پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۳۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
به نقل از خبرگزاری رویترز،جاسیندا آردرن نخست‌وزیر نیوزیلند در جمع خبرنگاران اظهار کرد که نیوزیلند به طور فعال و در کوتاه مدت پس از مرگ ملکه انگلیس، اقداماتی را در راستای تبدیل به جمهوری مستقل اتخاذ نخواهد کرد، اما به باور او در نهایت به این سمت پیش خواهد رفت و این مساله چیزی است که احتمال دارد در دوره حیات او روی دهد.
شعار سال: موضوع تشکیل «جمهوری» در نیوزیلند تحت پادشاهی چارلز سوم، سوالی بود که در نشست خبری از سوی یک خبرنگار از نخست‌وزیر این کشور پرسیده شد. جاسیندا آردرن با تاکید بر اینکه کشورش در حال حاضر درگیر سوگواری برای ملکه است و حالا زمان درستی برای گفتگو در این باره نیست، اعلام کرد که «نیوزیلند به سمت جمهوری شدن» خواهد رفت و این نکته امکان دارد در زمان حیات او نیز رخ دهد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، نخست‌وزیر نیوزیلند در جمع خبرنگاران اظهار کرد که نیوزیلند به طور فعال و در کوتاه مدت پس از مرگ ملکه انگلیس، اقداماتی را در راستای تبدیل به جمهوری مستقل اتخاذ نخواهد کرد، اما به باور او در نهایت به این سمت پیش خواهد رفت و این مساله چیزی است که احتمال دارد در دوره حیات او روی دهد.

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند روز دوشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران در این راستا اظهار کرد: «هرگز ضرورت این موضوع را حس نکرده‌ام. چالش‌های زیادی است که ما با آن‌ها مواجه می‌شویم. بحث مهم و بزرگی است. فکر نکنید که چنین چیزی باید سریعا رخ دهد.» او همچنین تاکید کرد که نیوزیلند در نهایت به یک جمهوری تبدیل خواهد شد، اما در حال حاضر مسائل ضروری‌تری برای دولت او وجود دارد که باید به آن رسیدگی کند.

او گفت که نیوزیلند در حال حاضر درگیر فرآیند سوگواری است و کشور درگذشت الیزابت دوم، ملکه انگلیس را با یک مراسم یادبود دولتی به همراه یک تعطیلی رسمی در تاریخ ۲۶ سپتامبر برگزار خواهد کرد. جاسیندا آردرن به عنوان نماینده نیوزیلند در کنار فرماندار کل این کشور در مراسم خاکسپاری ملکه انگلیس حضور خواهد داشت و روز چهارشنبه عازم لندن خواهد شد.

مرگ ملکه انگلیس جرقه مجدد درخواست جمهوری شدن در استرالیا و دیگر کشور‌های همسودی که تحت ریاست او قرار داشته‌اند را هم زده است. آدام بانت، یک قانونگذار استرالیایی، یک روز پس از مرگ ملکه الیزابت دوم بار دیگر بحثی سابقه دار را با مطرح کردن این درخواست که استرالیا تبدیل به جمهوری شده و روابطش را با سلطنت بریتانیا قطع کند و از آن مستقل شود داغ کرد.

نیوزیلند یک حکومت مشروطه سلطنتی و دارای یک دموکراسی پارلمانی است. پس از درگذشت ملکه الیزابت دوم، بالاترین مقام در این کشور پادشاه چارلز سوم است که بر حسب قانون «پادشاه نیوزیلند و رئیس کشور» محسوب می‌شود.

در نیوزیلند نخست وزیر، رئیس دولت است و توسط پارلمان انتخاب می‌شود.

در انتخابات سراسری این کشور که هر سه سال یک‌بار برگزار می‌شود، ۱۲۰ نماینده در پارلمان حضور می‌یابند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دولت بهار، تاریخ انتشار:۲۲ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۴۲۲۸۱، dolatebahar.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین