پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۹۰۸۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸
بررسی صورت سود و زیان بانک‌های بورسی در دو سال اخیر حاکی از آن است که سود ناشی از دریافت کارمزد این بانک‌ها رشد مناسبی داشته و درآمد مناسبی از این بخش نصیب بانک‌ها شده است. به‌‌‌طور میانگین درآمد کارمزدهای دریافتی در اسفندماه ۱۴۰۱حدود ۱۹ ‌‌‌درصد افزایش داشته است. بررسی کارمزدهای بانکی از آن جهت حائز اهمیت است که اعتبار موردنیاز برای اجرای امور آتی بانکی را تامین کرده و همچنین نشان‌‌‌دهنده کیفیت خدمات بانک است. طبق نمودار ارایه شده در متن ، مشخص نیست که چرا هزینه کارمزد در پست بانک در مقایسه با سایر بانک ها تا به این حد بالا می باشد؟ به گونه ای که گویا این بانک در این حوزه با ضرر همراه است؟ منتظر دریافت توضیخات هستیم.

شعارسال: درپی اصلاحات ساختاری سیستم بانکی کشور و ایجاد بستری برای افزایش سطح بهره وری، کاهش هزینه مطالبات مشکوک الوصول، افزایش نرخ کارمزد بانکی و افزایش دسترسی بانک‌ها به منابع کم هزینه برای پرداخت تسهیلات، روند درآمدی و سودسازی سیستم بانکی کشور به میزان قابل توجهی بهبود یافت و بسیاری از بانک‌های خصوصی و دولتی توانستند بازدهی خود را بیشتر کنند.

جهش درآمد بانک ها از کارمزد + علل بالا بودن هزینه کارمزد در پست بانک؟

به طور کلی درآمد بانک‌ها از دو کانال مشاع و غیرمشاع به دست می‌آید و کارمزد خدمات بانکی جزو کانال غیرمشاع محسوب می‌شود. بررسی کارمزد‌های بانکی از آن جهت حائز اهمیت است که اعتبار موردنیاز برای اجرای امور آتی بانکی را تامین کرده و همچنین نشان دهنده کیفیت خدمات بانک است. میانگین درآمد بانک‌های بورسی کشور از کارمزد در سال‌های گوناگون حدود ۱۲-۱۷ درصد گزارش شده و این در حالی است که میانگین این رقم در بانک‌های اروپایی حدود ۳۲ درصد می‌باشد. این موضوع نشان می‌دهد که نسبت به نرم جهانی، میزان درآمد بانک‌های داخلی کمتر بوده و بانک‌ها باید از محل‌های دیگر، درآمد‌های خود را تامین کنند.

با توجه به افزایش نرخ کارمزد‌های بانکی در سال ۱۴۰۲، دور از انتظار نبود که خالص درآمد بانک‌ها از کارمزد در فصل بهار ۱۴۰۲ جهش کند. در بین بانک ها، بانک ملت با درآمد کارمزد ۴۴۹۵ میلیارد تومانی و سود کارمزد ۳۸۰۳ میلیارد تومانی بیشترین درآمد و سود را داشته و تنها پست بانک در این بخش خالص درآمد منفی داشته است.

جهش درآمد بانک ها از کارمزد + علل بالا بودن هزینه کارمزد در پست بانک؟

سوال اینجاست که علت هزینه فوق العاده پست بانک در بخش کارمزد چیست؟ چرا باید هزینه بانک کوچکی، چون پست بانک با هزینه‌های بانک‌های تجاری بزرگی، چون تجارت و ملت، پهلو بزند؟ منتظر دریافت توضیحات هستیم.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
0
0
این جدول هزینه درامد از کدام منبع برداشت شده است؟ لطفا راهنماییی بفرمائید. من پایان نامه ارشدم روی این کار است.
مدیر پایگاه

سلام 
منبع ما برای برداشت نمودار مقایسه ای ،کانال تلگرامی اطلاع رسانی مالیاتی ( سلیمان زاده علمدار) بوده است. متن از منابع محتلف برداشت شده، اما نمودار از آن کانال است.
عنوان پست ارسالی در کانال هم جهش درآمد بانکها از کارمزد  می باشد.


امیدواریم تحقیق خوبی را بتوانید تدوین کنید
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین