پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۳۰۰۵
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
سازمان امور مالیاتی کشور، راه را گم کرده است. بجای سرمایه گذاری زیر ساختی بر روی شبکه جامع مالیات مبتنی بر شهروند، شاغل، بنگاه و راه اندازی اولویت دار صندوق‌های فروشگاهی و خیمه زدن جهت مالیات ستانی روی ۴۰۰۰ شرکت اصلی و بزرگ کشور، خودش را مشغول لپ لپ بازی با شرکت‌های کوچک و اصناف نموده است. آقای منظور عزیز، وقتی بجای یک میلیون اظهار نامه مالیاتی، ۳۳۰ هزار دریافت می‌کنید، یا شرکت‌ها غیر فعال شده اند و یا بروکراسی‌های پرداخت مالیات و فرم بازی‌های زیاده از حد شما، مردم را خسته کرده است. منتظر پاسخت هستیم. البته اگر پاسخی داشته باشی.
شعار سال: آقای داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: در وصول معوقات مالیات موفق بوده ایم به طوری که بخش زیادی از این معوقات مربوط به شرکت‌های صوری ثبت شده بود که ذینفعان شناسایی نمی‌شدند و هئیت مدیره آن‌ها افراد کارتن خواب بودند.

او گفت: در ۵ ماه اول امسال رشد وصول مالیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۹ درصد بوده و علت رشد هم مراجعه ما به پایگاه اطلاعاتی و داده‌های جمع آوری شده بود.
شرکت‌ها غیر فعال شده اند یا بروکراسی مالیات ستانی دید است جناب رئیس مالیات؟
منظور می‌گوید: ظرفیت وصول مالیات زیاد داشته ایم که در دولت سیزدهم و به مرحله برداشت رسانده ایم.

رئیس سازمان امور مالیات گفت: بخش بزرگی از کار ما در قالب اشخاص حقوقی و مودیان بوده و شرکت‌هایی که مالیات زیاد داشتند از‌جمله شرکت‌های فولادی و بورسی جزو مودیان بزرگ ما بودند.

منظور گفت: با مراجعات اخیر ما ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار شرکت ثبت شده داشته ایم که از این تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار شرکت غیر فعال بوده و هیچ گونه گردش حساب نداشته اند و برای فعال شدن دوباره باید مراجعه کنند تا فعال شوند.
شرکت‌ها غیر فعال شده اند یا بروکراسی مالیات ستانی دید است جناب رئیس مالیات؟
او گفت: از یک میلیون شرکت فعال ۳۳۰ هزار اظهار نامه دریافت کردیم و تعداد یک میلیون شرکتی که تراکنش بانکی داشته اند، اما اظهار نامه ارائه نکردند.

منظور گفت: در بخش بزرگی از اقتصاد گذشته کم توجهی زیادی به نظام مالیاتی شده بود که از این بخش سوء استفاده کردند و اقدام به ارائه اظهار نامه نکردند.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: ۳۰۰ هزار شرکت داریم، ولی اظهار نامه ارائه نکردند بنابراین براساس اطلاعات خود سازمان اظهار نامه برآوردی صادر می‌کنیم.

او می‌گوید: در سال گذشته تمرکز ما بر روی اشخاص حقیقی بود، اما در ادامه به سراغ اطلاعات اشخاص حقوقی رفتیم و با فرار مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی برخورد داشته ایم.

منظور گفت: ۱۴ معافیت مالیاتی مهم در قانون مالیات‌های مستقیم پیش بینی شده که سود شرکت‌هایی که از این معافیت‌های مالیاتی قانونی استفاده گرده اند، هزار هزار میلیارد تومان بوده است به طوری که ۱۱۰ هزار میلیارد تومان معافیت در سرمایه گذاری در مناطق محروم از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است و معافیت مالیاتی دیگر هم مربوط به صادرات بوده که امسال به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
تعداد بازدید : 1
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین