پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۸۴۴۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
سیزده آبان امسال بدلیل حاشیه های شهریور و مهرماهی ایجاد شده و جریان ناآرامی ها و برخی فتنه گری های داخلی و خارجی از حساسیت خاص برخوردار است. بدلیل محدودیت دامنه زمانی برگزاری مراسم و ممانعت از تداخل آن با نماز جمعه، مراسم با اختصار خاص برگزار می شود.سخنران مراسم، رئیس جمهور بوده و پیش بینی می شود که مراسم مانور خاصی روی تصاویر شهدای دانش آموز شاهچراغ و بسیجی شهید آرمان علی وردی داشته باشد. رئسی بدلیل آغاز مجدد مذاکرات برجام احتمالا از عبارات غیر مستقیم مقابله با آمریکا نظیر استعمارگر و غیره استفاده می کند. احتمالا حمله به اسرائیل و حامیان منطقه ای اش با شدت بیشتری مطرح باشد. پیش بینی می شود که احتمال یکسری حرکات ایذایی و ناآرامی ها در عصر روز جمعه وجود دارد و نیازمند هوشیاری های بشدت خاص است.

شعار سال : ۱۳ آبان یادآور سه حادثه تاریخی و رویداد هر چند در ظاهر متفاوت و مجزا اما برخوردار از هویت مشترک در مبارزه با استکبار جهانی و عوامل آن است. نخست تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه که در سیزدهم آبان 1343 در پی اعتراض ایشان به سیاست‌های حکومت پهلوی از جمله تصویب لایحه کاپیتولاسیون، رخ داد . چهارده سال پس از تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه، صدها نفر از دانش‌آموزان تهرانی که هنگام تبعید امام(ره) یا هنوز به دنیا نیامده بودند یا کودکان خردسالی بودند، در سالروز سیزدهم آبان با سر دادن شعارهای «درود بر خمینی» و «مرگ بر شاه» به دانشگاه تهران آمدند تا با دانشجویان مسلمان انقلابی دانشگاه تهران اعلام همبستگی کنند، اما مأموران مسلح شاه‌، صف دانش‌آموزان کم سن و سال را به گلوله بسته و بیش از شصت تن از دانش‌آموزانی را که به دلیل بسته بودن درهای دانشگاه نتوانستند در برابر آتش گلوله‌‌های مأموران بگریزند را به شهادت رساندند. مناسبت سوم، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران است. سفارتخانه‌ای که مرکز فرماندهی توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی آمریکا علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود. امام خمینی(ره) با حمایتی قاطع از این اقدام، آن را «انقلاب دوم» لقب دادند .

برنامه ۱۳ آبان 1401 و انتخاب رئیسی بعنوان سخنران+ هوشمندی در برابر حواشی احتمالی

مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ۱۳ آبان در شهر تهران، روز جمعه ساعت ۹:۳۰ صبح در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار خواهد شد و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور نیز سخنران ویژه این آیین خواهد بود.

13 آبان امسال اما با حساسیت های خاص باید دنباله گیری شود. چرا که ممکن است با حاشیه سازی ناآرامی ها نیز عجین شود و احتمال اینکه بعد الظهر جمعه با حاشیه هایی همراه گردد ، وجود دارد. 

پیش بینی می شود که راهپیمایی 13 آبان در شهر تهران با مشارکتی حداکثری برگزار شده ، همراه با پوسترهایی از شهدای دانش آموز شاهچراغ ، پوسترهایی از آرمان علی وردی و مواردی همانند باشد. احتمالا امسال سطح کمتری از جشن های خیابانی را شاهد خواهیم بود که علت آن را باید در ناآرامی ها و تقارن ساعتی برگزاری برنامه ها با نماز جمعه دانست. 

احتمال وجود اشتباه در رنگ آرم الله وسط پرچم های مورد استفاده در پوسترها و بیلبردها وجود دارد. آرم الله وسط پرچم قرمز است و به اشتباه در برخی موارد به رنگ مشکی منعکس می شود.

لازم به توضیح است که رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه 11 آبان ، دیداری با برخی از دانش آموزان داشته و در آن دیدار تاکید بر آغاز درگیری ایران و آمریکا از کودتای 28 مرداد داشتند. همخوانی سرود دانش آموزان نزد رهبر هم زیبایی های خاص خودش را داشت( دیدار قبلی با دانش آموزان در سال 1398 بود).

تعداد بازدید : 10

احتصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین