پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
هرچند مجلس یازدهم از دیدگاه ما خنثی تز و کم توان تر از آن است که قدرت سوال از رئیس جمهور را داشته باشد ( درمانده به سوال از وزیر، یارای سوال را از رئیس جمهور را دارد؟)، اما برخی از شنیده ها روایت از کلید زده شدن سوال از رئیس جمهور در شش محور را دارد. دو نماینده شهر بابک و چابهار ، قبلا طرح عدم کفایت رئیس جمهور و سوال از رئیسی را مطرح نموده بودند. برخی از تحلیل ها نشان می دهد که نمایندگانی که دارای عدم رضایت از عملکرد بیش از شش وزیر کابینه دولت سیزدهم باشند، پتانسیل لازم برای همراهی با پیشنهاد کنندگان طرح سوال از رئیس جمهور را دارند.

شعار سال : هشت ماه قبل بود که یکی از نمایندگان مجلس در گفت‌وگویی از ثبت طرح "عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور" خبر داد، طرحی که البته با امضای طراح و تنها یک نفر نماینده دیگر یعنی دو امضاء ماه‌هاست که در سامانه نمایندگان قرار دارد و عدد امضای آن افزایشی نداشت تا بتواند اعلام وصول شده و راهی صحن مجلس شود. اما اکنون شنیده می‌شود جمعی از نمایندگان درصدد امضاء و تحویل طرح سوال از حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور هستند.

شنیده ها درباره طرح سوال از رئیس جمهور در شش محور

براساس برخی شنیده‌ها، یکی از نمایندگان مجلس طرح سوال از رئیس‌جمهور را در شش محور تهیه کرده و درصدد جمع‌آوری امضاء نمایندگان و تحویل این طرح به هیات رئیسه مجلس است. از جمله این سوالات می‌توان به "نابسامانی‌های اخیر ارزی" و "عدم اجرای قانون تخصیص کالابرگ الکترونیک پس از تغییر شیوه پرداخت ارز ترجیحی" که اثرات تورمی جبران ناپذیری بر بازار داشته است، اشاره کرد.

نماینده طراح سوال که نخواست نامش فاش شود می‌گوید:"طرح سوال را با تعدادی از همکاران مطرح کرده‌ام، گروهی از آن استقبال کردند و گروهی دیگر هنوز می‌ترسند".

توضیحات برای بهره برداری بیشتر از خبر: 

مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی نماینده شهربابک در اردیبهشت ۱۴۰۱ خبر از قرار دادن طرح عدم کفایت رئیس جمهور (رئیسی) روی سیستم اطلاع رسانی پارلمان داده بود.
در دی ماه ۱۴۰۱ نیز، معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس گفته بود که عملکرد دولت در حوزه اقتصادی و معیشتی قابل قبول نیست و این واقعیت است، اما این مماشات و همراهی‌ها مجلس با دولت قرار نیست ادامه پیدا کند ... اگر شرایط اقتصادی همین گونه ادامه داشته باشد طرح سوال را امضا می‌کنیم.

گمانه ها نشان می دهد که نمایندگانی که ناراضی از بیش از شش وزیر کابینه دولت سیزدهم باشند، احتمالا برخوردار از پتانسیل های لازم برای همراه شدن با طرح و امضا سوال از رئیس جمهور هستتند.

شعار سال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از ایلنا. منتشذه در یازده بهمن 1401. کد خبر : 1325782 . https://www.ilna.ir .

اخبار مرتبط
برچسب ها: طرح سوال از رئیس جمهور ، طرح سوال مجلس از رئیسی ، تهدید رئیس جمهور به طرح سوال توسط مجلس ، توانایی زیر سوال مجلس یازدهم برای طرح سوال از رئیس جمهور ، طرح سوال از رئیس جمهور در شش محور ، کلید خوردن طرح سوال از رئیس جمهور ، ثبت طرح عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور ، عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور با دو امضا ، امضا و تحویل طرح سوال از حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ، طرح سوال از رئیس‌جمهور را در شش محور ، نمایندگانی که از طرح سوال از رئیس جمهور می ترسند ، سوال از رئیسی برای نابسامانی‌های اخیر ارزی ، سوال از رئیسی برای عدم اجرای قانون تخصیص کالابرگ الکترونیک ، درخواست استعفا از رئیس جمهور ، درخواست استعفای رئیسی ، طرح عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور ، طرح عدم کفایت سیاسی رئیسی ، استیضاح رئیس جمهور ، استیضاح رئیسی ، پیامدهای طرح سوال از رئیس جمهور ، پیامدهای طرح عدم کفایت رئیس جمهور ، نمایندگان دارای پتانسیل امضای طرح سوال از رئیس جمهور ، مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی و طرح عدم کفایت رئیسی ، معین‌الدین سعیدی و طرح سوال از رئیس جمهور
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین