پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۳۸۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
هنوز اختلافات بین اوکراین و ایران روی پهپاد‌های انتحاری ادعا شده و بی طرفی ایران در جنگ اوکراین - روسیه حل نشده که، عده‌ای معلوم الحال، خبر از سربازگیری نیابتی از بین افاغنه برای جنگ روسیه-اوکراین (جنگ برعلیه اوکراین) می‌دهند. هوشمندی امنیتی برای بی پاسخ نگذاشتن این حرکت، اجتناب ناپذیر می‌نماید و در حوزه دیپلماتیک نیز، ورود به موقع و ارایه توضیحات قبل از تشدید پخش شایعات، یک ضرورت است.

شعار سال: برخی رسانه‌هایی که به انتشار اخبار جهت‌دار و بدون پشتوانه برای ایجاد جریان‌های خبری جعلی شهرت دارند امروز به نقل از منابع ناشناس مدعی شدند که برخی از نیرو‌های امنیتی سابق افغانستان برای شرکت در جنگ اوکراین در ایران ثبت‌نام می‌کنند!

در این جریان‌سازی رسانه‌ای به خبر آسوشیتدپرس استناد شده که به نقل از ژنرال‌های سابق ارتش افغانستان نوشته است؛ روسیه برای هر نظامی سابق افغانستان برای جنگ اوکراین ماهانه ۱۵۰۰ دلار می‌پردازد.

این در حالی است که ایران چنانچه قبلا به صورت رسمی اعلام کرده، در جریان جنگ اوکراین سیاست بی‌طرفی مثبت اتخاذ نموده و بدون سوگیری له یا علیه هر یک از طرفین جنگ، تمام تلاش خود را برای پایان این بحران از مسیر‌های دیپلماتیک به کار بسته است.

طی هفته‌های گذشته نیز رسانه‌های غربی و برخی رسانه‌های معاند فارسی‌زبان هم‌سو با مقامات غربی تلاش گسترده‌ای برای ایراد اتهام به ایران مبنی بر فروش پهپاد‌های ایرانی به روسیه با هدف استفاده در جنگ اوکراین داشته‌اند که با وجود درخواست تهران مبنی بر ارائه مستندات، تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده‌اند.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار:۱۰ آبان ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۳۱۹۹۴۶، www.pana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین