پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
هلدینگ خلیج فارس هم اکنون در بن بستی قرار گرفته که تنها با عقب نشینی یکی از شرکت‌های سهام‌دار می‌تواند از آن رها گردد؛ هرچند که با شرایط موجود و البته مدیران فعلی حاکم بر شرکت‌های مذکور چنین چیزی ممکن نخواهد بود. براین اساس باید دید آخر و عاقبت این هلدینگ چه خواهد شد چراکه ادامه روند فعلی تنها منجر به عدم برگزاری مجمع این شرکت و بلاتکلیفی مدیریتی آن خواهد شد که قطعا دود آن به چشم نیروی انسانی فعال این شرکت و البته اقتصاد کشور خواهد رفت!

شعار سال: ماجرا از زمانی آغاز شد که گروه اهداف موفق به خرید ۱۲ درصد سهم شرکت ملی صنایع پتروشیمی در هلدینگ خلیج فارس شد؛ اما نکته تاریک این اتفاق آنجا بود که سهم اهداف در هلدینگ خلیج فارس پس ازاین خرید، به ۳۸.۳ درصد رسید و این یعنی هنوزهم این گروه امکان تصرف ۳ صندلی در هیات مدیره این هلدینگ را ندارد! هرچند که داستان ادامه دارد..

پس از فروش ۱۲ درصد سهام شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سهم این شرکت درهلدینگ خلیج فارس به ۶.۷ درصد کاهش یافت و این میزان سهام یک معنی دارد و آن اینکه این شرکت نیز برای دریافت یک صندلی هیات مدیره به خرید و یا وکالت میزانی از سهام دیگری نیازمند است!

البته دراین بین نباید تاپیکو و سهم ۹.۳ درصدی‌اش را نیز نادیده بگیریم که احتمالا این شرکت نیز خواب‌ها برای رسیدن به قدرت تصرف یک صندلی هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس در سر دارد!

به زبانی ساده‌تر، هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس این روز‌ها در بلاتکلیف‌ترین شرایط موجود قراردارد؛ چراکه نه اهداف نه تاپیکو و ان پی سی هیچکدام با میزان سهام موجود قانونا امکان تکیه بر صندلی جدید را ندارند.

شنیده می‌شود هم اکنون شرکت ملی صنایع پتروشیمی و البته گروه اهداف پس از به توافق نرسیدن با یکدیگر به شدت در حال رایزنی برای دریافت اندک سهامی از تاپیکو هستند و کار تا جایی پیشروی کرده که طی جلساتی خواستار وکالت تاپیکو به شرکت خود در راستای اختیار بخشی از سهام این شرکت در هلدینگ خلیج فارس شده‌اند و البته تاپیکو نیز زیرباراین مساله نمی‌رود. گویا تاپیکو نیز به افزایش سهام خود و دریافت یک صندلی در هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس گوشه نظری دارد!

با این اوصاف باید گفت هلدینگ خلیج فارس هم اکنون در بن بستی قرار گرفته که تنها با عقب نشینی یکی از شرکت‌های سهام‌دار می‌تواند از آن رها گردد؛ هرچند که با شرایط موجود و البته مدیران فعلی حاکم بر شرکت‌های مذکور چنین چیزی ممکن نخواهد بود.

براین اساس باید دید آخر و عاقبت این هلدینگ چه خواهد شد چراکه ادامه روند فعلی تنها منجر به عدم برگزاری مجمع این شرکت و بلاتکلیفی مدیریتی آن خواهد شد که قطعا دود آن به چشم نیروی انسانی فعال این شرکت و البته اقتصاد کشور خواهد رفت!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری نفت ما، تاریخ انتشار:۱۸ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۹۵۵۸۲،naftiha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین