پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۷۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
مدیرکل پیشین آمریکای لاتین وزارت خارجه تاکید کرد: فیدل کاسترو از زمانی که مسئولیت را برعهده گرفت تا هنگامی که زنده بود بر آرمان‌ها و اهداف خود ایستاد و تا آخر یک حرف را زد.

شعار سال: احمد سبحانی در مصاحبه با برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو، با اشاره به درگذشت رهبر انقلاب کوبا در سن نود سالگی گفت: فیدل کاسترو حتی زمانی که دولت شوروی سقوط کرد دست از آرمان‌های خود برنداشت و با جدیت آن‌ها را پیگیری کرد.

او با اشاره به تاثیر اندیشه‌های انقلابی فیدل کاسترو بر رهبران و مردم دیگر کشورهای منطقه آمریکای لاتین اظهار داشت: پس از انقلاب کوبا، مردم این منطقه تحت تاثیر اندیشه‌های این رهبر انقلابی در کشورهای خود دست به انقلاب زدند و برخی از این انقلاب‌ها نیز موفقیت‌آمیز بود.

این کارشناس مسائل آمریکای لاتین با اشاره به میراثی که فیدل کاسترو برای کوبا و منطقه آمریکای لاتین به جا گذاشته است، تصریح کرد: اکنون کشور کوبا علیرغم تحریم‌ها و مشکلاتی که با آن روبرو است در زمینه بهداشت و آموزش به پیشرفت‌های خوبی رسیده چنانکه مردم از اقصی نقاط جهان برای معالجه به این کشور مراجعه می‌کنند و با قیمت‌های کم مورد درمان قرار می‌گیرند.

سبحانی در ادامه با اعتقاد بر اینکه فیدل کاسترو کوبا را طوری رهبری کرد که اکنون در عرصه جهانی زبانزد است، خاطرنشان کرد: اگر تحریم‌ها علیه کوبا برداشته شود و راه فیدل کاسترو ادامه پیدا کند قطعا این کشور به رشد و شکوفایی اقتصادی خوبی دست پیدا می‌کند.

این دیپلمات سابق کشورمان با اشاره به تغییر نوع رابطه کوبا و آمریکا در یک سال اخیر گفت:‌ کوبا و رهبر آن یعنی فیدل کاسترو از آرمان‌هایش دست نکشیدند بلکه این آمریکایی‌ها بودند که متوجه شدند سیاست‌هایشان در مورد کوبا ناکارآمد بوده و برای عادی‌سازی روابط با کوبا پیش‌قدم شده‌اند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 7 آذر 1395، کد مطلب: 432780 :www. ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین