پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۵۹۹
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
بسیاری از نظامیان صهیونیستی در جریان اعتراضات اخیر علیه نتانیاهو نقشی فعال ایفا کردند، زیرا معتقدند او قدرت ایجاد موازنه میان بحران‌های منطقه‌ای و داخلی در اراضی اشغالی را ندارد.

شعارسال: اقدام غیرقانونی، خصمانه و وقیحانه رژیم اشغالگر قدس در حمله به اردوگاه فلسطینیان در شهر صور لبنان، بار دیگر فقدان عقلانیت حداقلی را در میان سیاست‌مداران صهیونیست و در راس آن‌ها نتانیاهو به اثبات رساند.

باید این حقیقت را مدنظر قرار داد که نتانیاهو از هفته‌ها قبل، در صدد خلق بحران‌های منطقه‌ای با هدف تحت‌الشعاع قرار دادن اعتراضات گسترده و بی‌سابقه داخلی در اراضی اشغالی بوده است.

سقوط نتانیاهو از چاله به چاه با فرمولی که دیگر جواب نمی‌دهد

جریان موسوم به صهیونیسم مذهبی به رهبری اسموتریچ نیز به نتانیاهو قویا پیشنهاد داده بود که هر چه سریع‌تر از طریق تنش‌آفرینی بیرونی، در صدد مهار بحران‌های داخلی در تل‌آویو بر آید و سپس در سایه فضایی که متعاقب تنش‌های منطقه‌ای ایجاد می‌شود، اصلاحات قضایی مدنظر خود را در کنست به تصویب برساند.

آغاز شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در کرانه باختری، تصویب طرح جنجالی اخراج فلسطینیان از قدس، حمله به نمازگزاران در مسجدالاقصی، تاکید بر الحاق قسمتی از خاک اردن به اراضی اشغالی و حملات مکرر به ساکنان فلسطین در همین راستا قابل تحلیل و ارزیابی است.

بی‌دلیل نیست که بسیاری از نظامیان صهیونیستی در جریان اعتراضات اخیر علیه نتانیاهو نقشی فعال ایفا کردند، چه، آن‌ها معتقدند نتانیاهو قدرت ایجاد موازنه میان بحران‌های منطقه‌ای و داخلی در اراضی اشغالی را ندارد و همین ناتوانی، شکست بسیار سنگینی را بر پیکره صهیونیست‌ها تحمیل خواهد کرد. البته خلق بحران‌های منطقه‌ای با هدف تنظیم مناسبات داخلی در تل‌آویو، مسبوق به سابقه بوده است!

قطعا همگان به یاد دارند که ایهود اولمرت نخست‌وزیر اسبق رژیم جعلی اسرائیل در سال ۲۰۰۶ میلادی تحت مشاوره افرادی مانند "دان حالوتص" و "عامیر پرتز"، به زعم خود در صدد نابودی مقاومت اسلامی لبنان بر آمد، اما جنگ ۳۳ روزه تابستان آن سال به نقطه عطفی در حیات مقاومت و البته نقطه آشکارساز شکست و تباهی صهیونیست‌ها تبدیل شد!

اولمرت که پس از سکته مغزی آریل شارون بر سر کار آمده بود، با مخالفت‌هایی در حزب متبوعش (کادیما) و جریان‌های مخالف رو به رو بود.

او تصور می‌کرد از طریق حذف حزب‌الله از معادلات منطقه، می‌تواند خود را به سیاست‌مداری مسلط و قدرتمند در تل‌آویو تبدیل ساخته و از تمرکز ساکنان اراضی اشغالی بر بحران‌های داخلی ناشی از انتقال قدرت از شارون به خود بکاهد! اما نتیجه این محاسبه احمقانه چیزی جز خرد شدن استخوان‌های رژیم منحوس صهیونیستی توسط رزمندگان غیور مقاومت نبود.

اولمرت پس از ۳۳ روز، با تصاویر انهدام تانک‌های مرکاوا و ناوچه ساعر و جنازه صد‌ها سرباز نگون‌بخت صهیونیست و ارتشی در هم شکسته مواجه شد!

اکنون، شرایط نتانیاهو در سال ۲۰۲۳ به مراتب نسبت به اولمرت در سال ۲۰۰۶ میلادی بدتر است و مخالفت‌های داخلی نسبت به نخست‌وزیری نتانیاهو به مراتب نسبت به دوران اولمرت گسترده‌تر است.

فراتر از آن، اعضای جبهه مقاومت آماده هستند درس بسیار سخت و جبران‌ناپذیری را نسبت به هر گونه تجاوز و تعدی رژیم صهیونیستی در منطقه به مقامات آن بدهند.

در چنین شرایطی، اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی، کرانه باختری، نوار غزه، جنوب لبنان و... جملگی تبدیل به عوامل تسریع‌کننده انتحار نهایی آن‌ها در منطقه شده است.

سایت تحلیلی خبری شعار سال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نورنیوز، تاریخ انتشار: 18فروردین1402، کدخبر: 138321، nournews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین