأس و نا امیدی است که قطعاض مسببان وضع موجود باید نسبت به آن اخلاقاً و حتی قانونا پاسخگو باشند هرچند که انتظار پاسخ از برخی مدیران مانند مدیران ارشد پست بانک ، انتظاری کم ثمر است.

پست بانک که پس از ماجرای تسهیلات خاص به اعضای هیئت مدیره با سود یک درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود در حرکت بعدی از انتشار لیست حقوق و دستمزد مدیران خود شانه خالی کرد تا در مدت زمان کوتاهی در صدر اخبار بانکی رسانه‌های کشور قرار گیرد.

ناگفته پیداست بروز و ظهور برخی از اتفاقات در هر نهاد و سازمانی بی شک به شیوه‌های گزینش افراد بستگی دارد که در ادامه با ساز و کاری ناقص در رده‌های حساس شغلی ایفای نقش می‌کنند و تبعات آن در سنوات اخیر در کشور کم نبوده است. پست بانک یکی از سازمان هائی است که نگاهی به وضعیت تحصیلی کارمندان آن در نگاه نخست قابل قبول است، اما کمی کنکاش نشان می دهد که باید نگران آن بخش از جامعه آماری پست بانک بود که با مدارک تحصیلی دیپلم و پائین‌تر در رده‌های مدیریتی و تخصصی مشغول به کارند. برخی از بزرگان در استخدام این بانک باید به کناری رفته باشند و فضای جولان دادن به دیگران واگذار شود؟ 

بررسی‌ها نشان می دهد که ۸۸ نفر از پرسنل پست بانک با دارا بودن مدارک تحصیلی دیپلم و پائین‌تر از آن در سطوح مدیریتی و تخصصی مشغول به فعالیت هستند که باید از آن به عنوان برگی متفاوت از تاریخ نظام بانکی و اداری یاد کرد. نکته ابهام آورتر ماجرا توضیحی است که مدیران پست بانک در خصوص ترکیب نیروی انسانی خود بیان داشته اند. در توضیح ترکیب نیروی انسانی میخوانیم؛

“پست بانک با به کارگیری نیرو‌های جوان و تحصیلکرده در کنار افراد شایسته و با تجربه توانسته است تیمی قوی و متخصص برای دستیابی به اهداف سازمان گردآوری نماید”!
 
آمار تاسف برانگیز از بررسی مدارک تحصیلی ۸۸ نفر از کارمندان پست بانک!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رصد روز، تاریخ انتشار:۶ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر:، rasaderooz.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
0
0
چی می گی؟ دیپلم و مدیر؟
ج
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
0
0
رییس سازمان برنامه و بودجه لرستان هم فاقد مدرک دکترا هستند ولی همه جا در خبرها می نویسد خانم دکتر حسن پور

چه کسی باید اینها را پیگیری کند ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
0
0
برای سایت و نویسندگان که غرض ورزی کامل شان نسبت به پست بانک مشخص است متاسفم

حداقل بپرسید بعد داستان بگید
مشاغل مدیریتی لزوما مدیر یک واحد نیستند، مسئول بخش انتظامات و تاسیسات هم حق تخصص و مدیریت میگیره و مشاغل مدیریتی و تخصصی میشه.
مسئول نقلیه هم همین طور
ضمناً بخشی از نیروهای پست بانک حدود بیست و خرده ای سال پیش که از پست جدا شد از طرف پست به پست بانک داده شدند و با توجه به زحماتشون پست بانک تا جای ممکن ارتقاء داخلی داده از لحاظ تخصص
لزوما توی یه سازمان دکتر و مهندس لازم نداره، یک کارمند بانک با 20 سال سابقه اگه ادبیات زبان سرخپوستی هم خونده باشه، تخصص بانکی رو داره و مسبرهای شغلی این بانک کاملا مشخصه

حق الناس و حق پست بانک در قضاوت شما به گردن شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین