پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۰۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
هنوز چرندیاتی بنام الگوی متعارف مصرف برق یادمان نرفته است. الگویی که بدون د نظرگیری متراژ خانه، بعد خانوار و از همه مهمتر، حداقل مصارف متداول خانواده شهری( مثلا در تهران) تهیه شده و حتی قیمتگذاری هم بر اساس روش های کم بازده و پر هزینه تولید برق توسط آقایان ، صورت گرفته است. اگر قصد افزایش قیمت را دارید، بی جا می کنید، پای خانوار و آمار و ارقام را به میان می آورید. نوعی دروغ زشت و پست به زبان آمار. صدها بار درخواست مناظره، مذاکره، اخذ توضیحات از طریق رسانه کردیم، اما مرده شنید و دوستان برقی و وزارت نیروی ما نشنیدند. حالا گویا بحث افزایش قیمت گاز مطرح است. مردم گاز را که قورت نمی دهند و به خودروی خود تزریق نمی کنند. گاز در منزل دو مصرف عمده گرمایشی و پخت و پز( اجاق گاز). دارد. اگر قصد اصلاح الگوی مصرف را دارید( که مسلما نداشته و کم تعهدتر از آن هستید که راه های دارای زحمت منتج به منافع ملی را دنباله گیری کنید) باید استاندارد پکیج ها ، شوفاژها،بخاری ها و کمک به سرویس دوره ای آنها را در دستورکار قرار دهید. اگر هزینه های شرکت های عموما ورشکسته دولتی تان بالاست، انضباط مالی در پیش بگیرید و سیاست های انقباظی را رعایت کنید. اگر جیب گشاد بعضی از شرکت ها نیاز به پر شدن دارد، بسم الله. ریش ما و قیچی کثیف دست شماست. اگر به فکر خزانه دولت هستید، راه های بسیار بهتری و ساده تری برای جبران کسری بودجه وجود دارد. مدیرعامل محترم شرکت ملی گاز را دعوت به مناظره زنده تلویزیونی و یا مناظره در دانشگاه می کنیم. اگر اعتقاد به طرحت داری، بسم الله.

شعار سال : آنطور که به نظر می رسد، افزایش قیمت حامل های انرژی بعد از برق به گاز می خواهد برسد. سید جلال نور موسوی سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران (اهل شهرستان لنگرود، فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی اصفهان و کارشناسی ارشد دانشگاه تهران - ۲۲ سال سابقه کار در شرکت گاز و در سمت‌های مختلف از جمله به مدت ۶ سال (۹۳-۸۷) سکان دار شرکت گاز استان گیلان) درخصوص تعرفه گذاری پلکانی گاز در بخش خانگی بیان داشته است که 76 درصد مشترکین گاز در سه پله اول قرار می گیرند که به عنوان الگوی مصرف متعارف در نظر گرفته می شوند (خوب ملاحظه کنید: اول ادعا می کند که 76 درصد در سه پله اول قرار گرفته اند و سپس بدون توجه به شاخص متراژ، بعد خانوار و ده ها و صدها شاخص دیگر، مدعی می شود که این میزان مصرف توسط 76 درصد، مصرف بهینه و متعارف است؟).

 سید جلال نور موسوی می افزاید که در فصل گرما عرضه زیاد و تقاضا کم و قیمت باید پایین تر باشد ولی وقتی که زمستان می شود عرضه کمتر و تقاضا خیلی زیاد است به تبع باید قیمت ها هم به تناسب بالا برود ولی در واقع اینگونه نیست. به گفته وی برای همه مردم یک حدی در نظر گرفته شده که در قانون بودجه درقالب الگوی مصرف تعیین شده یعنی برای همه یک قیمت متعادل و متناسبی درنظر گرفته شده که همگانی هست یا به عبارتی اگر یارانه ای هم داده می شود، همه از این یارانه استفاده بکنند .سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه ارزان تر بودن قیمت گاز برای مشترکان در فصل تابستان به علت حجم پایین تر مصرف است، افزود: قیمت گاز برای خانواده متعارف 10تا 12 هزار تومان برای تابستان و حدود 45 تا 50 هزار تومان برای زمستان است که اسمش الگوی مصرف است.

چرندیاتی بنام الگوی مصرف متعارف و کلاهبرداری مسلم شرکت های دولتی از مردم

نور موسوی در ادامه درباره لایحه پیشنهادی به مجلس درباره قیمت گاز نیز بیان داشت، پیشنهادی که وزارت نفت با هماهنگی با اداره استاندارد، سازمان بهینه سازی و وزارت راه و شهرسازی ارائه کردند این است که طبق قانون باید یک الگو تعیین بکنیم، که سه پله اول مصرف متعارف را شامل می شود که هم مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در رابطه با صرفه جویی انرژی را رعایت می کنند و هم متوسطی که در سنوات اخیر برای 76 درصد مشترکین سه پله اول دیده شده است. اما در برخی از موارد مثل خانه های روستایی مبحث 19 رعایت نمی شود و استاندارد ندارد. برای سه پله بعدی هم ملاحظاتی وجود دارد که خیلی افزایش قیمت ناگهانی نداشته باشند( بطور غیر مستقیم می فرمایند اداره کشور با جیب مردم. امر بسیار خطرناکی که خیلی از کشورها آن را آزموده و به پیامدهای شدیدا خطرناک آن پی برده اند. ایشان نمی گوید که بهره وری  در این حوزه چقدر است و چقدر از پول مردم هدر می رود. ایشان نمی گویند که چرا باید کارکنان نفت و گاز ، حقوق نجومی بگیرند و مردم هم ساکت باشند. ایشان به گونه ای اشاره دارند که هزینه ها باید از جیب مردم تامین شود).

چرندیاتی بنام الگوی مصرف متعارف و کلاهبرداری مسلم شرکت های دولتی از مردم

وی درخصوص رعایت مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در رابطه با صرفه جویی انرژی برای بافت های فرسوده شهرها نیز گفته، اگر ساختمان های بافت های فرسوده از نظر متراژ پایین باشند که متناسب تر از بافت های خانه های روستایی هستند، برای آنها هم همین موضوع در پله چهار تا شش مراعات شده منتهی شش به بعد ما هر جوی نگاه بکنیم مصارف ،مصارف متعارف نیست(ایشان توضیحی درباره وضعیت کنتور جمعی و تعداد واحدهای استفاده کننده از یک کنتور نمی دهد. شفاف سازی در این خصوص یک ضرورت است). 

نور موسوی درخصوص نظام پلکانی گاز بیان داشت که برای تعرفه های گاز در چندسال اخیر 12پله داشته ایم که برای پله یک تا سه به واسطه رعایت اقلیم بندی به ترتیب مصارف 200 ، 250 و 300 مترمکعب در نظر گرفته شده است. بقیه پله ها 100 تا 100تا بالا می رود. از پله 6 احتمالا مصارف غیرمتعارفی مثل استخر، سونا، جکوزی و یا خانه هایی که متراژ بالاتری دارند که باید هزینه های شان را پرداخت بکنند.

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران افزود: افراد پرمصرف سهم خود را از مصرف گاز پرداخت می کنند و سایرین هزینه مصرف اضافی این افراد را به دوش نخواهند کشید( منطق استدالی ایشان را ملاحظه کنید. حرفی برای گفتن می ماند؟ آقای نور موسوی چرا شما باید 30 تا 50 میلیون حقوق ماهیانه بگیری و کارمند و مدیر سایر دستگاه ها نگیرند؟ چرا ما باید هزینه تو و امثال تو و خانواده شما را بدهیم؟ مردم تمایلی به پرداخت این گونه حقوق ها به شماها ندارند. منتظر دریافت پاسخ احتمالی شما هم برای انتشار هستیم).

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با اندکی اضافات و تلخیص،بگرفته از تسنیم. منتشره در بیست و دومم مهر 1401. کد خبر: 2787849 . https://www.tasnimnews.com / سایر منابع . 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
0
0
کجای کار اینا درست بود که از گاز انتظار دارید؟ حقوق نجومی رو خوب اومدید. واقعا چرا وزارت نفت و شرکت های تابعه باید از قانون نظام هماهنگ پرداخت جدا باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین