پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۶۵۱
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱
سرپرست معاونت امور آب و خاک گفت: بنابر آمار اعلامی از مجموع ۷۰۰ هزار حلقه چاه کشور، ۳۰۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز داریم که هرچه سریع‌تر باید تعیین‌تکلیف شود چرا که این موضوع در مدیریت منابع آبی کشور تاثیر بسزایی دارد.
شعار سال: آقای فریبرز عباسی سرپرست معاونت امور آب و خاک وزارت جهاد گفت: الگوی کشت یکی از راهکار‌های کاهش مصرف است که این طرح قبل از شروع سال زراعی توسط معاونت مربوطه و وزارت جهاد اجرا می‌شود.

به گفته او، در این طرح برای کسانی که الگوی کشت را رعایت و در مصرف آب صرفه جویی می‌کنند، مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است.

عباسی می‌گوید: الگوی کشت یک موضوع پیچیده است که مولفه‌های متعددی از جمله آب، خاک، بازار و ... در آن دخیل هستند که باعث شده از پیچیدگی خاصی برخوردار باشد که یک شبه امکان تهیه آن وجود ندارد. همچنین الگوی کشت برای محصولات زراعی است و برای محصولات دائمی و باغات در بلندمدت جواب می‌دهد.

سرپرست معاونت امور آب و خاک گفت: از ۶۰۰ دشت کشور، ۴۰۰ دشت ممنوعه است که متاسفانه شرایط این دشت‌ها از نظر آب و سفره‌های زیرزمینی نامطلوب است که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم شاهد بهبود دشت‌ها باشیم.

بنابر گفته عباسی، ۷۰۰ هزار حلقه چاه در کشور وجود دارد که ۳۰۰ هزار حلقه از این چاه‌ها غیرمجاز است که دستگاه‌های متولی باید پیگیری و ورود کنند چرا که این موضوع در مدیریت منابع آبی کشور تاثیر بسزایی دارد.

علی رغم آنکه مصوبه الگوی کشت در سال ۸۸ به تصویب رسید، اما تاکنون به دلایل متعدد اجرا نشده است. این درحالی است‌که سرپرست معاونت امور اب و خاک از ابلاغ و نهایی شدن آن ظرف یک‌تا ۲ هفته آینده خبر داد.
براورد‌های اولیه معاونت امور آب و خاک بر آن است که ۹ هزار میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل به زیرساخت‌های آب و خاک وارد شده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۳۱ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۸۲۱۹۴۳۷، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین