پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۷۵۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
حسین آخانی استاد دانشگاه نوشت: خانم ابتکار شما دو عذر خواهی بزرگ به تاریخ ایران بدهکارید. حسین آخانی استاد دانشگاه و کارشناس محیط زیست با انتشار ویدئویی در اینستاگرام به شدت از معصومه ابتکار که سال‌ها رئیس سازمان محیط زیست ایران بود انتقاد کرد.باید گفت: خانم ابتکار سفارت را آتش زدید اما مهاجمان امریکایی در گیلان جولان می دهند.آخانی نوشت: سرنوشت معصومه ابتکار دوازده سال رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و سایر مشاغل دولتی بود. او که خود را بانویی سبز می‌دانست یک سوم سال‌های بعد از انقلاب صندلی کابینه را اشغال کرد. در کنار توضیحات حسین آخانی در خصوص گیاهان مهاجم و ارتباط نسبتا سیاسی آن با 13 آبان، باید توجه داشت که برخی از گیاهان مهاجم وارد شده به ایران، مربوط به 50 سال اخیر نبوده و قدمتی بشدت بیشتر دارند. مثلا همین گیاه سرخاب کولی ، گیاه جدید وارداتی نبوده و کسانی که در شامل کشور زندگی می کنند، حداقل در 70-80 سال اخیر، آگاه به حضور این گیاه در ایران هستند ( متن پیوست).
شعار سال: حسین آخانی استاد دانشگاه و کارشناس محیط زیست با انتشار ویدئویی در اینستاگرام به شدت از معصومه ابتکار که سال‌ها رئیس سازمان محیط زیست ایران بود انتقاد کرد.

تصادف عجیبی بود که روز سیزده آبان به یک سفر علمی به گیلان بروم. چهل و سه سال پیش معصومه ابتکار و یارانش با اشغال سفارت آمریکا دنبال این بودند که هر گونه روزنه عبور آمریکایی‌ها به ایران را ببندند. اما تاریخ مسیری بس متفاوت از آنچه این جوانان ناپخته می‌پنداشتند رقم زد. از آن زمان اتفاقات عجیبی افتاد.

چهار صد و چهل و چهار روز گروگانگیری فصل جدیدی در تاریخ ایران و آمریکا درست کرد. جنگی خانمان سوز بر ما تحمیل شد و علیرغم گذشت چهل و سه سال نه تنها سفارت آمریکا بازگشایی نشد که مردمی با تحریم‌های سنگین کمرشان خورد شده است.

سفارت بسته شد، ولی راه خروج ایرانی‌ها به آمریکا بسته نشد و سبک زندگی آمریکایی و توسعه به سبک آمریکایی در ضد آمریکایی‌ترین افراد و حتی نهاد‌ها باب شد.

سفارتخانه‌های آمریکا در ترکیه و امارات دفاتر ویژه ایران گشودند تا کانالی برای بردن ایرانیانی باشد که چیزی در چنته داشتند؛ از استعداد علمی گرفته تا سرمایه و یا نیروی کار.

ارزش پول ملی ما بیش از پنج هزار برابر در مقابل دلار کاهش یافت، ولی ارزش ملک زیاد شد؛ آنقدر زیاد شد که حتی از ممالک پیشرفته هم جلوتر رفت. همین کافی بود که به طریقی نامحسوس دلار‌هایی که با هزار ترفند از درز‌های تحریم به ایران می‌آمد با فروش خانه‌های گران قیمت و تبدیل آن‌ها به دلار مجددا به جیب غربی‌ها برگردد! حتی پسر و دختر معصومه ابتکار و محمد خاتمی و فرزندان بسیاری از مقامات هر دو جناح سیاسی راهی آمریکا و انگلیس و کانادا شدند.

سرنوشت معصومه ابتکار از همه عجیب‌تر بود. او دوازده سال رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بود. او که خود را بانویی سبز می‌دانست یک سوم سال‌های بعد از انقلاب صندلی کابینه را اشغال کرد.

سیزده آبان امسال که به شمال رفتم افسوس خوردم. شمالی پر از زباله و سگ‌های ولگرد، حتی گیاهان بومی اش را مهاجمانی از آمریکا تا چین اشغال کرده بودند. حاشیه خیابان‌ها و بلوار‌های گیلان و حتی گاهی تا عمق جنگل پر است از گیاهان مهاجم. از زیتون تلخ گرفته تا امبروزیا، عرعر، سرخاب کولی، پالونیا، بامبوز، سنبل آبی و سسبانیا. خانم ابتکار شما دو عذر خواهی بزرگ به تاریخ ایران بدهکارید.
 
تعداد بازدید : 6
 
تعداد بازدید : 4
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱، کدخبر: ۵۸۶۹۲۳، fararu.com/ و سایر منابع
اخبار مرتبط
برچسب ها: حسین آخانی استاد دانشگاه ، انتقاد حسین آخانی از معصومه ابتکار ، انتقاد از مدیریت معصومه ابتکار بر سازمان محیط زیست ، توسعه به سبک آمریکایی در ضد آمریکایی‌ترین افراد ، تسخیر سفارت امریکا توسط معصومه ابتکار ، نقش معصومه ابتکار در تسخیر سفارت امریکا ، سرنوشت معصومه ابتکار بعد از انقلاب ، معصومه ابتکار بانویی سبز ، افزایش گیاهان مهاجم در شمال کشور ، گیاهان مهاجم در خیابان های گیلان ، گیاهان مهاجم امریکایی در شمال ایران ، خانم ابتکار در مدت زمان ریاست محیط زیست دقیقا چه کار کردی؟ ، معصومه ابتکار چقدر با محیط زیست آشنایی دارد؟ ، چرا معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست شد؟ ، معصومه ابتکار و صندلی سازمان محیط زیست ، خانم ابتکار سفارت را آتش زدید اما مهاجمان امریکایی در گیلان جولان می دهند ، پسر معصومه ابتکار کجاست؟ ، مسئولان فقط راه امریکایی ها به داخل کشور را بستند؟ ، گیاهان مهاجم امریکایی در کشور ما چه می کنند ، محیط زیست دلسوز می خواهد نه ابتکار ، بجای ابتکار برای محیط زیست متخصص ها را بیاورید ، بلایی که ابتکارها بر سر کشور آوردند ، تا کی باید هزینه از دیوار بالا رفتن شما را بدهیم ، تا کی باید منت دار از دیوار سفارت بالا رفتن خانم ابتکار باشیم ، تا کی باید منت دار امثال ابتکار در مدیریت کشور باشیم ، صرف بالا رفتن از سفارت برای مدیریت کشور کافی نیست ، کشور نیاز به مدیر متخصص دارد نه صندلی نشین ، محیط زیست را از ابتکارها و کلانتری ها نجات دهید ، مدافعان محیط زیست کجایند؟ ، گیلان پر از گیاهان مهاجم ، برخورد سیاسی با گیاهان مهاجم ، سو استفاده سیاسی از حضور گیاهان مهاجم ، حسن آخانی کیست ، حسین آخانی کجاست ، آثار حسین آخانی ، منظومه فکری حسین آخانی ، انتقادات بر دوره مدیریتی معصومه ابتکار
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین