پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۹۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
بی احترامی شرم آور برنامه خودمونی و مهران رجبی به اسطوره موسیقی کُرمانجی استاد سهراب بخشی باعث ایجاد اعتراضات زیاد در فضای مجازی شده است. در برنامه مهران رجبی از صدای اسطوره موسیقی کرمانجی استاد سهراب بخشی به عنوان بهانه ای برای خنداندن استفاده گردید و بسیاری از منتقدین، این کار را توهین به این استاد مسلم قلمداد کرده اند.

شعارسال:  در برنامه خودمونی شبکه سه سیما با اجرای مهران رجبی پس از پخش بخشی از ترانه فولکلور شاره جان توسط استاد سهراب بخشی از یک شرکت کننده خواسته می‌شود صدای او را تقلید کند و به این بهانه باعث خنده شوند. این اقدام با واکنش اهالی موسیقی و علاقمندان استاد سهراب بخشی همراه بود.

استاد سهراب محمدی که به سهراب بخشی معروف است یکی از ستارگان بی بدیل موسیقی محلی ایران زمین است.

آقای مهران رجبی،برنامه خودمونی، از خودتون خجالت بکشید، بی شرم ها

آهنگسازانی مانند آریا عظیمی نژاد که داور برنامه عصر جدید شبکه سه هم بوده، به این قضیه اعتراض کردند.

سهراب بخشی نخستین خوانندهٔ کُرد کرمانج بود که همکاری خود را با رسانه رادیو آغاز کرد و در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و همین‌طور جشنواره‌های مختلف ایران پس از انقلاب ۱۳۵۷ حضور داشت. موسیقی و هنرِ سهراب محمدی، علاوه بر ایران در کشور‌های آسیای میانه نیز شناخته شده‌است. قطعاتی همچون: شاره‌جان، آهنگ طوفان، شهید، لیاره، گُلا مِن از جمله آثار سهراب محمدی به‌شمار می‌آیند.

بَخشی لقبی است که به برخی از نوازندگان دوتار در شمال خراسان داده می‌شود. استاد سهراب بخشی یکی از آخرین بازماندگان بخشی‌های خودبند کُرمانج شمال خراسان بود که در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ درگذشت.

***

واکنش آریا عظیمی نژاد به توهین تلویزیون به استاد سهراب بخشی: در مقابل اینگونه تخریب‌ها سکوت نخواهیم کرد

آریا عظیمی‌نژاد، آهنگساز مطرح و داور ۲ فصل برنامه عصر جدید شبکه سه در در واکنش به توهین برنامه خودمونی به صدای استاد سهراب بخشی در صفحه اینستاگرامش استوری منتشر کرد و نوشت:

«وقتی از بد روزگار افسار کار به دست نااهلان و نابدان برسد، کار به خودزنی و تخریب ریشه‌های محکم و غنی فرهنگ و هنر این آب و خاک می‌رسد.

از آقای نویسنده مسابقه که این فکر بکر به مغز پر از نوآوری شما تراوش کرده اگر بگذریم، بدون شک انتظاری هم از مجری برنامه نمی‌شود داشت، اما جناب ناظر، جناب مدیر گروه، جناب مدیر شبکه، جناب مدیر سازمان صداوسیما از شما نمی‌شود گذشت که در کار تخریب سنت‌ها و سرمایه‌های فرهنگی این مرز و بوم کاهلی کنید.

ما از شما انتظار ترغیب و تشویق مردم به خصوص جوانان به هنر و رسوم کهن و غنی ایران زمین را نداشته و نداریم، ولی در مقابل اینگونه تخریب‌ها سکوت نخواهیم کرد».

آقای مهران رجبی،برنامه خودمونی، از خودتون خجالت بکشید، بی شرم ها

مهران رجبی از مردم ایران عذرخواهی کرد

پس از انتقادات و واکنش‌های اهالی موسیقی و هنر از برنامه خودمونی درباره شوخی با استاد سهراب بخشی استاد موسیقی نواحی، مهران رجبی عذرخواهی از مردم ایران عذرخواهی کرد.

مهران رجبی بابیان خاطره‌ای از استاد بخشی گفت: از طرف خودم و عوامل برنامه برنامه از مردم معذرت می‌خوام. ما به کرمانجی‌ها عشق می‌ورزیم.

تعداد بازدید : 62

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصرایران، تاریخ انتشار: 30فروردین1402، کدخبر: 887163، www.asriran.com/ و سایر منابع

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانش
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
1
3
شوخی با صدا یا تصویر افراد از جمله خوانندگان چیز تازه آی نیست ، ظاهرا" بعضی ها از آقای رجبی عقده گشائی می کنند تا انتقاد.
مدیر پایگاه

سلام 


نظر شما هم محترم است. اما حساسیت پائین نسبت به بعضی از موضوعات را نمی توان با این توجیهات نادیده گرفت.

پاسخ ها
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
جنابعالی عقده ای هستید نه ملت ایران .توهین به هنرمندان ملی مان یعنی توهین به ملت بزرگ ایران.اگع برای جنابعالی مهران رجبی و بشیر حسینی آقا هستند برای ما ملت ایران اینها حاشیه ای و مناسکی و سفارش شده و غیر اصیل هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین