پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۸۵۵۹۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
در جلسه امروز هیات دولت، محمدرضا فرزین به عنوان رئیس کل بانک مرکزی معرفی شد تا بدین ترتیب علی صالح‌آبادی با کارنامه‌ای ناموفق از این سمت کنار گذاشته شود. فردی که در دوران انتصاب هم گفتیم که مناسب این کار نیست و نه تنها توانمندی بلکه صلاحیت این کار را ندارد. نکته جالب اینجاست که بسیاری از منتقدین معتقدند که با وجود همه توانمندی ها در فرزین، وی صرفا تکرار کننده دلار 4200 تومانی جهانگیری در قالب دلار 28500 تومانی خواهد بود. خوشا بحال کسانی که مواد اولیه را با دلار 28500 وارد می کنند و با دلار 40 هزار تومانی می فروشند. بانک مرکزی گویا فرزین را هم نمی تواند تحمل کند و فردین می خواهد.

شعار سال : مصطفی قمری وفا، سخنگوی بانک مرکزی در صفحه توئیتر خود خبر از استعفای علی صالح‌آبادی و پذیرش این استعفا از سوی هیات دولت داده است. به این ترتیب صالح‌آبادی میز ریاست کل بانک مرکزی را در حالی به فرزین تحویل می‌دهد که بازار ارز با تلاطم بی‌سابقه‌ای روبروست و رشد شتابان قیمت دلار، تمامی بازارهای کالایی و سرمایه‌ای را با بحران جدی مواجه کرده است.

خدا حافظ صالح آبادی ناتوان، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی شد

گفتنی است محمدرضا فرزین متولد ۱۳۴۴ اقتصاددان و دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی و مدیرعامل کنونی بانک ملی ایران است. وی همچنین مدیرعاملی بانک کارآفرین، عضویت در هیات مدیره بانک کشاورزی، معاون امور اقتصادی و دارایی وزارت اقتصاد از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ و مدیرعاملی صندوق توسعه ملی را در کارنامه کاری خود دارد.

فرزین در دولت دهم دبیر ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها بود. وی به عنوان یکی از گزینه‌های تصدی وزارت اقتصاد در دولت رئیسی مطرح بود که برنامه اقتصادی دولت رئیسی را نیز پیش از انتخابات تهیه و تنظیم نموده است.

زمزمه‌های ریاست او بر بانک مرکزی پس از آن قوت گرفت که سیاست‌های علی صالح‌آبادی رئیس وقت بانک مرکزی برای بهبود وضعیت اقتصادی و به ویژه کنترل تورم و قیمت دلار با شکست مواجه شد.

سخنگوی دولت ۱۳ آذر از انجام تغییرات مدیریتی در سطوح ملی و استانی خبر داده بود که پس از تغییر وزیر راه و شهرسازی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت و ۳ تن از استانداران، امروز رئیس کل جدید بانک مرکزی نیز از هیئت دولت رأی اعتماد گرفت.

توصیه‌های رئیسی به فرزین برای راهبری بانک مرکزی:
رئیسی در جلسه هیئت دولت، تأکید کرد که رئیس‌کل جدید بانک مرکزی از همفکری و مشورت همه افراد صاحب‌نظر استفاده کند. سیاست‌های هماهنگ و اقدامات منسجم دولت با همراهی همه دستگاه‌ها، کمک نخبگان اقتصادی و همراهی مردم فهیم کشورمان همچون گذشته به ناکامی توطئه‌های دشمنان منجر خواهد شد. رئیس‌جمهوری بر هماهنگی کامل تیم اقتصادی دولت، نسبت به اجرای دقیق سیاست‌های اقتصادی جهت ثبات نرخ ارز، کاهش تورم و نظارت جدی بر عملکرد بانک‌ها تأکید نمود.

پایانی بر دوران فاجعه‌بار صالح آبادی در بانک مرکزی:

هرچند که رسانه دولت از عملکرد صالح آبادی تعریف نموده است، اما عملکرد بسیار ضعیف در کنترل متغیرهای پولی نظیر پایه پولی و نقدینگی و به تبع آن تورم و عدم اصلاحات در نظام بانکی از دیگر نقاط سیاه کارنامه ضعیف صالح‌آبادی بود.در شرایطی که تورم در مهرماه ۱۴۰۰ برابر ۳۹.۲درصد بود، صالح‌آبادی تورم را در عدد ۴۸.۵درصد در آذرماه ۱۴۰۱ تحویل داد. در حالی متوسط رشد نقطه به نقطه نقدینگی در دوره صالح‌آبادی برابر ۳۸.۹درصد بوده که متوسط بلندمدت آن از سال ۱۳۸۵ برابر ۲۸.۶درصد بوده است. در این دوره رشد پایه پولی هم وضعیت بهتری نداشته و با متوسط ۳۲.۶درصدی در مقایسه با متوسط بلندمدت ۲۴.۸درصدی عملکرد بسیار ضعیفی را به ثبت رسانده است.

حال باید از لابی‌های درون دولت که باعث انتصاب صالح‌آبادی در این پست حساس و کلیدی شدند باید پرسید که؛ چه کسی پاسخگوی افزایش ۶۰درصدی قیمت دلار از ۲۷هزار و ۹۰۰ تومان در مهر ۱۴۰۰ به ۴۴هزار و ۵۰۰ تومان در روز برکناری وی  است؟

تعداد بازدید : 26
 
 
 
خدا حافظ صالح آبادی ناتوان، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی شد

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: فرزین رئیس کل بانک مرکزی ، استعفای علی صالح‌آبادی ، استعفا از بانک مرکزی در آشفته بازار دلار ، علی صالح آبادی را محاکمه کنید ، برهم ریختن بازار ارز با سو مدیریت علی صالح آبادی ، ضعف علی صالح آبادی برای انتصاب رئیس کلی بانک مرکزی ، عدم تناسب توانمندی های علی صالح آبادی با رئیس کلی بانک مرکزی ، سوابق محمدرضا فرزین ، عملکرد محمدرا فرزین در بانک ملی ، تغییر رئیس کل بانک مرکزی ، خدا حافظی علی صالح آبادی ، استعفای علی صالح آبادی ، عملکرد محمدرضا فرزین در بانک ملی ، فرزین و بانک ملی ، بانک ملی ، خروج از بانک ملی ، توصیه های رئیسی به فرزین ، توصیه های رئیسی به فرزین برای راهبری بانک مرکزی ، افزای وحشتناک تورم در دوره صالح آبادی ، افزایش وحشتناک تورم در دوره صالح آبادی ، افزایش وحشتناک پایه پولی در دوره صالح آبادی ، افزایش وحشتناک نرخ دلار در دوره صالح آبادی ، افزایش وحشتناک نقدینگی در دوره صالح آبادی ، بانک مرکزی فردین می خواهد یا فرزین ، سرنوشت مشابه دلار جهانگیری و دلار فرزینی ، دلار 4200 همان دلار 28500 تومانی
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
0
1
خیلی ها معتقد بودند که ایشان از اول اشتباه بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
0
1
این رو محاکمه کنید. رحم نکنید . کل بازار ارز و قیمت ها رو بهم ریخته و می خواد محاکمه نشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
1
1
ایشون ضعیف عملکرد درست ولی شما چند گرفتی که زیرپوستی از روحانی حمایت کنی کسری بودجه و خالی کردن منابع و رساندن دلار از ۳۵۰۰ به ۳۲۰۰۰ تومان شاهکار همتی و روحانی بود
مدیر پایگاه

سلام 


متاسفیم برات که حتی توان رصد کردن جهت گیری های یک سایت رو نداری . وقتی داشتی دور لبت رو با شیتیل های روحانی می لیسیدی، ما داشتیم با شکایت های دولت روحانی و یارانش، دادگاه و پاسگاه می رفتیم. 


همون موقع که شب ها خواب خوش داشتی، ما در انواع اتاق های فکر داشتیم، چاره اندیشی می کردیم که فلان گردنه باید چطور رد بشه تا نظام و مردم ، کمتر آسیب ببینند. ما از دولت روحانی و هر دولت دیگری در جمهوری اسلامی، تک دینداری دریافتی نداشتیم و نداریم. روند و رویه تهیه و تدارک بودجه ما نیز کاملا خصوصی و غیر وابسته به دولت است.


از ادبیات سخیف و قلم زشت و فکر منحرف و زبان تربیت نشده ات خجالت بکش.


نقد داری، بر ما منت بذار و نقدت را بیان کن تا برای انتشار آن انجام وظیفه کنیم و خوانندگان بتوانند از نظرات و جهت دهی های مثبت و منفی شما در قالب تضارب آرا،استفاده کنند. در غیر این صورت اگر کامنت پولی می زنی و یا جزو محفل های سایبری هستی، جات توی سایت هایی مثل شعار سال نیست.

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
0
0
تپه های علی صالح آبادی در بورس، بانک صنعت و معدن و حالا هم بانک مرکزی
امین
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
0
0
حالا این اقای ناتوان رفت توانا اومد
که همون سیاست جهانگیری رو پیاده کرد
واقعا با این حجم تورم و تزریق نقدینگی چه انتظاری دارید قیمت ارز ثابت بمونه
بابا همون ارزش دلار هم به دلیل تورم و مسائل دیگه در گذر زمان پایین میاد
دیگه ریال که جای خود دارد
مدیر پایگاه

سلام 
اتفاقا فرزین هم نخواهد توانست به اوضاع به شکل مناسب سر و سامان بدهد. اما چرا باید با انتصابات نادرست و غیر اصلح ، اوضاع کشور را برهم ریخته کنیم و بعد فریاد کمک کمک سر بدهیم؟ مگر ایشان توانمندی خود را در بورس و بانک پس نداده بود؟ اصرار به حضور مجدد ایشان منافع چه کسانی را تامین می کرد؟ این بنده توان ایستادگی و ثبات قدم و قدرت اجرای برنامه را به حد کافی نداشت و ندارد.


این حرف به معنای تائید بی قید و شرط آقای فرزین نیست، جون بانک مرکزی وابسته تر و غیر مستقل تر از این حرف ها است که بتوان با فرد و برنامه محوری، سر و سامانش داد.  

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین