پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۷۰۳
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
از مهمترین سیاست های پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،حمایت از برندهای تولیدی و خدماتی کشور بوده و هست. بنا به ضرورت در چند مورد خاص، حمایت مستقیم و غیر مستقیم از اسنپ نیز در دستور کار قرار گرفت. نکته جالب اینکه، در برخی از موارد حتی آداب روابط حرفه ای توسط این شرکت صورت نپذیرفت و با وجود راه اندازی درخواست شان قبل از دریافت نامه رسمی، نامه رسمی درخواست با نوعی بی احترامی آشکار برای رسانه ارسال نشد. حال خبر محکومیت اسنپ به گوش می رسد و ما را یاد برخی بی حرمتی ها انداخت.

شعارسال: پیرو انتشار خبر «شورای رقابت تأیید کرد؛ اسنپ رانندگان تپسی را تطمیع کرده است» اسنپ در جوابیه‌ی رسمی خود حکم شورای رقابت وارد ندانسته و ادعای جذب رانندگان تپسی را رد کرده است:

«این پرونده در سال ۹۸ مطرح شد و اسنپ نیز دفاعیات خود را ارائه کرد. هرچند تا این لحظه، رأی شورای رقابت به‌طور رسمی به اسنپ ابلاغ نشده، اما امروز و بعد از گذشت بیش از ۳ سال، خبر نتیجه آن در رسانه‌ها منعکس شده است. در صورتی که حکم رسانه‌ای شده صحت داشته باشد، ضمن احترام به رأی شورای رقابت، اسنپ حق اعتراض را برای خود محفوظ می‌داند و این شرکت همچنان به شفافیت و عملکرد استاندارد مطابق با قوانین، در راستای حفظ فضای سالم رقابتی در بازار تاکسی‌های اینترنتی متعهد است.»

اسنپی که خیلی بخود مغرور شده بود و بیانیه ای که بیشتر به نذر روغن ریخته می ماند

اسنپ همچنان معتقد است که فعالیت ضدرقابتی انجام نداده است: «همانطور که اسنپ در دفاعیات خود در شورای رقابت تاکید کرده هیچ‌گونه اقدام ضد‌رقابتی و خلاف مقرراتی انجام نداده است و با توجه به اینکه سیم‌کارت‌ها به‌صورت رسمی به نام شرکت اسنپ ثبت شده‌اند، اتهام استفاده از این روش برای جذب کاربر راننده به‌صورت مخفیانه کاملا نادرست است. اسنپ از سیم‌کارت‌های خریداری شده برای انجام تحقیقات بازار (رصد سرویس‌های داخلی شرکت و همچنین سایر شرکت‌ها) جهت تدوین طرح‌های تشویقی، بهبود زمان پذیرش درخواست‌ها، بهبود نرخ پذیرش درخواست‌ها و موارد مشابه استفاده می‌کند که به صورت مرسوم برای تحقیقات بازار توسط شرکت‌ها به کار گرفته می‌شود.»

«همچنین باید در نظر گرفت که کاربران راننده، استخدام رسمی هیچ‌کدام از تاکسی‌های اینترنتی نیستند و برای فعالیت در ناوگان هر کدام از شرکت‌ها یا حتی فعالیت همزمان در آن‌ها حق انتخاب دارند. با توجه به اینکه اسنپ ۹۰درصد سهم بازار تاکسی‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده، تقریبا تمامی رانندگان تاکسی اینترنتی عضو ناوگان اسنپ هستند و بنابراین ادعای تلاش برای جذب رانندگان رقیب نمی‌تواند صحت داشته باشد.»

«این نکته نیز قابل‌ذکر است که حفظ فضای سالم رقابتی نیازمند شفافیت و عملکرد مطابق با استاندارد‌ها و قوانین از جانب تمامی رقبا در یک بازار است، طی ۸ سال گذشته از زمان شروع فعالیت اسنپ و شکل‌گیری بازار تاکسی‌های اینترنتی در ایران اقدامات خلاف قانون و غیرمنصفانه و غیررقابتی متعددی توسط رقبا انجام شده است. برخلاف ادعای رقبا، اظهارات برخی از کاربران راننده به‌صراحت نشان می‌دهد که بازاریابان میدانی برخی شرکت‌ها بار‌ها اقدام به تطمیع رانندگان اسنپ کرده‌اند. مستندات این موضوع نیز به دادستانی کل کشور، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، معاونت علمی ریاست جمهوری و شورای عالی فضای مجازی ارسال شده است.»

«در نهایت، ما پیشرفت بازار را در گرو رفتار‌های سالم جهت ایجاد فرصت رشد برای تمامی بازیکنان فعال در این حوزه می‌دانیم.»

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دیارمیرزا، تاریخ انتشار: 21فروردین1402، کدخبر: 771555، diyarmirza.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین