پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۷۱۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
فواد حسین، وزیر خارجه عراق در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در گفت‌وگو با اسپوتنیک بیان داشت که ایران و عربستان می توانند به مذاکرات خود در بغداد ادامه داده تا روابط دو جانبه را عادی و اختلافات خود را حل کنند. تهران و ریاض درباره مسائل زیادی در دور ششم مذاکرات، به توافق رسیده اند. این مذاکرات بشکل مستقیم از برجام متاثر نشده، اما اثرگذاری های غیر مستقیم پابرجاست. ضمنا بغداد واسط بین ایران-آمریکا در برخی از مسائل بوده و هست.
شعار سال : فواد حسین، وزیر خارجه عراق در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در گفت‌وگو با اسپوتنیک بیان داشت که ایران و عربستان می توانند به مذاکرات خود در بغداد ادامه داده تا روابط دو جانبه را عادی و اختلافات خود را حل کنند. تهران و ریاض درباره مسائل زیادی در دور ششم مذاکرات، به توافق رسیده اند.
 
تهران و ریاض درباره مسائل زیادی در مذاکرات بغداد ، به توافق رسیدند
 
درحال حاضر مذاکرات بیشتر در سطح وزرای خارجه همچنان مطرح بوده و ممکن است دور جدید در سطح افسران اطلاعاتی باشد و امیدواریم که بعد از دور جدید ، اوضاع ارتباطی دو کشور تا حد وسیعی تغییر نموده و بهبود یابد.
فواد حسین وزیر خارجه عراق بیان داشت که با دو طرف ایرانی و سعودی دیدار داشتم و تلاش می کنیم که مذاکرات را به سطح وزرای خارجه برسانیم، تلاش های ما ادامه دارد و باید ببینیم چه چیزی رخ می دهد. ایران و عربستان تاکنون پنج دور مذاکرات در سطح اطلاعاتی و امنیتی برگزار نموده ولی محتوای پنج دور قبلی مذاکرات ایران و عربستان به طور رسمی اعلام نشده است.
تهران و ریاض درباره مسائل زیادی در مذاکرات بغداد ، به توافق رسیدند

وزیر خارجه عراق درخصوص تاثیر مذاکرات توافق هسته ای (برجام) بر مذاکرات ایران و عربستان گفت: نمی خواهم وارد این بحث شوم اما تمام امور به هم مرتبط هستند. روابط ایران و عربستان و ایران و آمریکا روی هم تاثیرگذار بوده اما این تاثیرگذاری در مذاکرات اخیر، بشکل مستقیم نیست.هم ایران ‌و هم عربستان بر اساس منافع خود، سیاست های خاص خود را دنباله گیری می کنند و ما همانند دیگر طرف ها پیگیر مذاکرات وین هستیم.

فواد حسین درخصوص اینکه بغداد پیش از این پیام های آمریکا را به ایران منتقل کرده است، گفت، بله، انجام داده ایم و همچنان این کار را انجام می دهیم ‌و من اخیرا دیدارهایی با دو طرف داشتم.این دیدارها به توافق هسته ای مرتبط بوده و در واقع دو طرف به نتایجی رسیده اند اما اکنون مساله دیگری را به توافق ربط دادند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین