پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
استاندار لرستان گفت: عملکرد مدیران عضو کارگروه اشتغال استان در جذب سرمایه های خارجی ضعیف بوده و نیاز به تلاش بیشتری دارد.

شعارسال: هوشنگ بازوند روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان لرستان، افزود: برای خروج از رکود علاوه بر سرمایه گذاری داخلی نیازمند سرمایه گذاری خارجی نیز هستیم.

وی اظهار کرد: یکی از ملاک های اقتصاد مقاومتی جذب سرمایه گذاران خارجی است اما این مهم در استان لرستان نسبت به دیگر استان ها کمرنگ تر است.

استاندار لرستان با تاکید بر این که برای جذب سرمایه گذار باید فضای استان را مثبت نشان داده شود، گفت: متاسفانه شاهدیم که فضای استان هر روز به صورت منفی جلوه داده می شود.

بازوند با اشاره به سرمایه گذاری شرکت های هلندی در کشت و صنعت لرستان بیان کرد: از مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان برای جذب سرمایه گذاری خارجی انتظار ویژه ای وجود دارد چون یکی از وظایف این مجموعه جذب سرمایه گذاران خارجی است.

وی با بیان این که عملکرد برخی از دستگاه های اجرایی استان نیز در صادرات غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خوب نیست، اضافه کرد: در مدت باقی مانده از سال باید وضعیت صادرات غیرنفتی از استان لرستان بهبود یابد.

استاندار لرستان با اشاره به اعلام آمادگی یک سرمایه گذار برای صادرات ماهی استان لرستان به کشور قطر، گفت: متاسفانه مدیرکل دامپزشکی لرستان مجوز صادرات ماهی را برای این سرمایه گذار صادر نمی کند و ما نمی توانیم سرمایه گذار را معطل صدور یک مجوز کنیم.

وی افزود: به گفته تولید کنندگان ماهی در شهرستان دورود عده ای از استان خوزستان ماهی تولید شده را از این شهرستان خریداری و سپس صادر می کنند که جای سوال این است که چرا ما نمی توانیم.

استاندار لرستان در ادامه ضمن ابراز رضایت از عملکرد بانک های استان لرستان در زمینه پرداخت وام ازدواج گفت: فشار زیادی برای پرداخت وام ازدواج به بانک ها وارد می شود چون بانک ها سپرده های مردم را با سود 15 درصد می گیرند و در مقابل با سود چهار درصد به متقاضیان وام ازدواج پرداخت می کنند.

بازوند همچنین ضمن انتقاد از تعلل صورت گرفته برای تعیین تکلیف کارخانه خمیر مایه دورود با تاکید بر این که بانک عامل باید تا پایان آذرماه کارخانه خمیرمایه دورود را تعیین تکلیف کند، گفت: بانک عامل یا این کارخانه را برای احیا به هلدینگ های وابسته واگذار کند و یا اینکه به سرمایه گذار دیگری واگذار شود.

بازوند اظهار کرد: احساس می کنیم که برخی از مدیران بانک های استان برای احیای صنایع تملک شده در جلسات وعده ای می دهند اما وقتی که مصوبه در اختیار بدنه زیر مجموعه بانک قرار می گیرد وعده مدیر بانک عملی نمی شود.

وی همچنین واگذاری هتل شاپورخواست به بنیاد مستضعفان را به نفع استان دانست و افزود: اگر بانک عامل که این هتل را تملک کرده توان احیای آن را دارد اقدام کند در غیر اینصورت بهتر است که شرایط بنیاد مستضعفان را بپذیرد.

استاندار لرستان گفت: بنیاد مستضعفان این آمادگی را دارد که در ازای واگذاری زمین و ملک در استانهای تبریز، اصفهان و تهران به بانک عامل ، هتل شاپور خواست را احیا کند اما بانک عامل درخواست واگذاری در ازای 50 درصد پول نقد را مطرح کرده است.

بازوند بیان کرد: اگر هتل شاپورخواست به بنیاد مستضعفان واگذار شود از آنها درخواست می کنیم که هتل را برای پذیرش مسافر حداقل با ظرفیت 50 درصد پذیرش مسافر در ایام نوروز تکمیل کنند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در این جلسه با اشاره به اعلام آمادگی دو سرمایه گذار برای خریداری کارخانه خمیر مایه دورود گفت: کارخانه قند لرستان اعلام آمادگی کرده که خمیر مایه دورود را با قیمت 60 میلیارد ریال خریداری کند.

محمد رضا صفی خانی اضافه کرد: قیمت کارشناسی کارخانه خمیر مایه دورود 110 میلیارد ریال تعیین شده اما کارخانه قند درخواست پرداخت 50 درصد از قیمت کارشناسی شده را مطرح کرده است.

وی افزود: یکی دیگر از این سرمایه گذاران برای تولید برق 25 مگاواتی در کارخانه خمیر مایه دورود اعلام آمادگی کرده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 11آبان1395، کدخبر:  82290178 www8.irna.ir  :


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین