پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۹۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶
شکایت از شهرداری اهواز به دلیل صدور پروانه ساختمانی یک مجتمع تجاری توسط همسایه این مجتمع به سال‌های گذشته باز می‌گردد و با شکایت این شهروند به دیوان عدالت اداری، نهایتا حکم سه ماه انفصال از خدمت شهردار اهواز صادر می‌شود. با پیگیری شهرداری و شورای شهر اهواز و علی‌رغم قطعی بودن حکم، اعاده دادرسی درخواست می‌شود و در روز دوشنبه دیوان عدالت اداری حکم به لغو انفصال از خدمت شهردار صادر می‌کند.
شعار سال: در روز‌های گذشته صدور حکم انفصال از خدمت شهردار اهواز خبرساز شده بود. دیوان عدالت اداری به دلیل شکایت یک شهروند حکم به انفصال از خدمت امینی شهردار اهواز را صادر می‌کند.

شکایت از شهرداری اهواز به دلیل صدور پروانه ساختمانی یک مجتمع تجاری توسط همسایه این مجتمع به سال‌های گذشته باز می‌گردد و با شکایت این شهروند به دیوان عدالت اداری، نهایتا حکم سه ماه انفصال از خدمت شهردار اهواز صادر می‌شود.

به دنبال آن موجی از انتقادات علیه شهردار فضای مجازی را پر می‌کند و برخی حتی از شورای شهر درخواست انتخاب شهردار جدید را نیز مطالبه می‌کنند.

با پیگیری شهرداری و شورای شهر اهواز و علی‌رغم قطعی بودن حکم، اعاده دادرسی درخواست می‌شود و در روز دوشنبه دیوان عدالت اداری حکم به لغو انفصال از خدمت شهردار صادر می‌کند.

رییس شورای شهر اهواز ضمن تایید حکم لغو انفصال از خدمت شهردار اهواز معتقد است که «مساله کوچکی رخ داده است، اما توسط منتقدان بزرگ شده است و شهردار کنونی اهواز همچنان در سمت خود خواهد ماند.»

وی در خصوص انتقاداتی که از شهردار می‌شود، نیز پاسخ می‌دهد که «از شهرداران سابق اهواز بجز نوشادی، هیچ کدام یک سوابق شهردار کنونی را ندارد.»

رضا امینی در شهریورماه ۱۴۰۰ توسط شورای شهر اهواز به عنوان شهردار انتخاب شد. امینی عضو شورای شهر اصفهان و مدیر روابط شهرداری اصفهان بوده است.

در همان ایام برخی بشدت از این انتخاب شورای شهر انتقاد کرده و معقتد بودند که سوابق شهردار جدید در حد جایگاه شهرداری اهواز به عنوان کلان‌شهر نیست و این انتخاب را سیاسی می‌دانند.

سیاوش محمودی رییس شورای شهر اهواز شامگاه دوشنبه (۷شهریور) در نشست خبری نمایشگاه هفته دولت اظهار می‌کند: «کوچک‌ترین مساله سیاسی در انتخاب شهردار تاثیر نداشته است. هیچ فشار گروه‌های سیاسی وجود نداشت. هیچ‌کس بجز شورا در انتخاب شهردار تاثیرگذار نبوده است.»

وی افزود: «چرا گفته می‌شود آقای امینی متخصص نیست؟ ۱۸ سال سابقه مدیریت شهرداری دارد و شش سال در شورای شهر اصفهان عضو بوده است.»

رییس شورای ششم شهر اهواز گفت: «آیا شهردار اهواز در دوره چهارم شورای شهر، سابقه مدیریت شهرداری داشته است؟ از شهرداران سابق بجز آقای نوشادی که سوابق وی شاید بیشتر از سوابق آقای امینی باشد، کدام یک سوابق آقای امینی را دارند؟»

محمودی در خصوص این‌که گفته می‌شود در شهرداری اهواز رویکرد سیاسی حاکم شده است، عنوان کرد: «شهردار دوره چهارم یا شهردار دوره سوم سیاسی بوده است یا شهردار فعلی؟ اهواز نیاز به ثبات مدیریتی دارد. اگر قرار است اهواز پیشرفت کند، نیاز به ثبات و انسجام دارد.»

وی ادامه داد: «امینی چهار سال شهردار اهواز خواهد ماند. شخص مهم نیست، به اعضای شورا گفته‌ام اگر بر روی فردی، هر ۱۳ عضو شورای شهر اجماع کنند، من کنار می‌کشم.»

رییس شورای شهر اهواز با اشاره به حواشی صدور حکم انفصال از خدمت شهردار اهواز تصریح کرد: «اتفاقی که در روز‌های اخیر رخ داد، بسیار بد بود. یک مساله ساده را بسیار بزرگ جلوه دادند که ثبات شهرداری را بهم بزنند. دیوان عدالت اداری رای نهایی خود را صادر کرد و حکم انفصال لغو شد.»

محمودی بیان کرد: «اساسا این موضوع به شهردار فعلی مربوط نمی‌شود. بلکه به دوره سابق بازمی‌گردد و بعد نیز دیوان هم متوجه شد که اشکال شکلی وجود دارد. با این وجود این مساله کوچک را بزرگ کردند و عنوان می‌کردند که شهردار حق مردم را خورده است.»

وی افزود: «کسی که توییت می‌زند و از شهرداری اهواز انتقاد می‌کند حداقل شهروند اهواز باشد و بیایید در اهواز زندگی کند.»

رییس شورای شهر اهواز اظهار کرد: «حاضرم ده شبانه‌روز ۲۴ ساعته در ساختمان شورای شهر بمانم و هر کسی انتقاد و یا اشکالی دارد، مطرح کند، اما انتقاد باید دلسوزانه و سازنده باشد. انتقادی که در آن انصاف باشد. آماده‌ایم اشکالات را بپذیریم، اما مسایل دیگری در پشت انتقاداتی که در این مدت اخیر می‌شود، وجود دارد.»

محمودی گفت: «انتقاداتی که به امینی شهردار فعلی می‌شود را باید قضاوت کرد باید دید چه میزان منابع در اختیار امینی بوده است و سپس آن را با میزان خدمتی که انجام داده است، مقایسه کرد.»

وی عنوان کرد: «ما می‌توانستیم مانند دوره قبل در هر جا برویم کلنگ‌زنی کنیم و خودنمایی کنیم که کار شورا است، اما هدف خود را تکمیل پروژ‌ه‌های نیمه تمام قرار دادیم. هیچ کلنگ‌زنی جدیدی انجام نشد. حلل ممکن است برخی از پروژ‌ه‌ها از نظر کارشناسی نباید کلنگ‌زنی میشدند، اما بهرحال باید تمام شوند.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جماران، تاریخ انتشار:۸ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۵۶۵۴۸۸، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین