پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۵۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
منابع رسانه‌ای عراق جزئیات جدیدی از دلیل انفجار‌های بامداد امروز در مرز سوریه و عراق منتشر کردند و از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر‌های حامل سوخت برای لبنان در خاک سوریه خبر دادند. وبگاه «بغداد الیوم» با انتشار این خبر نوشت که «جبار المعموری» از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی)، اعلام کرد که دلیل این انفجار، هدف قرار گرفتن یک محموله کمک‌های ایران به لبنان در نزدیکی گذرگاه مرزی «القائم» بود.

شعار سال: منابع رسانه‌ای عراق جزئیات جدیدی از دلیل انفجار‌های بامداد امروز در مرز سوریه و عراق منتشر کردند و از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر‌های حامل سوخت برای لبنان در خاک سوریه خبر دادند.

در پی انتشار خبر شنیده شدن صدای دست‌کم چهار انفجار، در بامداد امروز (چهارشنبه، ۹ نوامبر) در نزدیکی مرز میان عراق و سوریه، رسانه‌های عراقی، جزئیات جدیدی از آن منتشر کردند.

وبگاه «بغداد الیوم» با انتشار این خبر نوشت که «جبار المعموری» از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی)، اعلام کرد که دلیل این انفجار، هدف قرار گرفتن یک محموله کمک‌های ایران به لبنان در نزدیکی گذرگاه مرزی «القائم» بود.

تعداد بازدید : 2


وی ادعا کرد: «سه پهپاد اسرائیلی محموله کمک‌های سوختی ایران به لبنان را در نزدیکی گذرگاه مرزی القائم در غرب عراق هدف قرار دادند که طبق اطلاعات به دست آمده، خسارت مالی و جانی به همراه داشته است».

به گفته المعموری، این اقدام در چارچوب سیاست تل‌آویو و متحدانش در گرسنه نگه داشتن ملت‌ها و قطع کمک‌ها برای پایان دادن به بحران انرژی در بیروت و سایر شهر‌های لبنان صورت گرفت.

هنوز منابع رسمی این خبر را تایید یا رد نکرده‌اند، اما ورود و خروج محموله‌های سوخت کاملا به صورت رسمی و طبق توافق‌نامه‌های امضا شده میان ایران و کشور‌های عراق، سوریه و لبنان صورت می‌گیرد و این محموله سوختی قرار بود مانند زمستان سال گذشته به دست لبنانی‌ها برسد.

برخی منابع رسانه‌ای عراقی نوشتند که ۲۲ تانکر سوخت قرار بود وارد سوریه شوند، اما پس از عبور ۸ تانکر از گذرگاه مرزی القائم و ورود به سوریه، در فاصله ۲۰۰ متری مرز و در داخل خاک سوریه هدف قرار گرفتند و به همین دلیل سایر تانکر‌ها همچنان در خاک عراق باقی ماندند.

جزئیات انفجار در مرز سوریه و عراق؛ حمله پهپادی به تانکر‌های حامل سوخت
از سوی دیگر، کانال تلگرامی «صابرین نیوز» نوشت که تنها چند ساعت پس از این حمله هوایی علیه مرز‌های سوریه و عراق، یک عملیات شناسایی آمریکایی اکنون در شرق سوریه در حال انجام است و یک فروند هواپیمای اطلاعاتی و جنگ الکترونیک متعلق به نیروی هوایی آمریکا از نوع Boeing RC-۱۳۵W Rivet Joint که از پایگاه العدید قطر به پرواز درآمده، در حال انجام عملیات شناسایی در عمق سوریه به سمت منطقه شرقی در امتداد مرز سوریه و عراق است.

جزئیات انفجار در مرز سوریه و عراق؛ حمله پهپادی به تانکر‌های حامل سوخت
علاوه بر آن، دومین هواپیمای نظامی آمریکا که به عنوان یک پلت فرم ارتباطی و حلقه ارتباطی هوابرد و مأموریت‌های اطلاعات الکترونیک از نوع Bombardier E-۱۱A در حال پرواز بر قرار منطقه القائم در مرز‌های عراق و سوریه در نزدیکی محل هدف قرار دادن تانکر‌های سوخت در بامداد امروز است.

جزئیات انفجار در مرز سوریه و عراق؛ حمله پهپادی به تانکر‌های حامل سوخت
 

سایت شبکه المسیره یمن به نقل از برخی منابع رسانه‌ای عراقی اعلام کردند پهپاد‌های ارتش آمریکا این حمله را انجام داده‌اند، اما ارتش آمریکا این مطلب را تکذیب کرده و تنها وقوع انفجار‌هایی در این منطقه را تایید کرده است.

سنتکام، ستاد فرماندهی نیرو‌های آمریکا هم گفته این حملات هوایی در منطقه ابوکمال - القائم در مرز عراق و سوریه روی داده، اما کار آن‌ها نبوده است و مشغول تحقیق درباره آنهاست.

در همین حال اعضای دو گروه شبه‌نظامی مستقر در سوریه اعلام کردند مسئولیت این حمله را بر عهده می‌گیرند.

بر اساس اعلام آن‌ها این حمله به کاروانی متشکل از ۱۵ کامیون که در حال گذر از عراق به داخل سوریه در نزدیکی القائم بودند، صورت گرفت.

هنوز عامل این حمله به طور دقیق مشخص نشده و دستکم ۱۰ تن در این حمله کشته شده‌اند. شبکه خبری صابرین نیوز، وابسته به حشدالشعبی، شمار کشته‌شدگان حمله هوایی را ۲۵ تن اعلام کرد. به گزارش صابرین‌نیوز، ۲۱ تن دیگر نیز در جریان این حمله مجروح شدند.

پیش از این هر گونه حمله در این منطقه از سوی اسرائیل یا آمریکا صورت گرفته است.

خبرنگار المیادین در بغداد نیز به نقل از منابع محلی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی پشت این حمله قرار دارد.
 
تعداد بازدید : 1
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت راهبرد معاصر، تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۵۸۴۰۱،rahbordemoaser.ir/ خبرگزاری قدس،کدخبر:۳۷۲۱۱۶/ و سایر منابع
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین