پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۸۹۲
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
یکی از بهانه‌های ایرلاین‌ها برای افزایش قیمت بلیط، رشد تقاضا در تعطیلات رسمی مانند عید نوروز و ... است که قیمت بلیط مقصد‌های توریستی و مذهبی را بالا می‌برند و با توجه به اینکه بلیط پرواز‌ها به صورت سیستمی فروخته می‌شود ایرلاین‌ها جوری وانمود می‌کنند که اطلاعات مربوط به پرواز‌ها هم در اختیار آن‌ها نیست و هر مسافری با خرید بلیت، باعث تکمیل شدن ظرفیت پرواز می‌شوند.

شعار سال: در شش ماه گذشته موضوع تغییر قیمت بلیط هواپیما به یکی از چالش‌های جدی مردم تبدیل شده بود و ایرلاین‌ها به بهانه هزینه‌های دلاری قیمت بلیط را گران کرده بودند و بعد دستگاه‌های متولی و سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد هرگونه افزایش قیمتی در بلیط هواپیما تخلف است، با این وجود در حال حاضر شناور بودن نرخ بلیط هواپیما هستیم و از طرف شرکت‌های هواپیمایی هم با افزایش قیمت روبه‌رو هستیم، در صورتی‌که این افزایش قیمت به هیچ عنوان روی امکانات و نوع پرواز تاثیری ندارد و فقط برای منفعت ذی‌نفعان است.

از طرف دیگر بازار مافیایی در فروش بلیط هواپیما به وجود آمده است، به طوری که تمام سایت‌های فروش بلیط هواپیما با اعلام تکمیل ظرفیت عملا هیچ بلیطی نمی‌فروشند و از آنجایی که موضوع تکمیل ظرفیت پرواز‌ها تنها مربوط به قبل از نوروز یا در طول روز‌های تعطیلات نوروزی نبوده و برای برخی از استان‌ها مانند اصفهان و شیراز تا ابتدای تابستان بیش از ۹۰ درصد پرواز‌ها تکمیل ظرفیت زده اند عجیب به نظر می‌رسد.

یکی از بهانه‌های ایرلاین‌ها برای افزایش قیمت رشد تقاضا در تعطیلات رسمی مانند عید نوروز و ... است که قیمت بلیط مقصد‌های توریستی و مذهبی را بالا می‌برند و با توجه به اینکه بلیط پرواز‌ها به صورت سیستمی فروخته می‌شود ایرلاین‌ها جوری وانمود می‌کنند که اطلاعات مربوط به پرواز‌ها هم در اختیار آن‌ها نیست و هر مسافری با خرید بلیت، باعث تکمیل شدن ظرفیت پرواز می‌شوند.

هرچند در حال حاضر سازمان هواپیمایی اعلام کرده که مسافران پرواز‌های داخلی و بین‌المللی که از شرکت‌های هواپیمایی داخلی یا حتی خارجی برای سفر‌های خود می‌توانند از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی اینترنتی https://www.cao.ir و در بخش سامانه حقوق مسافر شکایت خود را ثبت کنند، اما واقعیت این است که این شکایت‌ها هم خیلی نتیجه بخش نیست و از طرف دیگر سازمان هواپیمایی هم به عنوان متولی باید پاسخگوی این نابسامانی‌ها باشد.

البته در شرایط کنونی ممکن است که سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌ها دلیل این تکمیل ظرفیت بالا و آشفتگی در فروش بلیت را کمبود ناوگان هواپیمایی عنوان کنند، اما با توجه به اینکه مردم در سال‌های گذشته با همین تعداد ناوگان هواپیمایی تردد می‌کردند آشفتگی امسال جای سوال دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر: ۴۷۵۷۱۹، www.mojnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین