پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین از افزایش تعامل شورا با دستگاه های اجرایی خبر داد و گفت: با این ارتباط تنگاتنگ قطع یقین مسائل مردم در ادارات قابل حل تر است.

شعار سال: عباس ظاهری 7 اردیبهشت در نشست خبری که به مناسبت روز شوراها در تالار مردم شورای اسلامی شهر قزوین برگزار شد، بیان کرد: در نهم اردیبهشت سال 58 امام خمینی (ره) فرمانی را در راستای استقرار حکومت مردمی در کشور و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش به شورای انقلاب اسلامی ابلاغ کردند.

وی ادامه داد: از این پیام 36 سال می گذرد و امروز باید ببینیم این امر که به قانون اساسی تبدیل شده است به چه میزان در کشور اجرایی می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: انتخاب شهردار و بررسی و شناخت کمبودها و نیازها و نارسایی های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرح و پیشنهاد اصلاحی و ارائه راه حل کاربردی به مقامات مسئول ذی ربط به عنوان وظیفه شورا است.

وی عنوان کرد: مردم ما انقلاب کرده و 22 بهمن را برپا کردند و هشت سال دفاع مقدس توسط این مردم اداره شد و امام خمینی (ره) نیز در آن شرایط فرمودند که اداره امور هر محله به مردم محول شود و با 20 سال تأخیر شوراها در 9 اردیبهشت 78 شکل گرفت ولی در حدی که پاسخگوی قانون اساسی نیست.

ظاهری تأکید کرد: امام خمینی (ره) بیش از همه دلسوز مردم بودند و اگر نگران بودند که این کار در دست مردم قرار گیرد، مشکلی پیش می آید، هیچگاه این فرمان را نمی دادند بنابراین باید شورا آنگونه که باید در جایگاه خود قرار گیرد.

وی توضیح داد: در کشور عراق، این شورای محلی است که استاندار را انتخاب می کند و قدرت متمرکز در دست شورای محلی است بنابراین باید مشارکت مردم در امور به آن گونه ای که مد نظر امام خمینی (ره) و قانون اساسی است، محقق شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به نقش شورا در تمرکز امور و اجرای پروژه ها گفت: دیده می شود که طرح و پروژه ای به دلیل اختلاف 2 تا سه دستگاه ابتر می ماند در حالی که اگر در خود استان تصمیم گیری صورت می گرفت، کارها به راحتی انجام می شد مانند بحث ورودی های شهر، باغستان سنتی و پروژه شهید انصاری که هر سر این قضییه یک قسمت است.

وی یادآور شد: شاید در این خصوص برخی بگویند که شورا نمی تواند از عهده این کار بربیاید در حالی که اگر زیرساخت خوب تعریف شود انجام کار ممکن است.

ظاهری با اشاره به اقدامات شورای شهر اظهار کرد: اولین اقدام شورای شهر بعد از انتخاب شهردار، تدوین سیاست های کلی بودجه است که در آن خط و خطوط بودجه سال آینده ترسیم و به شهرداری ابلاغ می شود همچنین مباحثی مانند روکش بودجه، اصلاح و تفریق بودجه نیز انجام می شود.

وی اعلام کرد: رسیدگی به موارد مردمی از دیگر اقدامات شورای شهر است که روزهای خاصی به این امر اختصاص دارد که با حضور در مناطق دیدارهای مردمی را داریم و مسائل و مشکلات بیان می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به افزایش تعامل شورا با دستگاه های اجرایی تصریح کرد: ما در شورا دستگاه های مرتبط با مدیریت شهری را به صورت لیستی درآورده ایم که 40 دستگاه در این لیست هستند و کمیسیون های شورا با این دستگاه ها مرتبط می شوند و ارتباط تنگانگ با ادارات داریم.

وی افزود: بر این اساس ارتباط منسجم و بر اساس زیرساخت تعریف شده خواهیم داشت و قطع یقین مسائل موردی مردم در ادارات قابل حل تر هستند.

ظاهری در خصوص تشکیل تیم تخصصی کنار کمیسیون های شورای شهر یادآور شد: بحث وجود تیم تخصصی کنار کمیسیون ها پیگیری و در سال جاری صورت می گیرد همچنین بحث مرکز پژوهش ها نیز در حال پیگیری است و اساسنامه آن نوشته شده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ انتشار: 2 مهر 1394، کد مطلب: ۴۵۴۱۱۹:www.shabestan.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
وعده هایی که عملی نمیشن ودر حد حرف میمی.نن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین