پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۲۵۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱
ملکه انگلیس در روز پنج شنبه درگذشت. پیش بینی می شود، حجم بالایی از پیام های تسلیت برای درگدشت ملکه از طرف سیاسیون و روسای دولت های مختلف ارسال شود. تحلیل این پیام ها ، می تواند روشنگر نوع و سطح و ابعاد ارتباطی بین مبدا و مقصد پیام باشد. سازمان های سیاسی- امنیتی و کانون های رصد می توانند با هرمونتیک و تحلیل محتوا، به اطلاعات با ارزشی در این خصوص دست یابند. برای نمونه، برخی از پیام های مرتبط با موضوع حاضر در گزارش ، انعکاس داده شده است. برخی از تحلیل گران، منتظر نوع پیام ارسالی جمهوری اسلامی ایران در این خصوص هستند.

شعار سال : ملکه انگلیس در روز پنج شنبه درگذشت. پیش بینی می‌شود، حجم بالایی از پیام‌های تسلیت برای درگدشت ملکه از طرف سیاسیون و روسای دولت‌های مختلف ارسال شود. تحلیل این پیام‌ها، می‌تواند روشنگر نوع و سطح و ابعاد ارتباطی بین مبدا و مقصد پیام باشد. سازمان‌های سیاسی- امنیتی و کانون‌های رصد می‌توانند با هرمونتیک و تحلیل محتوا، به اطلاعات با ارزشی در این خصوص دست یابند. برای نمونه، برخی از پیام‌های مرتبط با موضوع حاضر در گزارش، انعکاس داده شده است. برخی از تحلیل گران، منتظر نوع پیام ارسالی جمهوری اسلامی ایران در این خصوص هستند.

پیام تسلیت رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به خانواده سلطنتی،مردم و دولت بریتانیا :

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر، درگذشت ملکه الیزابت دوم در سن 96 سالگی را تسلیت گفت. اردوغان در این پیام نوشت: با اندوه درگذشت ملکه انگلیس را مطلع شدم. مراتب تسلیت خود را به خانواده سلطنتی، مردم و دولت بریتانیا ابراز می‌کنم.
 
پیام تسلیت پوتین رئیس جمهور روسیه به چارلز سوم :
رئیس جمهور روسیه درگذشت الیزابت دوم، ملکه انگلیس را به چارلز سوم، پادشاه جدید این کشور تسلیت گفت.رئیس جمهور روسیه در پیام تسلیت خود نوشت: "مهم‌ترین وقایع تاریخ اخیر انگلیس به شکلی جدایی ناپذیر با نام علیاحضرت پیوند خورده است. الیزابت دوم به درستی از عشق و احترام مردمش و همچنین اقتدار در صحنه جهانی به مدت چندین دهه برخوردار بود. برای شما در مواجهه با این ضایعه سخت و غیرقابل جبران شجاعت و پایداری آرزو دارم."
سفارت روسیه در کانادا هم امروز جمعه اعلام کرد که در سوگواری برای ملکه الیزابت دوم به مردم کانادا پیوسته و پرچم ملی این کشور را به حالت نیمه افراشته در می‌آورد.این سفارتخانه در توییتر خود نوشت: "ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درگذشت الیزابت دوم را به چارلز سوم، پادشاه انگلیس تسلیت گفت. این سفارتخانه به مردم کانادا در این سوگواری می‌پیوندد. پرچم ما نیمه افراشته است." این سفارتخانه اضافه کرد، اولگ استپانوف، سفیر روسیه در کانادا از بابت درگذشت ملکه انگلیس همدردی خود را به جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و دیگر مقامات این کشور ابراز کرده است.
لازم به توضیح است که روابط روسیه و انگلیس سال هاست متشنج بوده و اخیرا با شروع جنگ اوکراین بدتر هم شده است.

پیام های تسلیت ارسالی برای درگذشت ملکه انگلیس
 
پیام تسلیت جاستین ترودو ، نخست وزیر کانادا :
جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در پیام تسلیت عمومی خود بیان داشت که، « او یکی از آدم‌های مورد علاقه من در جهان بود. خیلی دلم برایش تنگ خواهد شد. » وی تصریح کرد: «به‌ عنوان دوازدهمین نخست وزیر او در کانادا باورش برایم دشوار است که آخرین دیدارم با او، دیدار واپسین بوده است.» وی ملکه بریتانیا را فردی متفکر، خردمند، کنجکاو، همراه و شوخ طبع توصیف کرد.

پیام تسلیت پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا به خانواده سلطنتی و ملا بریتانیا :
پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا از الیزابت دوم بعنوان «چهره مهم بین‌المللی» یاد کرد که نقش مهمی در تاریخ بریتانیا و اروپا ایفا کرده است. رئیس دولت اسپانیا با ابراز تسلیت به خانواده سلطنتی و ملت بریتانیا با کلیه کشورهای مشترک‌ المنافع ابراز همدردی کرد.

پیام تسلیت پادشاه بلژیک و همسرش :
پادشاه بلژیک و همسرش هم ضمن تمجید از شخصیت ملکه بریتانیا از او بعنوان «فردی خارق‌العاده یاد کردند که ردی از خود در تاریخ به‌یادگار گذاشت.»

پیام تسلیت اولاف شولتز صدر اعظم آلمان :
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت که دلش برای ملکه به‌ویژه طنز فوق‌العاده او تنگ خواهد شد. وی اضافه کرد که عزادار ملکه الیزابت دوم هستند. وی گفت که او یک الگو و الهام بخش برای میلیون‌ها نفر از جمله در آلمان بود.
 
پیام های تسلیت ارسالی برای درگذشت ملکه انگلیس

پیام تسلیت جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند:
جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند به‌عنوان یک کشور مشترک المنافع گفت که به زودی مقدمات برگزاری مراسم یادبود دولتی برای ملکه الیزابت دوم برگزار می‌شود. ملکه الیزابت دوم در طول عمر خود ۱۰ بار از نیوزیلند دیدن کرد. آردرن در بیانیه‌ای گفت: «او اینجا بود تا با ما رویدادهایی مانند بازی‌های کشورهای مشترک المنافع در کرایست چرچ ۱۹۷۴ و بازی‌های مشترک المنافع اوکلند ۱۹۹۰ را جشن بگیرد. او همچنین با ما عزاداری کرد زمانی که نیوزیلند تحت تاثیر تراژدی‌های وحشتناک مانند فاجعه راه‌آهن تانگیوای و زلزله فوریه ۲۰۱۱ قرار گرفت.» وی اضافه کرد که تعدادی از نیوزیلندی‌ها با ملکه ملاقات کرده بودند و تحت تاثیر حس شوخ طبعی او قرار گرفتند.

پیام تسلیت نارندرا مودی، نخست وزیر هند :
نارندرا مودی، نخست وزیر هند در توییتی نوشت: «از ملکه الیزابت دوم به‌عنوان یکی از افراد دلیر دوران ما یاد خواهد شد.» وی اضافه کرد که وی رهبری الهام بخش برای ملت و مردمش بود. وی تصریح کرد که ملکه الیزابت دوم وقار و نجابت را در زندگی عمومی به نمایش گذاشت.

پیام تسلیت ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به خانواده سلطنتی و کل بریتانیا و کشورهای مشترک المنافع:
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفت که خبر فوت ملکه را «با اندوهی عمیق» دریافت کرد. وی گفت: «از طرف مردم اوکراین این غم را به خانواده سلطنتی و کل بریتانیا و کشورهای مشترک المنافع صمیمانه تسلیت می‌گویم.»

پیام تسلیت اورزولا فن‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا :
اورزولا فن‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا در بیانیه ملکه بریتانیا را «یکی از محترم‌ترین شخصیت‌ها در سراسر جهان توصیف کرد. وی در توییتی نوشت: «او شاهد جنگ و آشتی در اروپا و فراتر از آن دگرگونی‌های عمیق سیاره و جوامع ما بود.» وی افزود که ملکه الیزابت چراغی از تداوم در طول این تغییرات بود و هرگز از نشان دادن آرامش و فداکاری که به او بسیار نیرو می‌داد دست نمی‌کشید.
 
پیام تسلیت آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل:
دبیرکل سازمان ملل در پیامی ضمن ستایش از «بخشندگی، فداکاری و کرامت» در طی دهه‌ها حضور الیزابت دوم در راس سلطنت بریتانیا، «بویژه نقش او در استعمارزدایی در آفریقا و آسیا» یاد او را گرامی داشت.

پیام تسلیت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه:
امانوئل ماکرون که به‌تازگی ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت لندن با ملت بریتانیا ابراز دوستی کرده بود از جمله نخستین سران اروپایی است که فقدان الیزابت دوم را تسلیت گفت. ماکرون در پیامی توئیتری ضمن تقدیر از نقش الیزابت دوم در اتحاد بخشی به ملت بریتانیا در طی ۷۰ سال گذشته از او با عنوان دوست و «ملکه‌ای مهربان» یاد کرد که تأثیری ماندگار در کشور و زمانه خود بر جای گذاشته است.
 
پیام های تسلیت ارسالی برای درگذشت ملکه انگلیس

پیام تسلیت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای خانواده سلطنتی:
رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد ملکه الیزابت دوم با فداکاری و اقدمات خیرخواهانه اش به گسترش صلح و ارزش‌های مشترک کمک کرد. بایدن افزود: ملکه الیزابت در روز‌های تاریک پس از ۱۱ سپتامبر در کنار آمریکا ایستاد و با تلخی به ما یادآوری کرد که اندوه بهایی است که برای عشق می‌پردازیم. بایدن با ابراز تسلیت و همدردی عمیق کاخ سفید با خانوده سلطنتی انگلیس گفت: میراث ملکه الیزابت دوم در صفحات تاریخ انگلیس و جهان ماندگار خواهد ماند.
جو بایدن اعلام کرد که پرچم‌های ایالات متحده در سراسر کشور به احترام ملکه بریتانیا به حالت نیمه افراشته درخواهد آمد. بانوی اول ایالات متحده نیز با خانواده سلطنتی ابراز همدردی کرده. بایدن تصریح کرده که میراثی که ملکه از خود بجای گذاشته «در برگ‌ برگ تاریخ بریتانیا و دنیا جاودانه خواهد ماند.»
 
پیام های تسلیت ارسالی برای درگذشت ملکه انگلیس

پیام تسلیت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا:
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا، با انتشار متنی در شبکه اجتماعی تروث ضمن ابراز تسلیت نسبت به درگذشت ملکه الیزابت دوم و همدردی با مردم بریتانیا، نوشت: «باشد که خداوند ملکه را برکت دهد، باشد که او برای همیشه در قلب ما سلطنت کند و خداوند همواره مراقب او و شاهزاده فیلیپ باشد.» دونالد ترامپ هم در پیام تسلیت خود از ملکه الیزابت بعنوان فردی یاد کرد که هرگز در زندگی خود مرتکب اشتباه نشد. وی ادامه داد ، چارلز سوم، پادشاه جدید بریتانیا، یک پادشاه بی‌نظیر خواهد شد. به‌گفته ترامپ شاه چارلز می‌تواند فردی الهام‌بخش باشد و ملکه الیزابت به او افتخار خواهد کرد.

پیام تسلیت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا:
بازاک اوباما با فرستادن درود به الیزابت دوم، از سلطنت وی «که توام با ظرافت و حسن مسئولیت» بود ستایش کرد. اوباما در تحسین شیوه زمامداری الیزابت دوم نوشت: «او هم گوش شنوایی داشت هم استراتژیک فکر می‌کرد و هم منشأ موفقیت‌های دیپلماتیک قابل توجهی بود.»
 
سه روز عزای عمومی در لبنان و نیمه افراشته شدن پرچم های چهار کشور اردن، بحرین، کویت و عمان
نجیب میقاتی نخست وزیر موقت لبنان یادداشتی مبنی بر اعلام سه روز عزای عمومی به مناسبت فوت ملکه انگلیس صادر کرد.براساس این یادداشت، سه روز عزای عمومی از امروز (جمعه) آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه ادامه می‌یابد.براساس بیانیه مذکور، پرچم‌های ادارات و نهاد‌های عمومی و شهرداری‌های این کشور نیز به همین مناسبت نیمه برافراشته می‌شوند.
پیش از این چهار کشور اردن، بحرین، کویت و عمان نیز نیمه پرفراشته کردن پرچم‌ها را به خاطر فوت ملکه انگلیس اعلام کرده بودند. 
بشر الخصاونه نخست وزیر اردن با ابراز تاسف از درگذشت الیزابت دوم ملکه انگلستان، اعلام کرد که در اردن سه روز عزای عمومی برقرار خواهد بود. بنابر اعلام نخست وزیری اردن، در این سه روز که از پنجشنبه آغاز شد، در تمامی وزارتخانه ها و ادارات و موسسات دولتی و عمومی، پرچم ها به حالت نیمه افراشته در خواهد آمد. پیش از این عبدالله دوم پادشاه اردن نیز با صدور پیام تسلیت به مناسبت درگذشت ملکه انگلستان، او را «دوست عزیز خاندان پادشاهی اردن» نامیده بود.
 
پیام تسلیت ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد به چارلز سوم :
ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در پیام تسلیت خود به چارلز سوم، پادشاه جدید بریتانیا به مناسبت درگذشت ملکه الیزابت آورده است: شکوه و قدرت ملکه انگلیس الگویی برای رهبری است که در تاریخ جاودان خواهد ماند. ما از تلاش‌های وی در تحکیم روابط دوستی و همکاری میان کشورهای مان و همچنین جایگاه والای وی در سطح بین‌المللی قدردانی می‌کنیم. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نیز در این پیام گفت: ملکه الیزابت زندگی‌اش را صرف خدمت به وطنش کرد. وی الگوی دانایی، محبت و صلح بود و جهان امروز اقدامات بزرگ وی را یادآور می‌شود.
 
پیام تسلیت برهم صالح، رئیس جمهور عراق و مصطفی الکاظمی، نخست وزیربه چارلز سوم ،خاندان پادشاهی و ملت بریتانیا :
برهم صالح، رئیس جمهور عراق، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور و نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در پیام های جداگانه ای درگذشت الیزابت دوم، ملکه بریتانیا را تسلیت گفتند. به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، صالح در توئیتی نوشت: «احساس ناراحتی عمیقی نسبت به درگذشت ملکه الیزابت دوم می کنم و صمیمانه ترین تسلیت ها را به خاندان پادشاهی و ملت بریتانیا می گویم.» وی افزود: «ملکه الیزابت به عنوان نماد بزرگی از تاریخ یاد خواهد شد که با فضل، کرامت و ثبات خدمت کرد.»

الکاظمی نیز در توئیتی نوشت: «صمیمانه به ملت دوست بریتانیا و خاندان پادشاهی، درگذشت ملکه الیزابت دوم را که همواره محل تقدیر همه جهان بود، تسلیت می گوییم.» وی افزود: «ما ضمن تسلیت به ملک چارلز سوم، بر تداوم شراکت بین عراق و بریتانیا تاکید می کنیم.»
بارزانی نیز در توئیتی نوشت: «احسان ناراحتی عمیقی نسبت به وفات ملکه الیزابت دوم می کنم، به خاندان پادشاهی و ملت بریتانیا در این شرایط سخت تسلیت می گویم.»
 
پیام تسلیت مارک روته، نخست وزیر هلند:
مارک روته، نخست وزیر هلند گفت که هلند از ملکه الیزابت دوم بریتانیا با عمیق‌ترین احترام‌ها یاد می‌کند.او در طول سلطنت بسیار طولانی خود، حتی در طول لحظاتی از بزرگترین تحولات تاریخی، راهنمایی روشنگر از آرامش و ثبات برای کشورش و جهان بود. ملکه الیزابت حس وظیفه‌شناسی قدرتمند و عزم تزلزل‌ناپذیر را با یک ظرافت و حس شوخ‌ طبعی ادغام کرده بود. راه و روش مشخصی که ملکه با آن مسئولیت‌های سنگین خود را انجام می‌داد تاثیر عمیقی بر هر کسی که او را ملاقات می‌کرد، گذاشته است.
 
پیام های تسلیت ارسالی برای درگذشت ملکه انگلیس
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
برچسب ها: تحلیل پیام های تسلیت ، پیام های تسلیت درگذشت ملکه انگلیس ، طنزهایساخته شده درگدشت ملکه انگلیس ، پیام ارسالی ایران برای درگذشت ملکه انگلیس ، هرمونتیک پیام های تسلیت ، تحلیل محتوای پیام های تسلیت مقامات ، شناسایی سطح و نوع روابط از طریق پیام های تسلیت ارسالی ، پیام تسلیت اورزولا فن‌درلاین ، پیام تسلیت ولودیمیر زلنسکی ، پیام تسلیت نارندرا مودی ، پیام تسلیت جاسیندا آردرن ، پیام تسلیت اولاف شولتز ، پیام تسلیت پادشاه بلژیک و همسرش ، پیام تسلیت پدرو سانچز ، پیام تسلیت جاستین ترودو ، پیام تسلیت پوتین رئیس جمهور روسیه ، پیام تسلیت رجب اردوغان ، تسلیت به چارلز سوم ، تسلیت به مردم انگلستان ، تسلیت به کشورهای مشترک المنافع ، تسلیت به پادشاه انگلستان ، پیام تسلیت باراک اوباما ، پیام تسلیت دونالد ترامپ ، پیام تسلیت جو بایدن ، پیام تسلیت امانوئل ماکرون ، پیام تسلیت آنتونیو گوترش ، پیام تسلیت ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و محمد بن سلمان ، پیام تسلیت برهم صالح رئیس جمهور عراق و مصطفی الکاظمی ، پیام تسلیت بشر الخصاونه نخست وزیر اردن ، پیام های تسلیت برای درگذشت الیزابت دوم ، پیام های تسلیت برای چارلز سوم ، پیام های تسلیت برای خاندان سلطنتی بریتانیا ، پیام های تسلیت برای مردم بریتانیا ، پیام های تسلیت برای مردم انگلیس
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
0
0
ابتکار خوبی بود. بدبخت عرب های ذلیل و وامانده. عزای عمومی اعلام کردن بیچاره ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
0
0
به دو نکته جالب در گزارش شما اشاره شده است. اول تحولات بعد از مرگ ملکه و دوم نوع موضع گیری سیاسیون کشور ما
دیاکو
France
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
0
0
ملکه انگلیس ، مستقیم یا غیر مستقیم ، شریک تمام جنایات انگلیس ، در دوران تصدی او در این سنت است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین